Golf V Gti tygmattor???

Mr_m
10 juni 2009 · 155 Inlägg

Hej.

Ringde till VW idag och tänkte beställa mig en uppsättning tygmattor (gti) men struntade i det då de kostade 1300kr vilket jag tycker känns för jävla dyrt.

Så nu till frågan någon som vet vart man kan köpa tygmattor helst liknande orginal med röd broderad kant samt emblem till en Golf V gti???? spelar ingen roll om det är från ebay eller utomlands bara det är bra pris smile


PS: hittade dock inga på ebay sad


///Micke

Drive fast. Live freeeeeee
Volkswagen Golf Gti DSG "Golf V Gti" (2005)
steifan DR!FTT3KN!K3R
10 juni 2009 · 10 427 Inlägg

1300kr är ju ett helt okej pris för originalmattor med 'perfekt' passform tycker jag.

Mortalis VW-nörd?
10 juni 2009 · 4 332 Inlägg

TMtuning.com har för 115 dollar, men ja tycker nog de e bättre å köra här så du slipper frakten o tullen o krånglet..

soyd
10 juni 2009 · 1 853 Inlägg

Edition 30 mattorna är ju snyggare... har för mig att dom kostar typ 995kr på vag... men inte hundra...

Edit: priset beror nog på i fall du har 2 dörrars eller 4 dörrar... men ring vag och kolla annars...

/mvh soyd

Senast redigerat av soyd (10 juni 2009)

Mr_m
10 juni 2009 · 155 Inlägg

Mortalis skrev:
TMtuning.com har för 115 dollar, men ja tycker nog de e bättre å köra här så du slipper frakten o tullen o krånglet..

Hittar inga på TMtunning ???? Under vilken kategori ligger de???

///Micke

Drive fast. Live freeeeeee
Volkswagen Golf Gti DSG "Golf V Gti" (2005)
soyd
10 juni 2009 · 1 853 Inlägg

Mr_m skrev:

Mortalis skrev:
TMtuning.com har för 115 dollar, men ja tycker nog de e bättre å köra här så du slipper frakten o tullen o krånglet..

Hittar inga på TMtunning ???? Under vilken kategori ligger de???

///Micke

VW OEM MK5 GTI floormats

/mvh soyd

TripleC
10 juni 2009 · 222 Inlägg

soyd skrev:
Edition 30 mattorna är ju snyggare... har för mig att dom kostar typ 995kr på vag... men inte hundra...

Edit: priset beror nog på i fall du har 2 dörrars eller 4 dörrar... men ring vag och kolla annars...

/mvh soyd

995 kr du måste lägga den största bomben nu smile tror inte gti 30 edition kostar mindre dem kostar lika mkt.. tänk lite smile har varit o kollat vad dem kostade och dem kostar lika mkt som killen som kollade på vanliga GTI

Senast redigerat av TripleC (10 juni 2009)

tack till : dekalshoppen.se - stylexperten.se - tefcar.nu - bsr.se - JT-tuning.se
soyd
10 juni 2009 · 1 853 Inlägg

TripleC skrev:
995 kr du måste lägga den största bomben nu smile tror inte gti 30 edition kostar mindre dem kostar lika mkt.. tänk lite smile har varit o kollat vad dem kostade och dem kostar lika mkt som killen som kollade på vanliga GTI

hehe kan hända att priset jag fått är plus moms, men som jag sa så är jag inte hundra på priset smile

men som sagt teoretiskt sett så borde dom inte vara billigare utan dyrare eller samma pris... smile

/mvh soyd

Mr_m
11 juni 2009 · 155 Inlägg

steifan skrev:
1300kr är ju ett helt okej pris för originalmattor med 'perfekt' passform tycker jag.

Vet inte om jag tycker det känns så ok för några småmattor som ska ligga i bilen men visst alla tycker jo olika.  smile


///Micke

Drive fast. Live freeeeeee
Volkswagen Golf Gti DSG "Golf V Gti" (2005)
E-30
11 juni 2009 · 1 050 Inlägg

Mr_m skrev:

steifan skrev:
1300kr är ju ett helt okej pris för originalmattor med 'perfekt' passform tycker jag.

Vet inte om jag tycker det känns så ok för några småmattor som ska ligga i bilen men visst alla tycker jo olika.  smile


///Micke

Ett billigare alternativ är att beställa sina mattor hos en sadelmakare. Beställde själv 4st skräddaresydda textilmattor till min E30. Matt-textilen kommer från Porsche (högsta kvalite) sydda med röd kantsöm samt halkskydd, kostnad komplett 500:- köpte sedan BMW logga att stryka på. big_smile

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
Crazyivan
12 juni 2009 · 712 Inlägg

va fan mattor som mattor tongue

http://techrate.se
Dagens och framtiden teknik! Välkomna in.
Finns även på twitter:
http://twitter.com/Techrateswe
Saab 9-3 2.0t Vector "Vector" (2006)
LeafBox Lat Perfektionist
12 juni 2009 · 6 359 Inlägg

Någon som vet vart man kan få tag i tygmattor till min Audi?
Dom ska vara liknande, har sett dom här på garaget tror jag.
Dom var grå oxå stog det Audi med röd text på dom.

tacksam för svar smile

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968
Mitsubishi Spacewagon "Driftbussen" (2004)
Audi Coupé Turbo "S1.5" (1990)
steifan DR!FTT3KN!K3R
12 juni 2009 · 10 427 Inlägg

E-30 skrev:

Mr_m skrev:

steifan skrev:
1300kr är ju ett helt okej pris för originalmattor med 'perfekt' passform tycker jag.

Vet inte om jag tycker det känns så ok för några småmattor som ska ligga i bilen men visst alla tycker jo olika.  smile


///Micke

Ett billigare alternativ är att beställa sina mattor hos en sadelmakare. Beställde själv 4st skräddaresydda textilmattor till min E30. Matt-textilen kommer från Porsche (högsta kvalite) sydda med röd kantsöm samt halkskydd, kostnad komplett 500:- köpte sedan BMW logga att stryka på. big_smile

Låter kanon det smile Vilket företag/sadelmakare var det?

Volvo 740 GLT 16 VALVE "Der goldene Schwede" (1988)
BMW 325i "M-Sport" (2006)
BMW 323 Ci "Der schwarze Deutsche" (2000)
E-30
12 juni 2009 · 1 050 Inlägg

steifan skrev:

E-30 skrev:

Mr_m skrev:

Vet inte om jag tycker det känns så ok för några småmattor som ska ligga i bilen men visst alla tycker jo olika.  smile


///Micke

Ett billigare alternativ är att beställa sina mattor hos en sadelmakare. Beställde själv 4st skräddaresydda textilmattor till min E30. Matt-textilen kommer från Porsche (högsta kvalite) sydda med röd kantsöm samt halkskydd, kostnad komplett 500:- köpte sedan BMW logga att stryka på. big_smile

Låter kanon det smile Vilket företag/sadelmakare var det?

Ett annat ännu billigare alternativ är att du beger dig till närmaste mattläggare av heltäckningsmattor.
Välj ut ett par meter från en av hans stuvbitar av högsta kvalitet. Sedan klipper du själv ut mattorna med originalmattorna som mall. Sedan lämnas allt över till närmsta källaresömmerska som syr dit kantsömmen åt dig för en hundring. Totalkostnad ca 2-300:- samt att dessa mattor håller 10 gånger högre kvalite' än vissa andra som saluförs i butik för 1.300:- Logotypen för just Din bilmodell finns att köpa på nätet.

Alla sätt är bra...utom de dåliga.
BMW E90 LCI 330ix. "E90" (2009)
-Akerfeldt-
12 juni 2009 · 2 638 Inlägg

Jag körde på den billigaste varianten. Köpte bagagerumsmatta från biltema för 179kr och klippte till egna mattor efter de gamla gummimattorna smile Snygg och billigt men absolut inte det enklaste sättet wink

Original tygmattor kostar 800kr på volvo. Dina kostade 1300kr så är väl där runtikring det kostar med original tygmattor.

Om du tycker det är dyrt så jämför med vad en komplett sats gummimattor kostar, inte jättebilligt det heller om man köper original.

Och sen har det nämnts många bra tips här i tråden som förhoppningsvis hjälper dig smile

Cupra_
13 juni 2009 ·

Seat Leons tygmattor passar ju rakt av i golf V. Köpte mina på VAG Sthlm för dryga 700... Det lär inte stå VW på dem men de finns de som är helsvarta och som det bara står "Sport" på..

Vieraankivi
1 maj 2021 · 4 Inlägg

soyd skrev:
Edition 30 mattorna är ju snyggare... har för mig att dom kostar typ 995kr på vag... men inte hundra...

Edit: priset beror nog på i fall du har 2 dörrars eller 4 dörrar... men ring vag och kolla annars...

/mvh soyd

Är ny inom vw världen o ska eventuellt  skaffa mig en edition 30 vag va e de edition 30 motor e snygga som fan ju

Volkswagen Golf 5 GTI "Black edition" (2006)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang