Man får ju hoppas att det är ironi i inläggen här ovan.. En femåring hade kunnat designa en 740. Det är ju bara raka sträck, som en låda i princip.
En som tydligen inte vet vad han talar om. Denna "låda" har samma luftmotstånd som en Porsche 928.
okej, det låter ganska orimligt för mig.. Enligt en sida jag hittade så ska volvo 740 ha 0.410(jag undrar vad kombin har) och porsche 928 ha 0.380-0.340 i drag coefficient.. Så det är ändå rätt stor skillnad, 0.340 är samma som bl.a. aston martin db9 och ferrari f430 f1. Men visst, det är väl tur att alla har olika smak, annars skulle alla bilar se likadana ut ju.
Man får ju hoppas att det är ironi i inläggen här ovan.. En femåring hade kunnat designa en 740. Det är ju bara raka sträck, som en låda i princip.
Tror en femåring skulle rita en rund bil som ser ut som något hämtat ur en serietidning istället för att sätta sig och gå in för att göra raka linjer och lyckas få till en underbar balans designmässigt både in- och utvändigt.
Tycker fortfarande att Volvo 142 de Luxe årsmodell 1973 i cypressgrön och i originalskick är den vackraste bil som finns och kommer alltid att göra det. Kanske utrustad med två passande extraljus och Dracofälgar.
Men visst, det är väl tur att alla har olika smak, annars skulle alla bilar se likadana ut ju.
Helt rätt!
Variationen är en av sakerna som gör bilar så spännande. Och alla bilintresserade har samma intresse, bara märke/modell som skiljer, inget att bråka om...
Senast redigerat av EmilHammarlund (19 april 2010)
Tror en femåring skulle rita en rund bil som ser ut som något hämtat ur en serietidning istället för att sätta sig och gå in för att göra raka linjer och lyckas få till en underbar balans designmässigt både in- och utvändigt.
Jag håller med, trevliga designers också. Har träffat två av dom "skyldiga"