3427
Sök

Volvo 740 - 1988 - B230F - Motorn hugger

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
1 juni 2009
Trådstartare
Tjenare!

Bilen började gå illa idag och jag tänkte att det var för bensinen kanske började ta slut för jag har ingen bensinmätare så kör på trippen och där kan jag ha räknat fel, åkte och tankade bilen och tog ett varv. Då varje gång man slår i en växel och gasar så när den når 2000 rpm hugger det till, typ som om den tappar gnistan eller något, allt bara dör i någon millisekund. Sprang ut och kollade tändstiften men dom såg ut att vara som dom skulle. Åkte vidare men problemet kvar stod.. Vad kan vara galet ?

Mvh

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

1 339 Inlägg
1 juni 2009
Vad händer om du bara fortsätter gasa, dör den helt då eller? Första som slår mig är Bränslepumpen, luftfiltret igensatt..Låter i annat fall som det är något med tändningen, kan vara dåliga tändstift (dock inte så troligt kanske), Fördelaren låter också som en möjlighet..

Va dock med om att det va på en MC så kunde man ej varva över ett visst varvtal sen började den hacka o hålla på, bytte tändstift sen va problemet borta. Då kunde man inte se på tändstiftet att de va ngt fel på de.

Motorburen Ungdom
499 Inlägg
2 juni 2009
Trådstartare
Okej, nja men den går som vanligt så fort den kommit över 2000, det är bara just där då nålen slår till vid 2000 sen som sagt som vanligt :S

Jag gasade upp den till 100 och slog i 2:an ..
Kolla in mitt projekt på mitt Galleri!
www.garaget.org/Triton

Osponsrad
1 631 Inlägg
2 juni 2009
Kanske kan vara varvdödarn (om du nu har en)  som har börjat ge upp smile  Kanske värt och kolla.. ha det fint //JL

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

Sök