Mc förgasare på bil.

Ejdersund
4 juni 2009 · 619 Inlägg

Hur svårt är det att sätta 4 mc förgasare på en 106 xsi?
Vad gör man med ECUn?

Hur funkar det igenteligen ? smile

BMW E30 320i "Postbilen" (1986)
Ranta
4 juni 2009 · 162 Inlägg

Svårt skulle jag påstå, du har väl inte förgasare i den nu? Varför ska du göra de?

Mazda Rx7 "Efini" (1993)
Ejdersund
4 juni 2009 · 619 Inlägg

nej det har jag inte. Jag vet inte tongue vill göra nått med den  tongue

BMW E30 320i "Postbilen" (1986)
Wikstromm Ett riktigt sprut de enda rätta
4 juni 2009 · 2 252 Inlägg

4st typ mikuni eller dellorto 38 eller 44or borde ju sköta de jobbet rätt hyffsat? tongue slit bort allt som har med insprutet att göra spara bara tändningen, borde inte vara allt för komplicerat när man ska ta bort kompletta enheter.. de jobbiga blir nog att få motorelektronik lampan inte lysa..

You don't get another chance, Life ain't a nintendo -
Ejdersund
4 juni 2009 · 619 Inlägg

Okaj tongue men kan man få den igenom sbp utan att dom gnäller då? tongue

BMW E30 320i "Postbilen" (1986)
jooeell driftsättare
4 juni 2009 · 169 Inlägg

spara bara tändboxen se får du ju byta pump och sen en bränsletrycksregulator...

vilka fuggar du ska använda mikuni rs tror jag de heter är fina... sen fanns det några som satt på gsx 1000 runt -88 de var axpump på dem orginal annars kan du ju använda sådana som jag har Keihin 41mm Flatslide, de funkar kanon tycker jag... kommer nog bli svårt o få igenom det i besiktningen då du tar bort lambda styrning och sånt jag har ju inget problem med det min är ju ifrån 83 alltså inget vad kat heter på den hehe... yamaha R1 hadde förgasare till -01 tror jag du funkar också fint...


ett annat tips är att skaffa separata spjäll ifrån en motorcykel ifrån en nyare hoj och sen behålla dit insprut då kan du nog få det igenom besikningen och du har en bil som låter hur coolt som helst och en jäkla respons...

jooeell driftsättare
4 juni 2009 · 169 Inlägg

sånnahär http://forums.vwvortex.com/zerothread?id=2838896

då jäklar snackar vi respons sen =P

där ser du vad du har o välja på sen är det bara o bygga =P blir tillomed bättre än fuggar skulle jag tro

Senast redigerat av jooeell (4 juni 2009)

Batta
5 juni 2009 · 1 353 Inlägg

ett annat tips är att skaffa separata spjäll ifrån en motorcykel ifrån en nyare hoj och sen behålla dit insprut då kan du nog få det igenom besikningen och du har en bil som låter hur coolt som helst och en jäkla respons...

Men blir ju svårt med LMM'en isåfall, då den behövs om man ska ha insprutet kvar

There's no replacement for displacement
BMW 528iAT (1998)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang