jimmzzan skrev:
Andy_88 skrev:
jimmzzan skrev:
kör du med ratt?
synd att du har den motorn, har du den s60r motorn bara så låter den myyycke goare ju

oj! såg inläggen ovanför att du hade köpt ratt! haha

blev rätt besviken på 240in faktist, trodde den skulle va roligare o köra än vad den är! vähållning noll o usha mig.
precis så tyckte jag med, sen testade jag montera bur i den, fy fan alltså, va skön den vart, rekomenderar att du testar de, de gör STOR skillnad i uppförandet på bilen.
det värsta är att jag har bur, breda däck, racingdämpare runt om. även lättat den!
har inte ställt in den något därimot. jag är USKASS på det och ja inga tips??
ja! ford RS motorn låter helt LJUVLIGT! rekomenderar att köpa ford fiestan den lilla röda och mata ner RS motorn där i, och sedan bakhjulsdrift, lätta och bur och dämpare och trimma litt! dom går och ligga gött brett med! låter ju ljuvligt med

inställnigar på 240in (eller typ alla rwd jag kör) OBS!! Drift setup, men greppig sådan OBS!!:
hjul:
Front Camber -2,5
Rear Camber -1.0 eller 2.0 brukar variera där i mellan ibland
front toe +05
rear toe -05
caster drar jag ner till 2.5
chassi:
front rollbar upp till ca 38
rear rollbar upp till ca 33 eller 35
fjädring:
front springs ca 80kg
rearsprings ca 140kg
ridehight, klappsänkt ska de va på 240 så lågt du kan

bumpstifness front 4,5
bumpstifness rear 10-10,5
rebound front 4,5
rebound rear 10-10.5
mjukare fram gör att han inte hoppar så jävligt om du skulle få framhjulen över någon knöl.
diff:
antingen 100% lock på allt, eller 20% på allt så får du lite greppigare, på växellådan brukar jag bara ändra endgear ratio, oftast inget alls, men brukar vilja ha så att lägsta växeln jag kör e 3an.
sen bromsar, brukar ta ca 55% fram med 115% bromsvärkan, men där får man pilla lite efter tycke och smak
maple valley e en bra bana att testa på tycker jag, den har en bra blandning av kurvor och böjjar, den första kurvan den långa fan efter mål brukar vara där jag märker om växellådan måste pillas på, hoppas dessa inställningar hjälper dig, dom funkar på de flesta rwd faktiskt, personligen tycker jag bäst om en rwd skyline r32(för den e snyggare än r34) med r34 nur spec motorn
, max trimmad så klart