Hallå det blev ett garagebesök men det blev på lördag istället.
Började med att koppla om så tändspolen fick ström, provade starta men det ville inte bilen.
Ok plockade ut alla tändstift som var helt dränkta i bensin, gjorde rent och torkade av dom.
Fortsatte med att sätta stiften i tändhattarna och veva runt på starten och där fanns det gnista så bra gnista har jag inte haft med orginalgrejerna så det bådar ju gott.
Men när jag fick hjälp att stroba tändningen var den åt helvete fel, först tände den på ettans cylinder där missing tooth sitter altså 90 grader innan övredödläge. Försökte ändra lite med triggerangle i sprutet men det verkade inte hjälpa.
Jag fick nu även reda på av christian ( sutt) att mitt fina triggerhjul satt lite skevt på remhjulet så jag tog loss allt igen och la det på bänken och rättade till det med släggan.
Tillbaka med grejerna och vi försökte på nytt wrrrrrrrr ...Host wrrrr.....??? Vi tyckte vi hörde bilen hosta till lite men det var allt.
Jag kollade då på loggen för tänderna på triggerhjulet och där ska då vara en hög stapel som indikerar missing tooth sen ska det finnas 35 lägre staplar som visar "lästa" tänder på triggern men det var några halvhöga staplar som kan ställa till det kanske. När vi försökte vidare med stobningen så var gnistan borta, jag kom på senare att vi skulle ju tagit ur bränslepumprelät när vi kör strob för vid det här laget så var säkert stiften så sura av bensin att de släcker gnistan???
Kan även va tändspolen som gett upp får se nästa helg då ska jag köra heldag typ 9-21.
Det som gick framåt då det var ju arbetet med fronten, med Crilles frånvaro gav jag mig på att plasta själv.
Får väl hoppas på att det härdat ordentligt trots att det är så kallt i garaget.
![https://www1.garaget.org/gallery/images/27/26170/26170-847313b275aa2d975108eebe51e0f79c.jpg]()
Vi hann även med att röja lite också ett nödvändigt ont.
Tommy Out.