5600
Sök

Viggen intercooler.

Avstängd
1 106 Inlägg
13 april 2006
Trådstartare
Hej!

Jag tyckte att 13000 var lite dyrt för mig att trimma bilen för. Jag undrar om man köper en Viggen intercooler, blir det då någon effektökning? Kan vara billigare än chiptrim.
Senast redigerat av Saabare (13 april 2006)

Livet startar vid 220 km/h

1 453 Inlägg
13 april 2006
Det räcker inte med att du köper en större/mer flödesvänlig IC för att motorprestandan ska förbättras markant, utan det är fler saker som spelar in. För att utnyttja turbons funktion måste du ställa upp laddtrycket och då även öppna upp luftinsuget.

Avstängd
1 106 Inlägg
13 april 2006
Trådstartare
Hur ska jag göra det?

1 453 Inlägg
13 april 2006
Saabare skrev:
Hur ska jag göra det?

För att ställa upp laddtrycket är det modifiering av styrboxens mjukvara som gäller. Sen är det fördel att installera ett sportluftfilter för att ge turbon en chans att trycka ut den mängden luft som behövs.

321 Inlägg
13 april 2006
Om du testar å ringer till någon tuningfirma inom ämnet så kan du få alla svar du vill ha på nolltid.

/ Niclas

Tough ain´t...ENOUGH!

Avstängd
1 106 Inlägg
13 april 2006
Trådstartare
sveddan skrev:
Saabare skrev:
Hur ska jag göra det?

För att ställa upp laddtrycket är det modifiering av styrboxens mjukvara som gäller. Sen är det fördel att installera ett sportluftfilter för att ge turbon en chans att trycka ut den mängden luft som behövs.

Jag har en T7 motor 2,0t 150 hk. Men jag frågade om Saab orginal intercooler som Viggen modeller har. Jag får ringa till min farbror i Polen då. Han har istallerat en Viggen intercooler i sin 900 Talladega. Eller till en tuningfirma.

Sök