Elda skrev:
Volvo740an skrev:
Elda skrev:
dricker ju patetiskt mycket med tanke på bilens storlek och motorns kraftuttag.
försäkringen på en 740 GL är högre än på min 900 t16, konstigt att en skitslö är dyrare än min Turbobil?
Vad betalar du för din försäkring på din 900 turbo?
1700. skulle få betala 2100 för en 740 GL -88.
Sen det där med mer kusar = drar mer hållar jag inte med om, min 900a tex pumpar ut strax över 200 hk och jag ligger ändå på 0.7 Liter milen osm minst, men det var inte minsta förbruknignen jag menade utan max förbrukningen, volvo 740 gl drar herrejösses mycket om man plågar den, polaren mätte sin till 1.5 liter milen! när jag hårdkör min bil ligger jag på 1.2 som högst.
den Faktiska soppaförbrukningen intreserrar mig med, vad man förbrukar vid normal körning och inte på landsväg eller när man är pank, jag brukar ligga strax under litern när jag kör normalt och då är det 90% stadskörning, lite rödljusrace här och där osv

Och du har förstås ingen aning om varför en 740 kostar en slant o försäkra?...
"Hela Sveriges" vinterbil/ungdomsbil hehe... ligger det en bil i diket på vintern så är det inte sällan en gammal rostigt 740 av varierande modell. Kan ju ha nått med saken att göra...
MVH Janken
- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"