Angående: Wheels and Wings -09 någon?

triplesixer
21 juni 2009 · 325 Inlägg

skulle du betala för att gå in på ett område med ford scorpios. träffen måste ju hålla kvaliten uppe annars slutar ju folk att gå på träffen. och du säger ju själv att många som kör jänkebilar kör stora bruksbilar tex s80 740,visst men det är just bruksbilar, inget man kör på träff med.Hade Vallåkra träffen gallrat ut bland bilarna hade man inte blitt så besviken dom få gångerna man har vatt där.

SweetBabyDoll Queen Of Hearts
21 juni 2009 · 1 300 Inlägg

Alltså... Wheels and Wings är till för veteranare, epas, V8or och flygplan. Exakt vad är det som är så svårt att förstå i det hela? Jämt ska folk klaga på att dem inte får köra in sin stylade bil. Men vad det är det man inte förstår då?

Jag har en Pontiac Trans Am, men jag vill inte ha med min bil på WandW för att jag tycker att den är för ny. Jag vet att jag får komma in med den men vill inte. Förra året var det en heldel med Trans Amer som naturligsvis var roligt att gå runt och kika på smile. Corvetter fanns det också gott om, nyare menar jag då. Och självklart ska dem få ställa ut om dem vill. Det är ju ens eget val. Men när man vill släpa in en nyare Ford... mja då vet i fasen hur man tänker. Det finns ju massa andra träffar till för just sådant..

Man åker ju dit för jänkebilarna big_smile


Wheels And Wings har blivit en tradition för oss nu, haf väl vart där 5 år kanske i rad nu och självklart åker vi dit i år också smile

Cadillac DeVille cab från 70 smile Ligger på Getteröns camping från fredag till lördag.


Mina tankar och åsiker.



Vi kanske ses?

I do it my way
Torlejf Bilvårdstönt.
21 juni 2009 · 1 109 Inlägg

d.fagersten skrev:
Stefan Varberg du har så rätt jag har också sett nyare bilar på området smile

Sen vill jag säga till er andra att min bil kan inte jämföras med en honda civic eller volvo 740!

Att en Scorpio som min är vanlig var det dummaste jag hört, här i Göteborg ser man nästan aldrig en Scorpio bortsett de som jag och min bror har. Och de få gånger man ser en så blir man förvånad. Visst kryllar det säker av rostiga lik i mörkaste småland och på andra bonnorter där de ofta föredrar en stor, bekväm och driftsäker bil.

Sen en annan grej som är vanlig är ju att folk som kör jänkebil gillar stora bekväma bilar vilket gör att man ofta kombinerar sin jänkare med en bekväm bil även som bruksbil, Scorpio, Volvo 960 gammal Bmw 7 serie osv. Så en sån person skulle kanske tycka det var kul att se en "sån gammal Scorpa" som är i nyckick. Nu kommer ni säker tala om att den ena och den andra har en Impala och en Mercedes A-klass osv. Säkerligen så men de jag känner som har och har haft jänkebil föredrar stora bilar. Jag har själv haft 3 jänkare min far har haft mängder men nu tröttnat och kör vanlig bruksbil. Och självklart en stor sådan. Började med en Scorpio, sen en Peugeot 605 sen skulle det bli en S80 men pga av 2 hundar blev det en något mer praktisk bil, en V70. Dock fullutrustad och med all komfort man kan tänka sig.

Hoppas ni inte repar min hemska ford om den kommer in wink

Oavsett så har du en helt vanlig bil. Sen att du inte ser en sådan varje dag, vad har det med saken att göra?
Vill du visa upp din bil så åk på träffar som gäller moderna bilar. Göteborg kryllar ju av sånna träffar.
Den enda anledningen jag kan komma på för att du ska köra in vore om det skulle vara gratis för dig, men tyvärr får du betala precis lika mycket om du kör in eller går in.

Jag ska inte repa din bil, men jag tänker inte beundra den heller.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)
d.fagersten
21 juni 2009 · 150 Inlägg

Utställningar i Göteborg med stylingbilar är inget för mig. Tycker styling är rent trams när det passerat det som kallas sport eller exklusive (märkets orignala) Hade jag velat ha en snygg och fräck bil hade jag köpt en Porsche eller en nyare Corvette kanske.

Styla gärna din V70 med R utrustning men låt det stanna där, så är min åsikt. Och ska man göra något gör hela kittet med fälgar front osv. Ett komplett paket alltså.

Tycker vi lägger ner det här totalt. Trevlig sommar på er alla smile

Kör lite av varje ;)
Andyy90 Boosted engines are an addictive sickness
21 juni 2009 · 1 163 Inlägg

d.fagersten skrev:
Utställningar i Göteborg med stylingbilar är inget för mig. Tycker styling är rent trams när det passerat det som kallas sport eller exklusive (märkets orignala) Hade jag velat ha en snygg och fräck bil hade jag köpt en Porsche eller en nyare Corvette kanske.

Styla gärna din V70 med R utrustning men låt det stanna där, så är min åsikt. Och ska man göra något gör hela kittet med fälgar front osv. Ett komplett paket alltså.

Tycker vi lägger ner det här totalt. Trevlig sommar på er alla smile

så kan man också se på saker och ting.. ^^

~Andy~
STENonfire
21 juni 2009 · 29 Inlägg

Klart man tittar in på wheels. Inne på fältet e det mkt roliagre tkr jag.

Det är ju för veteranare så jänkare och andra gamla bilar. Du som vill in med en "nyare" bil lr vad du kör kan ju åka till vallåkra lr något liknade där dom släpper in allt. Sen självklart att de släpper in epor för de är ju också veteranare. Körde epa dit förr om åren och va kan de va max 50 st sådanan resten så ere la 2000 bilar?

så en scopio kan du ju ställa längt fram på publik parkering så ska kan ju folk kolla på den när dom går föbi smile

Mrjockos V8 Real Power - No Turbo Shit
22 juni 2009 · 544 Inlägg

Blir Camaron dit om man har den kvar dåtongue

V8 - 4 Life
d.fagersten
22 juni 2009 · 150 Inlägg

Jag som brukar parkera längst bort för att slippa trängsel och dörruppslag wink Ingen lär se min bil om jag parkerar i falkenberg hehe

Kör lite av varje ;)
Dainty QueenBitch
23 juni 2009 · 536 Inlägg

Jaaa..! Snart e det W&W big_smile Me Like

--> Avoid hangover... STAY DRUNK!! <--
http://Daintys.blogg.se
Maneater
EOzIPped
30 juni 2009 · 361 Inlägg

Taget från Wheels and Wings hemsida:


Ny-gammalt:

Vi stramar åt kring vilka bilar som är välkomna in på träffen.
Detta innebär att:
Alla amerikanska bilar (utom Vans) är välkomna. Övriga bilar skall vara minst 30 år eller av särskilt intresse. Epa- och A-traktorer är välkomna.


Själv åker man luftkylt 42 år gammalt big_smile

Subaru Legacy "Karosshöjd Offroader" (1998)
Volkswagen Bay Westfalia "Fakefalia" (1975)
998cc
30 juni 2009 · 872 Inlägg

jag tror jag kommer men min plastleksak. den från 72 asså.

If its too loud you are too old!
P-O Putsnisse
1 juli 2009 · 265 Inlägg

Jag skall dit..kommer i Corvetten..

GurraG INGET ANNAT!!
17 juli 2009 · 1 725 Inlägg

somsagt där va beviset på att en scorpio inte platsar oavsett skick, och helt fel bil enligt mig på en sådan träff.. Kommer också vara på w&w idag fredag och kolla cruisingen.. ska köra dit lite vänner och har ingen jänk så parkerar en bit ifrån cruisingen och allt eftersom jag har helt fel bil för det.. men ska bli trevligt att stå och titta på alla fina jänkare

liveforthis AJA Motorsport
17 juli 2009 · 450 Inlägg

Ang crusing m.m så gäller det amerikanare/ raggarbilar som är äldre än 30år annars är det även bilar med "annat intresse" som får åka och ställa ut, även epa/a-traktor. Cruseingpass finns att köpa för dessa bilar som ingår i katigorierna åvan.

Edit: Inga vans!

// Adam

Senast redigerat av liveforthis (17 juli 2009)

AJA Motorsport / don't like how we drive?
Email us at: eatshit@gofuckyourself.com
Badankan
17 juli 2009 · 36 Inlägg

Kommer vara där, blir tåget dock, eftersom min flickas föräldrar bor ute på Gätterön så blir det nog svårt att ta bilen hem imorgon igen.

Angående andra bilar utöver jänkare, rätta mig om jag har fel, men förra året/året innan var det nya stylade bilar med? Har nog endel bilder liggandes på datan, bland annat på en stylad volvo s60. (har för mig att jag slängt upp dom på Garaget en gång i tiden!)

Mvh,
Tommy

Jimmy_N Makaronborrare
17 juli 2009 · 993 Inlägg

http://hn.se/nyheter/varberg/1.522179 Som vanligt är det en massa gnäll bland folk. In och kommentera och ge dom svar på tal wink

maaatiiilda
18 juli 2009 · 46 Inlägg

det är ju inte bara gamla bilar där heller, utan tex mustang & ferrarriklubben också.. men förstår helt klart tankesättet..

Volvo v70 d5 "dieselfemman" (2005)
ChrilleBille Drar breställ genom McDriven
20 juli 2009 · 228 Inlägg

andy- skrev:
jag håller helt å hållet med wheels and wings e för jänkebilar dom gånger man ser en honda eller 740 blir man bara förbannad det finns så mkt annat dom kan åka på istället

Nog för att Wheels&Wings är till för jänkare, det kan man inte säga något annat om.. Och det är just det som ska få komma in på själva cruisingen.. Men det du skrev gör mig så ärligt talat j*vla förbannad.

Det var just den inställningen som blev anledningen till att 2st helt oprovocerat gick på oss och våran bil (Volvo 240) Både misshandlade min polare och sparkade på bilen... Klart som fan man ska få åka med vad för bil man vill runtikring, för det är de de handlar om.. Alla har ett bilintresse och vill ha kul.

Vad är det som säger att alla har råd med en amerikanare?


Detta va våran bil.. Såg inte helt ut på det viset just då men nästan..

https://www1.garaget.org/archive/75/74729/95789/95789-1443650.jpg



Annars va de skitkul förutom det som hände.. Synd på vädret på Lördagen bara sad

No dice !
Edman Busdriver
20 juli 2009 · 389 Inlägg

Jag tänker direkt på när hassan ringer harleyklubben och vill vara med där med sin kawasaki 125a smile

Senast redigerat av Edman (20 juli 2009)

Xtr00
20 juli 2009 · 7 Inlägg

jag vart förbannad på slickade töntar som åkte runt i en silvrig audi, som man sedan kastade ölburkar efter, och att wheels and wings tog in en ful jäkla corrado på fältet? det blir man pissed off på,

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang