3251
Sök

Hjälp! kan ngn om bensin mätaren på en saab 9-5a? Hjälp

163 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
min bensin mätare lyser även jag har full tank ?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
26 maj 2009
Visar själva mätaren rätt då ?

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Saab älskare!
4 597 Inlägg
26 maj 2009
varningslampan lyser alltså, även fast du tankat fullt o mätaren står på max? kan ju vara någon som den indikerar, kanske att någonting inte står rätt till med bränslesystemet!

Mvh Patrik

163 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:

tankade igår fulltank. sen dess har visat noll men ibland stiger den upp eller lampa släcks faast den står på noll fortf:S

Fattar inget försöker slå på instpanelen men det går inte att släcka den:S

Saab älskare!
4 597 Inlägg
26 maj 2009
kan vara någon sensor i tanken som är trasig :S

163 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Funkiee skrev:
kan vara någon sensor i tanken som är trasig :S

kostar? svårt att fixa?

Tack shysst för dina tips/råd

Saab älskare!
4 597 Inlägg
26 maj 2009
bra fråga, har tyvärr inte saab apc på denna data, men du skulle nog ställa denna fråga på forumet på www.stcs.nu smile dom kan saab riktigt bra, o där lär du få bra support då de är många kunniga på 9-5 där! smile

Mvh Patrik

163 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
TBOC_Razor skrev:

nej mätaren visar noll men ibland visar full:S

163 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Funkiee skrev:
bra fråga, har tyvärr inte saab apc på denna data, men du skulle nog ställa denna fråga på forumet på www.stcs.nu smile dom kan saab riktigt bra, o där lär du få bra support då de är många kunniga på 9-5 där! smile

Mvh Patrik

jaha ok . tack

Redlinefoto
259 Inlägg
26 maj 2009
Jag hade faktiskt inne min 9-5 idag på verkstan för bensinmätaren va kass tongue den visade fullt hela tiden... jag fick tipset här på gorg att tanka 98oktan för det kan få igång mätaren igen, vet inte om det fungerar testade aldrig då jag hade garanti kvar så lämnade in den istället...

MVH Fredrik
Redlinefoto snart med hemsida :) när jag orkar pilla med det :P

163 Inlägg
26 maj 2009
Trådstartare
Fredrik wilhelmsson skrev:
Jag hade faktiskt inne min 9-5 idag på verkstan för bensinmätaren va kass tongue den visade fullt hela tiden... jag fick tipset här på gorg att tanka 98oktan för det kan få igång mätaren igen, vet inte om det fungerar testade aldrig då jag hade garanti kvar så lämnade in den istället...

jaha ok smile men vaddå fylla på menar du 98 ist 95?

163 Inlägg
27 maj 2009
Trådstartare
hittat felet. tankgivaren är trasig.

Sök