körde, är utbildad 3års gymnasieutbildning + 11månader som tungdragarchaffis i lumpen ( 98ton totalvikt ) Jobbade bara 5-6 månader som det här hemma, hamnade på ett skitföretag och tappade tillliten till hela branchen. saknar det ibland men pluggar vidare för tillfället....gills jag endå?
Körde tidigare distribution för en pizzagrossist med en Scania P270 i drygt 2 år, men vart mer å mer less... Jobbar nu extra som timmerchaffis iställe, hoppar in när nån är sjuk eller ledig, kör Scania R480/500 å trivs som fan
Jag gasar tills det rasar, sen tar vi lite till... :)
MVH // Tobbe, *BECE**
Jag kanske skämmer ut mig men vet inte, Men till frågan som lyder...Tjänar man bra som lastbilschafför?
Det där beror helt på vart du hamnar. Sommaren 08 körde jag distribution åt ett privat åkeri, jobbade mån 05-17,tis 05-17,fre05-16, lör 04-11 och fick ut 22kr inkl sem.ers. Det var bra tyckte jag, lugnt jobb 3½ dag i veckan trots ibland långa dagar.
Nu i somras körde jag åt ett större åkeri där jag jobbade 06-18,19 och ibland 20 mån-fre och fick ut 17inkl sem.ers. INTE lika bra, stressigt, helvetes långa dagar, tröga bilar, tröga kunder etc.