Mall till "hemmagjord" frontspoiler; Mitsu Galant 1993.

aturai88 Amatör
15 juni 2009 · 320 Inlägg

Tjena!
Söker ritningar/mått/mall till en snyg frontspoiler gjord för Mitsubishi Galant 93-96.

Vad behöver jag för material, vertyg etc..?

Skulle vara kul att prova själv, istället för att köpa färdiggjorda delar hela tiden, samt att det inte svider lika mycker i plånboken heller smile?



/A

Adrian-Styling
15 juni 2009 · 514 Inlägg

mall och mall finns inget sånt, du gör en bild i ditt huvud eller ritar upp något i photoshop och sedan följer du det bara.

material och sånt kommer många säga fogskum men det ska du absolut inte ha!
all material som du behöver har jag, bara skicka pm!

här har du en länk där jag har tillverkat egna kjolpaket m.m
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=74930

visst är det bättre när man har något som ingen annan har men att det inte svider i plånboken kan jag inte hålla med, kommer kosta dig minst dubbelt så mycket som att köpa färdigt.

pnorberg
15 juni 2009 ·

7G har en fin front (iaf vad jag tycker) och det är Exced fronten. Med den fronten, sänkt 40mm och 18"are så ser 7G riktigt fin ut. smile
Om du vill se hur fronten ser ut så besök mitt galleri här, ägde tidigare en 95:ans 7G med Exced paketet:
http://www.garaget.org/?car=129831&image=1202062

aturai88 Amatör
15 juni 2009 · 320 Inlägg

Mjo, men vill helt ha en liknande som finns på DNStrading.. Men tänker inte lägga ut 2300 på plast, för att sedan betala ännu mer för lack.. Nej nej..


/A

pnorberg
15 juni 2009 ·

Kolla upp lite guider hur man arbetar med glasfiber och bygg eget för det där är den enda fronten som verkar gå och få tag på. Köp en beg. front och bygg på den. Kan inte kosta många hundralappar.

Mallar lär du tyvärr inte hitta, men med en beg. front så kan du mixtra tills det blir bra. smile

Senast redigerat av pnorberg (15 juni 2009)

Torlejf Bilvårdstönt.
15 juni 2009 · 1 109 Inlägg

aturai88 skrev:
Mjo, men vill helt ha en liknande som finns på DNStrading.. Men tänker inte lägga ut 2300 på plast, för att sedan betala ännu mer för lack.. Nej nej..


/A

Du ska veta att kostnaden snabbt springer iväg när du bygger eget, för att inte tala om tiden.

2300 kr kan det vara värt om du ändå tänkt bygga en liknande.

Mvh. David.

EDIT: Den finns även här:
http://www.tuningzone.pl/x_C_Dz__PD_646 … 11010.html

Dock kan passformen vara lite såsådär. Dock är det ju enkelt att fixa det i jämförelse med att försöka bygga den själv.

Senast redigerat av Torlejf (15 juni 2009)

Bygger rolig bil. :)
aturai88 Amatör
15 juni 2009 · 320 Inlägg

Tackar, men vilken ska man ta? Finns ju 2 "likadana" ?


/A

Torlejf Bilvårdstönt.
15 juni 2009 · 1 109 Inlägg

aturai88 skrev:
Tackar, men vilken ska man ta? Finns ju 2 "likadana" ?


/A

Det har nog bara hamnat dubbelt om jag ska säga vad jag tror. smile

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
Jolle87
15 juni 2009 · 1 585 Inlägg

2300kr är inte farligt för en ny frontspoiler, där bör du tänka om. För att bygga en "egen" front är verkligen inte billigt. Går nog på minst lika mycket, men då tar det ruskigt lång tid att bygga en "egen" front också. Istället för att bara beställa hem, provmontera sen lämna in på lack:) mycket smidigare.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang