Hej allesammans har nog frågat innan men hittar inte tråden,vi har en saab 9-5 aut -00 som börjar bli rikskändis men iallafall efter kört bilen till tex affären och kommer ut från detta ofta kostsamma affärs besök så startar inte bil jäxxxx allt som händer är att det klickar i vad jag tror är start reläet startmotor går ej runt (startmotor bytt) allt det klassiska är kollat av verkstad som lägesgivare osv. Bad dom koppla bort larmet men det var tydligen nästan omöjligt om inte många arbetstimmar och är inte sugen på att lägga ut hur mycket som helst på gammal bil heller,byter tändlåskontakt i veckan,börjar nästan bli manisk i min jakt på att hitta felet.
Om någon har några förslag som inte innefattar elda/spränga eller byta bil så utlovas nästan belöning vid tips som löser problemet! Ha det bra:Henke:D
Japp det är nytt,ska väl tilläggas att detta händer bara ibland kanske 2-3 gånger i veckan...Kul va? Läges givare på autlåda också kollad inget fel enl verkstad..
Finns ju nåt läge i larmet som stöldskyddar bilen men då bryter den bensinpumpen och då skulle ju starmotorn gå? När vi lämnar in den nu så ska vi fästa en sladd med lampa på startmotorn så får vi se om det kommer nån ström fram när detta händer..
min bror hade ngt liknade fel på sin saab 900se när han körde och skulle handla så gick den som vanligt sen helt plötligt så gick den inte o starta sen dagen efter gick det att starta den igen. så höll det på tills han lämnade in den dem felsökte hela bilen o hittade felet bilen fungera skit bra nu igen starta alltid ska ta reda på vad dem bytte så du kan se om det är samma på din ?