idioter när man övnigskör..

-PINNEN-
18 april 2006 · 409 Inlägg

håller helt med tummes!

GÖr Som Ford KÖp Volvo!
STriiiker
18 april 2006 · 609 Inlägg

Anser att man ska visa förståelse för dom som övningskör. Tänk att man själv var i den sitsen i början och hur mycket man svor över nån idiot som satt på dragkroken. MEN för att vara ärlig så har även jag gjort det. Nån gång.

TeQuilla
18 april 2006 · 764 Inlägg

Idiotiskt o köra 130 när man övningskör oxå.

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
Texas
18 april 2006 · 129 Inlägg

Jag övningskörde till Elmia, och precis när man kommer ut på motorvägen så gissa var man hamnar? jo mitt i en karavan med trimmade och stylade BMW 325:or, 940 Turbo och en massa andra bilar. Fick inte precis vara ifred! smile

B | B E | C | C E
Nobbe_cool
18 april 2006 · 4 Inlägg

Det han ville få fram var att den som tar MEST skada är inte den som åker bakom. Utan den som är dum nog att bromsa! Åker runder på vägarna själv i ett fordon med totalvikt runt 60 ton,  och JÄVLAR vad folk kan bära sig illa åt. Har absolut ingen uppfattning om vad de sysslar. Inga moralkakor, bara ren och skär fakta! Visst... huvudämnet här, hetsning mot Ö körare, håller jag helt med om. Vad ska det vara bra för? Men när sk "erfarna förare" beter sig på ett huvudlöst sätt, ser jag inga försvar mot.

Castel skrev:
De flesta jag känner inklusive mig själv, brukar nästan stå på bromsen när idioterna åker halv metern bakom i arslet på en. Man får den reaktion man vill dom lägger sig en bra bit bakåt. O ja smäller det så vet vi ju vems fel det är i maktens ögon. smile Inga moralkakor tack, dom biter ändå inte smile

Saabnorden lastbils chaffis......
18 april 2006 · 299 Inlägg

hahaha själv brukar jag gasa upp, pumpa lita på gasen med tändningen avstäng och sedan sätta på tändningen igen blir en jävla smäll och eld låga ur avgasröret big_smile gjorde det i tingstadstunneln en gång då en idiot låg en cm bakom han hade nervevad ruta tror han blev nästan döv av smällen..... (aja kanske inte men.....) sedan låg han flera hundra meter bakom........ wink  det va lite off topic men.....

brukar inte jävlas med övningskörare men i vintras så var det en körskole bil ute och körde på vägen på parkeringen bredvid vägen med, ett dike emmellan, kommer jag och kör om drar i handbromsen och snurrar några varv på isen...... tyckte det var ett bra exempel på hur man inte ska göra....... wink var ju iaf utom fara för att köra in i något....... parkeringen var ju tom och körskolan körde ju på vägen......

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
Miller
18 april 2006 · 152 Inlägg

Saabnorden! Hur fan får du till smällen?! Fatta inte hur du menade. Vill också testa det i tunneln nån dag big_smile

Saluhallen i göteborg!
Saabnorden lastbils chaffis......
18 april 2006 · 299 Inlägg

------------------>Miller

det funkar bara på förgasar bilar.... när man stänger av tändningen och motorn varvar fortvarande så flödar bara bensinen igenom utan att antändas när man sedan sätter på tändningen så smäller bensinen i avgassystemet....... samma princip om man motor bromsar med avstängd tänning fast då kan man inte kontrollera hur mycket bränsle somkommer jag brukar bara pumpa 2 gånger på gasen för att inte få för mycket bensin och riskera att smälla avgassystemet...... wink  det är väl inte häller bra för motorn i längden men någon gång ibland funkar väl wink

kanske kan lägga upp en film någon gång........

gissar att det händer i princip samma sak om man har respons system på en trimmad turbo motor eller? någon som vet....?)

i wish my lawn was emo so it would cut itself!
THEBADGUY Gorgilus addictus
18 april 2006 · 4 737 Inlägg

skaffa lastbils kort och låt dom jävlarna försöka lika tätt bakom...

Allt för den där jävla hatten!
Hyundai i20 MHEV "Mild" (2021)
Muttley
18 april 2006 ·

UseDubbelTurbo skrev:
så fort man är ute och övnings kör även om man kör i 90 på 70vägen måste precis alla om! speciellt ungdomar som kanske precis fåt körkort dom stämplar gasen och ska styla! så jävla irrterande..

smile måste bara säga att jag kommer att skratta om polisen råkar stå och mäta dig när du övningkör med din mamma, för de är din mamma som blir av med körkortet och du blir av med lämpet och du kan inte köra med henne på 5 år sedan mycket trevligt och veta de va??? skit i andra och håll hastigheten när du övningkör så går allt bra ska du se...

PeterNorrk Arbetslös luffare :'(
18 april 2006 · 271 Inlägg

tkd_rille skrev:

UseDubbelTurbo skrev:
så fort man är ute och övnings kör även om man kör i 90 på 70vägen måste precis alla om! speciellt ungdomar som kanske precis fåt körkort dom stämplar gasen och ska styla! så jävla irrterande..

smile måste bara säga att jag kommer att skratta om polisen råkar stå och mäta dig när du övningkör med din mamma, för de är din mamma som blir av med körkortet och du blir av med lämpet och du kan inte köra med henne på 5 år sedan mycket trevligt och veta de va??? skit i andra och håll hastigheten när du övningkör så går allt bra ska du se...

säger det...om du ska jävlas så gör det när du har kortet...ondöigt o riskera din mamma körkort o liv....

Wallen Auditok
18 april 2006 · 169 Inlägg

Miller skrev:
Tycker faktiskt de e kul å hetsa folk som övningskör big_smile  Det är ju djungelns lag?!?!

Vad hetsar du med din 105 hästars golf? tänk om övningsföraren har en betydligt rappare bil än dig o kör ifrån dig smile, då är inte du så morsk längre

_Granlund_
19 april 2006 · 61 Inlägg

Man får väl säga att det har trillat av lr något dåsmile


UseDubbelTurbo skrev:

Pumbiiz skrev:
prova köra utan skylt de funkar ja lovar ja hade bara skylten på innan ja fyllde sexton:D hade nån gång efter men ingen visar varken hänsyn eller respekt om man har skylt så ja körde hellre utan tongue

hur glada blir snuten om man kör utan då?

Semifreak
19 april 2006 · 98 Inlägg

Personligen brukar jag visa lite hänsyn till de som övningskör.. När de kör normalt iaf, men visst kommer det tillfällen då hornen sticker fram och man drar om dom bäst man kan. För er moralkärringar kan jag säga att jag kör faktiskt både om på vänster sida och vid godsikt wink

Men ni övningsförare måste förstå att det finns väldigt många som ligger mellan 30-45 på 70 väg ligger dem och ligger och tar upp båda körfälten(!).. Vet faktiskt att det är många föräldrar som inte tillåter deras ungdomar köra fortare än t.ex 70.. men tilllåter dem att köra på 90 väg, dvs håller 70 på 90 väg.. Förstår inte logiken i det, lär stackarna trafikreglerna och ge dem lite körvana sen måste man fan få känna på verkligheten!! Tycker körvanan ska sätta gränserna inte föräldrarnas rädsla. Dissa kärring snacket nu, man brukar faaaan få se det mesta ute i trafiken idag, en kärring som plockar vänster kurva i stor rondell på e4an för att inte tala om de stackarna som sätter bilen i en husvägg.. om den ens stannar där, då menar jag dem som gliiiider in i den (inga personskador). Finns så sjukt mycket större trafikfaror än de stackarna som ligger och kör strax över begränsningen.. Men sen finns de ju alltid bättre och sämre tillfällen att köra fort på.. Något som de flesta saknar i dagens läge är moral, vissa poliser har det men de är få av de nyanställda som vet va de är..

Germax
19 april 2006 · 12 086 Inlägg

Så är det när man övningskör.. smile En sak som undelättar lite är att köra utan skyllt de gjorde jag i 1½år.  O de där med skrikande morsor känner jag oxå igen, jävla liv på dem big_smile

Bästa minnet jag har va när jag körde om 4 bilar på rad upp mot Örebro med morföräldrarna i bilen.. dom va likbleka xD

Senast redigerat av JapMax (19 april 2006)

TeQuilla
19 april 2006 · 764 Inlägg

Miller skrev:
Tycker faktiskt de e kul å hetsa folk som övningskör big_smile  Det är ju djungelns lag?!?!

Ända tills den dan det händer nåt.

TeQuilla
Saab 9-3 Aero "Fetingen" (2005)
jinxs 90mil+ på en tank.
19 april 2006 · 484 Inlägg

UseDubbelTurbo skrev:
så fort man är ute och övnings kör även om man kör i 90 på 70vägen måste precis alla om! speciellt ungdomar som kanske precis fåt körkort dom stämplar gasen och ska styla! så jävla irrterande..

när jag var ute och övningskörde igår så låg det en volvo v40 bakom mig precis i arslet och den var riktigt fjortis stylad! sen vid ett rödlyse från en 50väg in på en 70väg så stämplar jag gasen i botten när det blir grönt så kör jag gasen i botten 1an,2an,3an sen när jag var  uppe i 130km/h då blir morssan skit förbannad så ja lättar på gasen och lägger mig lungt i 80 och då ser jag den där jävla cp v40 komma i minst 160bakom och kastar sig ut mot trafiken och nästan kör av vägen big_smile då garva ja ihjäll mig ! men han får skylla ig sj man kan fan inte va frisk i huvudet om man ligger och hetsar än som övningskör! hade blivit gladare om den jävln krockat


så nu har jag skrivit av mig lite

Det är kanske just därför man kör om bilar som det står övningskör på..

Jag brukar visa respekt åt medtrafikanterna och håller min moms hastighet ganska bra.
Men jag kan inte säga att jag är guds ängel heller.Det har ju växt ut horn från pannan ngr gånger.

jag körde i 70(med farthållare) på en dubbelfilig väg,och det är en bil i högra körfältet som låg i ca 60kmh.
Jag blinkar ut för en omkörning lägger mej i vänster fältet och helt plötsligt kommer det en van upp i röven och börjar blinka med hellysena.(han vill tydligen om fort)
Jag fortsätter min omkörning,han blinkar fortfarande som ett djur bakom.När jag kommer om bilen som jag körde om,så lägger jag mej i höger filen och låter vanen köra om.Han gasar ur vanen och lägger sej framför mej och bromsar ner farten.
-undrar vad fan det är för idiot,och börjar tända till lite.

Går ut i vänster filen och ska börja köra om vanen varpå han kastar sej ut i vänster filen framför mej.
Jag går tillbaka till höger fältet och vanen kastar sej in framför mej igen.försöker igen att lägga mej i vänster filen och vanen kastar sej framför mej igen.
-nu tänder jag till på alla 8

Ringer snuten och säger att det är en skum van på XXXX väg som beter sej konstigt.

Efter samtalet med snuten så saktar jag själv ner bilen, så att det är en lucka på ca 20meter mellan bilarna.(måttligt förbannad) växlar ner och stampar på gasen.
madmad BANG madmad
Vanen åker till höger av vägen och jag åker in i mitträcket.
Efter att bilen hade stannet så går jag ur bilen på högersidan och tittar på vanen, varpå jag ser snubben som körde vanen gå ur bilen och springer bort från bilen in i skogen.

Ringer bärgare och snuten igen och förklarar att jag låg här i 70 och det kom en van framför mej som tvärnitade framför mej. Och att jag hade sett honom springa från platsen.

vanen var inte stulen och hade han kommit och börjat bråka,så hade jag löst det också.
(det finns alltid ngn överman eller någon som är värre än sej själv)

Diesel is the blood of satan.
Citroën DS3 "Sound" (2010)
OverBoosted AUTOBAHNRASER
19 april 2006 · 3 804 Inlägg

tkd_rille skrev:

UseDubbelTurbo skrev:
så fort man är ute och övnings kör även om man kör i 90 på 70vägen måste precis alla om! speciellt ungdomar som kanske precis fåt körkort dom stämplar gasen och ska styla! så jävla irrterande..

smile måste bara säga att jag kommer att skratta om polisen råkar stå och mäta dig när du övningkör med din mamma, för de är din mamma som blir av med körkortet och du blir av med lämpet och du kan inte köra med henne på 5 år sedan mycket trevligt och veta de va??? skit i andra och håll hastigheten när du övningkör så går allt bra ska du se...

har inte tålamod försånt dessutom körde jag på en väg jag aldrig sätt en polis på under hela mitt korta liv


Bmw osv..
q4
19 april 2006 · 72 Inlägg

Jag behlöver bara sätta på bakre spolaren till rutan för den har blivit felinställd så den sprutar cirka 2-3 meter bakåt big_smile det e jäävlit rolit o se reaktionerna på det!!!

Lunnajs Mr
19 april 2006 · 267 Inlägg

maniac2 skrev:
ingen som provat att tvätta rutan när en mc ligger bakom?:-)

Om jag fick tag på dig så skulle jag spöa skiten ur dig.
Antar att du inte kör mc själv.
Du åker skyddad av plåt din ärthjärna, och du fattar inte att det kan vara skillnaden på liv och död om du skulle spruta vid fel tillfälle med en motorcyklist bakom?

Mer gas är alltid lagningen eller lösningen.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang