Tempen höjer sig

Medo
25 maj 2009 · 166 Inlägg

Det är så att jag byta termostaten för en tid sen och nu så börjar tempen höja sig.
Undrar om någon vet varför?

Jocke91
25 maj 2009 · 138 Inlägg

Men vadå höjer sig? Kokar vattnet eller så?

Medo
25 maj 2009 · 166 Inlägg

Ne den kokar inte. den höjer sig asså över det normala.. när jag kör inne i stan. så höjer den sig . men den kokar inte

_DamnIt R1 driver!
25 maj 2009 · 5 128 Inlägg

Är det inte bra att tempen höjer sig? Alltid trevligt med varm motor ju! smile

Medo
25 maj 2009 · 166 Inlägg

Juu , men den höjer sig mer en normalt, så jag vet inte om det är bra .

Jocke91
25 maj 2009 · 138 Inlägg

Motorn har ju en viss temperatur där den ska hålla sig, det är ju därför man har termostat så det är ju som det ska om den inte blir för varm vilket den inte blir säger du ju smile

timson
25 maj 2009 · 57 Inlägg

kan vara vattenpumpen som är dålig eller kolla om fläkten funkar.

ALLT går med våld, vilja & vaselin!
BMW 530 xd (2006)
Rand
25 maj 2009 · 1 024 Inlägg

har du rätt termostart ?

Toyota Supra TTC BPU "Leksaken" (1993)
Medo
25 maj 2009 · 166 Inlägg

okej.. men då får det vara så tongue

Medo
25 maj 2009 · 166 Inlägg

Jadå , rätt termostat är det.

_DamnIt R1 driver!
25 maj 2009 · 5 128 Inlägg

Normalt är väl att den ligger mellan 80-90 grader? Så lite upp och ner går den ju, plus att i stadskörning går den ju alltid uppåt! Bilen jag kör med just nu är exakt likadan! smile

Medo
25 maj 2009 · 166 Inlägg

timson skrev:
kan vara vattenpumpen som är dålig eller kolla om fläkten funkar.

Hur ser jag om fläkten funkar ?

Medo
25 maj 2009 · 166 Inlägg

_DamnIt skrev:
Normalt är väl att den ligger mellan 80-90 grader? Så lite upp och ner går den ju, plus att i stadskörning går den ju alltid uppåt! Bilen jag kör med just nu är exakt likadan! smile

Ahaa okej , men då är den ju som min

Jocke91
25 maj 2009 · 138 Inlägg

Fläkten går igång när motorn behöver kylas, så om du startar bilen & låter den gå ett tag eller varvar upp den litegrann så ska den starta automatiskt men det är nog inget problem med den.

Medo
25 maj 2009 · 166 Inlägg

Jocke91 skrev:
Fläkten går igång när motorn behöver kylas, så om du startar bilen & låter den gå ett tag eller varvar upp den litegrann så ska den starta automatiskt men det är nog inget problem med den.

Okej det ska jag kolla upp.
Men det är lite konstigt , För innan jag bytade termostat så höjdes tempen också. sen nu efter så höjde den inte sig . Så nu idag så började den höja sig igen

_DamnIt R1 driver!
25 maj 2009 · 5 128 Inlägg

Medo skrev:

Jocke91 skrev:
Fläkten går igång när motorn behöver kylas, så om du startar bilen & låter den gå ett tag eller varvar upp den litegrann så ska den starta automatiskt men det är nog inget problem med den.

Okej det ska jag kolla upp.
Men det är lite konstigt , För innan jag bytade termostat så höjdes tempen också. sen nu efter så höjde den inte sig . Så nu idag så började den höja sig igen

Är väl bara tillräckligt varmt ute för att den ska bli för varm. Men tror absolut inte du behöver oroa dig, låter som att det gör som det ska bara smile

falmo
25 maj 2009 · 473 Inlägg

låter som om du har problem med tempratur givare . går det ryckigt i mellan åt ?

Mr_EmCom Med.lem
25 maj 2009 · 3 759 Inlägg

Är alla kylarslangar varma?

200 på bakhjulen är mer än 400 på forumet!
BMW e24 635csi M-technic "The Great white shark" (1983)
Medo
26 maj 2009 · 166 Inlägg

Mr_EmCom skrev:
Är alla kylarslangar varma?

Ja , båda 2 är varma.

Medo
26 maj 2009 · 166 Inlägg

_DamnIt skrev:

Medo skrev:

Jocke91 skrev:
Fläkten går igång när motorn behöver kylas, så om du startar bilen & låter den gå ett tag eller varvar upp den litegrann så ska den starta automatiskt men det är nog inget problem med den.

Okej det ska jag kolla upp.
Men det är lite konstigt , För innan jag bytade termostat så höjdes tempen också. sen nu efter så höjde den inte sig . Så nu idag så började den höja sig igen

Är väl bara tillräckligt varmt ute för att den ska bli för varm. Men tror absolut inte du behöver oroa dig, låter som att det gör som det ska bara smile

Okej , det tror jag med big_smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang