3513
Sök

Fel på torkar motorn, vad gör man?

stahre
16 juni 2009
Trådstartare
Hej, jag har en volvo 854 från 95, och det är så att det sista steget, alltså då vindrutetorkarna går som snabbast som inte funkar. Man kan dock hålla upp spaken ytterst lite och försiktigt och få det att funka, men släpper man så stannar dom. Är lite drygt att sitta så och hålla i den.
Hur gör jag, byter jag motorn eller, o hur gör jag då isåfall?
mvh

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
16 juni 2009
inte så att de är själva spaken som är felet då just i de läget?

stahre
16 juni 2009
Trådstartare
jo antagligen, eftersom alla lägen funkar, dock det sista inte så bra, då är det ju inte något fel på motorn i sig kom jag på:P Men vad ska man göra åt detta då?

Jävel
2 018 Inlägg
16 juni 2009
prova att öppna spaken o se om du kan göra kontaktytorna bättre, annars sätter du la dit en ny bara smile

You got to risk it, to get the biscuit :)

stahre
16 juni 2009
Trådstartare
Är det svårt?tongue Är livrädd att pilla massa runt ratten för airbagens skull:P

865 Inlägg
16 juni 2009
airbagen sitter i ratten du ska ju ta bort plasten baki ratten så det e hur lugnt som helst att skruva där

1 217 Inlägg
16 juni 2009
stahre skrev:
Är det svårt?tongue Är livrädd att pilla massa runt ratten för airbagens skull:P

Koppla ur batteriet då.

Ingen ström = ingen risk för pang.

stahre
16 juni 2009
Trådstartare
tack

Rörpulare
1 453 Inlägg
17 juni 2009
Hade fel på min 325 här om dagen.. Men iaf då funkade bara de snabbaste läget. kopplade in en annan torkar motor i kontakten me vart likadant. Så bytte ja relät till torkar motor, då funkade allt klockrent igen.. Så där har du kanske ett till alternativ och kika på!

Hellre omkommen och bortkörd än bortkommen och omkörd:)
"Life is lika a race track, you gotta go round and round..Sure some times you crash and burn but if you don´t make the turn you ain´t never gona learn"

Sök