Duvor på balkongen

gemini78 Jägermeister
11 maj 2020 · 909 Inlägg

Hur gick det med duvorna? smile

En gång är ingen gång...
Volkswagen Golf "Red Devil" (1988)
elektronikfreak tummen mitt i handen
14 maj 2020 · 162 Inlägg

Kan ju dra en story ur verkligheten. Min fru blev sjuk hösten 2001 och hamnade på Sahlgrenska i Gbg. Iom detta så flyttade jag ner till Gbg men vi hade kvar vår lägenhet i Nrk. Tyvärr avled min fru och jag flyttade åter till vår lägenhet i Nrk och under tiden jag varit borta från lägenheten ett drygt halvår hade det blivit ett duvslag på vår stora balkong. Jag mådde väl både fysiskt och psykiskt dåligt efter dödsfallet så jag öppnade väl bara alla ventilationer under alla fönster ut mot terrassen och totalisolerade mig i lägenheten ett par månader.

Vilket resulterade i att jag drabbades av en, vad jag trodde, var en mycket allvarlig lunginflammation. Fast i realiteten hade jag blivit smittad av duvorna och fått en mycket allvarlig virussjukdom som heter  papegojsjukan.

Alla sköterskor och läkare gick som "rymdfarare" när de skulle besöka  mig på mitt rum. Papegojsjukan är extremt smittbar och sannolikheten att överleva brukar anses vara 50/50. Men i vart fall - jag överlevde efter en knapp månad på sluten infektionsavdelning.

Läkaren sa till mig när jag lämnade sjukhuset att det fanns en viss "liten" sannolikhet att jag skulle vara "hyfsat immun" mot andra förkylningar och influensor. Och hitintills har jag inte haft en enda förkylning eller en enda influensa sedan våren 2002 och naturligtvis inte haft Covid-29 heller för den delen. :-)


Btw, har du fritidshus på Öland och önskar få din gräsmatta klippt och själv sitter i karantän i storstan? Kolla in DEN HÄR LÄNKEN.

Elektronikfreak
Stoned Records - bootlegs med bl a Black Sabbath, Queen, Patti Smith, Jimi Hendrix, Roxy Music och Lou Reed
Mitt senaste bilköp - Peugeot 206 SW (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang