Elsystemet i en 940-91 och i en turbo?

adde84
31 maj 2009 · 10 Inlägg

har en fundering på att slänga i en turbo motor och då måste man ha andra boxar antar jag,
kan man ta boxarna från en volvo 940 turbo och byta ut dom gammla rakt av och köra med turbomotorn?

Tack för alla som svara tongue

Volkswagen POLO "Polo 6r" (2010)
Saffranskalle Palfinger tekniker
31 maj 2009 · 1 248 Inlägg

annars har jag ett prospark insprut du kan få köpa tongue eller en renklippt kabelhärva till en turbo motor..

men tyvärr vet jag inte om det är att bara byta boxarna.. kan skilja i kabelhärvan..

Senast redigerat av VKN_940 (31 maj 2009)

Volvo Xc70 (2001)
adde84
31 maj 2009 · 10 Inlägg

vad jag vet finns det bara en givar till och den sitter på sugslangen till turbon. så det borde passa smile
jag orkar inte dra nytt och krångla med nått annat sprut. ska åka orginal ++

Volkswagen POLO "Polo 6r" (2010)
Andreas 940 -utan 940
1 juni 2009 · 1 728 Inlägg

De grejer jag kan säga på rak arm som skiljer är att batteriet och LMM:en sitter på motsatt sida i turbomodellen samt att turbomotorn har lågohmiga spridare så det sitter förkopplingsmotstånd i dem.
"Givaren" du nämnde är bara ett litet värme-element som förhindrar att det fryser på vintern eller nåt sånt, inget som krävs för att motorn ska gå alltså.

adde84
1 juni 2009 · 10 Inlägg

Ja de gör de också men motståndet sitter på motorns el tror jag. batteriet har ingen betydelse vart de sitter..det jag skulle vet är om man kan ta boxarna rakt av och smälla i en turbo spis och köra smile

Volkswagen POLO "Polo 6r" (2010)
Andreas 940 -utan 940
1 juni 2009 · 1 728 Inlägg

Motstånden sitter bredvid tändmodulen och din härva saknar den delen så du får antingen byta till högohmiga spridare eller löda dit motstånden.
Huruvida allt annat stämmer kan jag inte svara på, din bil har väl t ex. kallstartspridare vilket 940 turbo inte har (det är möjligt att första modellen hade det men jag är inte säker). Det kanske är så enkelt som  att bara strunta i den kontakten.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang