Hej
Jag har en Octavia -98 och har problem med fönsterhissen och kontrollpanelen i förardörren. I början fungerade det lite av och till men nu har det helt slutat att fungera. Knapparnas belysning har också visat tendenser till glapp men nu har de helt gett upp. De övriga fönsterhissarna förutom förardörren fungerar om man kör dem med knapparna på respektive dörr.
Provade att byta själva knappsatsen i dörren mot en från en skrotad bil men det gav inte något resultat.
Rev dörrsidan och hittade inget som verkade onormalt, mätte på kontaktsycket till dörrstyrenheten/motorn och där verkade jag ha både 12 v och jord (jordpunkt E8 på A-stolpen såg också ok ut) men sedan kom jag inte så mycket längre. Elspeglarna fungerar utan problem men C-låset i förardörren har fungerat lite av och till.
Är det någon som vet hur inblandad dörrstyrenheten är i detta eller om ni har några andra tips om vad som kan vara lämpligt att försöka sig på i sammanhanget? Hur lurigt är det att byta fönstrhissmotorn/styrenheten? Hur känsliga är styrenhterna för att inte ha exakt samma programvaruutgåva?
/Magnus