Xenon i dimljus problem

Axan Rally Knatte
2 juni 2009 · 179 Inlägg

Tjena

För ca 2v sedan satte jag i xenon i mina dimljus. Igår när jag var ute och körde upptäckte jag till min stora förvåning att lampan som indikerar att dimljuset är på inte längre lyser.
Någon som vet varför den inte gör det?
I början såg jag att den blinka lite och blev starkare i samma takt som xenonet blev starkare.
Har också märkt att så fort jag sätter på dimljuset får jag mycket sämre mottagning på radion.

/Axan

-Axan-
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
2 juni 2009 · 6 170 Inlägg

Att du får sämre mottagning på stereon kan bero på att antingen är ballasterna till xenonet i sig dåligt skyddade mot elektromagnetiska störningar eller så är det kopplat på något galet vis som gör att det uppstör mycket störningar.

Har du kollat så att lampan faktiskt är hel och inte bara behöver bytas ?

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Axan Rally Knatte
2 juni 2009 · 179 Inlägg

Ok tack för ditt svar.
När jag köpte mitt xenonkit så skulle det vara till HB4 lampor. När jag fick kitet så såg jag att jag hade fått fel el/kopplings kabel.
Dock så hade jag en annan kabel från mitt H7 xenonkit, så jag gjorde så att jag klippte bort H7 kontakten och gjorde egen hona och hane kontakt. Tror du att det kan var det som gör att jag får massa störningar?

-Axan-
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
2 juni 2009 · 6 170 Inlägg

Det kan det säkert vara om du inte har gjort så att dom kablar du gjorde ser likadana ut som dom som ska sitta där egentligen.

Men H(B??)4 ?

Vilken bil har hel-/halvljus-funktion på dimljusen ??

Eller är HB4 bara någon lamptyp jag aldrig hört talas om ?  tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Stefan Varberg Supraman
2 juni 2009 · 2 300 Inlägg

hb4 e bara en slags sockel, har inget med funktionen i h4 att göra.

Koppla loss grejerna och kolla om problemen e kvar

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.
bombare
7 juni 2009 · 282 Inlägg

vad jag vet så är xenon på 13 000 volt.. så det krävs rejält med isolering på kablarna för att inte magnetfältet ska ta sig igenom.. (eller hur man ska förklara det) Testa att tejpa högspänningskablarna med eltejp så kanske det blir bättre.. Du kan ju även gå in på "frågor och svar" på xenonkungen... Eller så mailar du dom..

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang