2689
Sök

Forza Motorsport 3-tråden

Random
480 Inlägg
26 januari 2011
Har ett Forza 3 Limited Collection Edition liggandes om nån är sugen. Har inte kvar mitt 360 tyvärr sad Allt finns kvar till den smile

Find my damn Volvo!
169 Inlägg
26 januari 2011
Fimp3n skrev:
Har ett Forza 3 Limited Collection Edition liggandes om nån är sugen. Har inte kvar mitt 360 tyvärr sad Allt finns kvar till den smile

Om du har använt alla DLC-koder är det ju ingen mening med att köpa det.

"Det är ingen Volvo eller Audi jag omkring med utan en BMW, det är skillnad på bil och BIL."
- BMW_330 på zatzy.com

Random
480 Inlägg
26 januari 2011
Catalyst skrev:
Fimp3n skrev:

Om du har använt alla DLC-koder är det ju ingen mening med att köpa det.

Har inte gjort det då jag inte hade mitt xbox uppkopplat till internet.

1 168 Inlägg
26 januari 2011
Stoner_fuzz skrev:
http://www.youtube.com/watch?v=CFv3wx5n6vo

Ett litet försök till drifting med 242an. Varvstopp ftw

kör du med ratt?
synd att du har den motorn, har du den s60r motorn bara så låter den myyycke goare ju wink

oj! såg inläggen ovanför att du hade köpt ratt! haha smile blev rätt besviken på 240in faktist, trodde den skulle va roligare o köra än vad den är! vähållning noll o usha mig.
Senast redigerat av jimmzzan (26 januari 2011)

825 Inlägg
26 januari 2011
jimmzzan skrev:
Stoner_fuzz skrev:

kör du med ratt?
synd att du har den motorn, har du den s60r motorn bara så låter den myyycke goare ju wink

oj! såg inläggen ovanför att du hade köpt ratt! haha smile blev rätt besviken på 240in faktist, trodde den skulle va roligare o köra än vad den är! vähållning noll o usha mig.

Tyckte den lät bra smile

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

1 168 Inlägg
26 januari 2011
fontheking5 skrev:
jimmzzan skrev:
Stoner_fuzz skrev:

kör du med ratt?

Tyckte den lät bra smile

jaja, men om man väljer en original s60r motor istället så får man mer äkta 5a ljud istället för denna motorn med mer racingljud i! smaksak, gillar med klassika 5a ljudet!

Elektriker/Volvobuse
218 Inlägg
26 januari 2011
jimmzzan skrev:
Stoner_fuzz skrev:

kör du med ratt?

precis så tyckte jag med, sen testade jag montera bur i den, fy fan alltså, va skön den vart, rekomenderar att du testar de, de gör STOR skillnad i uppförandet på bilen.

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
26 januari 2011
har testat ett antal olika bilar att drifta med ratten nu. e36, rx7,supra men 242 har jag fastnat för mest än sålänge. Funkar bra med lite tuning. Helt värdelös till grip om den har allt över 300hk tycker jag tongue

volvolover
667 Inlägg
26 januari 2011
tycker faktist dom låter för lite sad
däremot ford focus rs:en låter fint, en 2 liters turbo femma i den.. så borde s60 låte big_smile
jimmzzan skrev:
fontheking5 skrev:
jimmzzan skrev:

kör du med ratt?

Tyckte den lät bra smile

jaja, men om man väljer en original s60r motor istället så får man mer äkta 5a ljud istället för denna motorn med mer racingljud i! smaksak, gillar med klassika 5a ljudet!

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

825 Inlägg
26 januari 2011
Turbomotor skrev:
däremot ford focus rs:en låter fint, en 2 liters turbo femma i den.. så borde s60 låte big_smile
jimmzzan skrev:
fontheking5 skrev:

Tyckte den lät bra smile

Är på 2,5 liter motorn i Focus RS , men visst låter den bra

Riktiga Bilar Kommer Från USA *****____________________
*****____________________

That Shit Cray
1 087 Inlägg
26 januari 2011
En bil som gick över förväntan bra sidleds var Pontiac G8 smile Men då är det väl också mera "powerslides" än "drift"
Senast redigerat av _Hast_ (26 januari 2011)

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST

volvolover
667 Inlägg
26 januari 2011
nära iaf ;D
fontheking5 skrev:
Turbomotor skrev:
jimmzzan skrev:

Är på 2,5 liter motorn i Focus RS , men visst låter den bra

Det är inte hastigheten som dödar, det är smällen

287 Inlägg
26 januari 2011
Stoner_fuzz skrev:
har testat ett antal olika bilar att drifta med ratten nu. e36, rx7,supra men 242 har jag fastnat för mest än sålänge. Funkar bra med lite tuning. Helt värdelös till grip om den har allt över 300hk tycker jag tongue

synd att man inte kan få g27an att fungera till xbox 360 sad hade fasen varit guld att racea med den big_smile

Bitter optimist.
1 561 Inlägg
26 januari 2011
Har förresten en riktigt bra tuning på min storefront för m3 e36 om man är nybörjare på drift och inte har ratt.

Kört mycket med den
GT: Sannak
Senast redigerat av Stoner_fuzz (26 januari 2011)

1 168 Inlägg
26 januari 2011
Andy_88 skrev:
jimmzzan skrev:
Stoner_fuzz skrev:

kör du med ratt?

precis så tyckte jag med, sen testade jag montera bur i den, fy fan alltså, va skön den vart, rekomenderar att du testar de, de gör STOR skillnad i uppförandet på bilen.

det värsta är att jag har bur, breda däck, racingdämpare runt om. även lättat den!
har inte ställt in den något därimot. jag är USKASS på det och ja inga tips??

ja! ford RS motorn låter helt LJUVLIGT! rekomenderar att köpa ford fiestan den lilla röda och mata ner RS motorn där i, och sedan bakhjulsdrift, lätta och bur och dämpare och trimma litt! dom går och ligga gött brett med! låter ju ljuvligt med wink

Elektriker/Volvobuse
218 Inlägg
27 januari 2011
jimmzzan skrev:
Andy_88 skrev:
jimmzzan skrev:
kör du med ratt?

det värsta är att jag har bur, breda däck, racingdämpare runt om. även lättat den!
har inte ställt in den något därimot. jag är USKASS på det och ja inga tips??

ja! ford RS motorn låter helt LJUVLIGT! rekomenderar att köpa ford fiestan den lilla röda och mata ner RS motorn där i, och sedan bakhjulsdrift, lätta och bur och dämpare och trimma litt! dom går och ligga gött brett med! låter ju ljuvligt med wink

inställnigar på 240in (eller typ alla rwd jag kör) OBS!! Drift setup, men greppig sådan OBS!!:
hjul:
Front Camber -2,5
Rear Camber -1.0 eller 2.0 brukar variera där i mellan ibland
front toe +05
rear toe -05
caster drar jag ner till 2.5

chassi:
front rollbar upp till ca 38
rear rollbar upp till ca 33 eller 35

fjädring:
front springs ca 80kg
rearsprings ca 140kg
ridehight, klappsänkt ska de va på 240 så lågt du kan smile
bumpstifness front 4,5
bumpstifness rear 10-10,5
rebound front 4,5
rebound rear 10-10.5

mjukare fram gör att han inte hoppar så jävligt om du skulle få framhjulen över någon knöl.

diff:
antingen 100% lock på allt, eller 20% på allt så får du lite greppigare, på växellådan brukar jag bara ändra endgear ratio, oftast inget alls, men brukar vilja ha så att lägsta växeln jag kör e 3an.
sen bromsar, brukar ta ca 55% fram med 115% bromsvärkan, men där får man pilla lite efter tycke och smak

maple valley e en bra bana att testa på tycker jag, den har en bra blandning av kurvor och böjjar, den första kurvan den långa fan efter mål brukar vara där jag märker om växellådan måste pillas på, hoppas dessa inställningar hjälper dig, dom funkar på de flesta rwd faktiskt, personligen tycker jag bäst om en rwd skyline r32(för den e snyggare än r34) med r34 nur spec motorn
, max trimmad så klart smile
Senast redigerat av Andy_88 (27 januari 2011)

"För att svänga till vänster måste man styra till höger" citat av Hudson Hornet från filmen Bilar

112 Inlägg
27 januari 2011
En perfekt bana att köra drifting på är korta Susuka!

Annars så är det Rally di positano hela banan!

242an duger gött i A600 på båda dessa banor och e sjukt kul att gå på sladd med! big_smile

Please be patient, monkey learning to drive!

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
27 januari 2011
Bakhjulsdrivna bilar som är starkare än B-klassen är himla intressanta att köra utan assists tongue
Mkt rumpa överallt big_smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

That Shit Cray
1 087 Inlägg
27 januari 2011
LeafBox skrev:
Bakhjulsdrivna bilar som är starkare än B-klassen är himla intressanta att köra utan assists tongue

Äsch man ska alltid köra utan assists tongue Det gör jag iaf smile 100% bonus på varenda race jag kör smile

Ohana means family. Family means nobody gets left behind or forgotten!
Insta @ HAST

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
27 januari 2011
_Hast_ skrev:
LeafBox skrev:

Äsch man ska alltid köra utan assists tongue Det gör jag iaf smile 100% bonus på varenda race jag kör smile

Ja jag kör oxå alltid utan, big_smile
men det är halvjobbigt att hålla kvar 400+hk i kurvorna, vill gärna driva ut tongue

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

Sök