HJälp!!!! Defa patriot 500 spökar

Julle84
2 juni 2009 · 10 Inlägg

nån här som är duktig på Defa larm? för jag är det dock inte,


Vad som händer är: Larma på bilen utanför jobbet natten till måndag,skulle senare på natten flytta den och kunde inte Larma av den Visste att det va dåliga batterier så bytte men inte heller det funka, höll på och grejja och en stund, slog till slut in nödkoden på sirenen, men den gav ingen respons så misstänker att den är fel eller att min siren är kass eller knapparna på den, larma sluta iaf inte utan bilen fortsatte  blinka och grejja, hitta efter en stunds letande hitta jag kopplings schemat och koppla förbi startspärren, 

Nu till mina frågor:

Kan det räcka om jag lyckas få tag i en likadan box? om min är kass vilket jag är tveksam till

Vem ska man snacka med om en i sådana fall??Redan pratat med kgk,

Likadant med sirenen om den inte funkar vart fixar man en ny sådan?

Bilen går att låsa och så men gött med Larm Då Vissa inte kan skilja på mitt och deras
Bilen är en bmw 325 e30 och Larmet är installerat 95
Tack på förhand // Julle

Hellre utan bil om jag inte får köra Bayersk
nuffe I brist på annat :)
2 juni 2009 · 526 Inlägg

Åk och prata med närmaste larminstallatör, möjligt att din lokala BMW-verkstad kan hjälpa dig annars så kan du göra som jag gjorde, ringa runt till olika verkstäder och fråga specifikt om de är kunniga på DEFA.

Julle84
2 juni 2009 · 10 Inlägg

Frågan e ju då  om jordkabeln inte har hundra kontakt, var det därför återställningen av larmet inte funka?  kostar sirèn och knappar då?? dyrt som skam eller fullt överkommligt?

Hellre utan bil om jag inte får köra Bayersk
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang