Håller med. Det är en livsstil, och det passade inte mig alls, därför som jag håller på att utbilda mig till svetsare nu. Synd bara att det tog nästan tio år att komma på att lastbils yrket inte passar mig.
Jag kör också lastbil... Kör på Åhlens Åkeri i Tranås. Kör på Skåne just nu när chefen är skadad, tre resor ena veckan och två resor andra veckan. Är en Scania 164 480 med raka rör jag kör nu.
Annars så är mitt schema att jobba hemma måndag och tisdag och vara ledig onsdag åka på torsdagen till skåne och komma hem fredag kväll... Han har tre bilar varav den 164:an kör han själv till skåne hela tiden medans dom andra går likadant med resorna fast jag kör deras tredje resa då...
Växlar då i vanliga fall mellan en Scania R500 -05 med opticruise och en Volvo Fh 12 500 -03 som ska bytas. Troligtvis får vi hema den nya bilen denna veckan som kommer och det är en Volvo FH 480 med I-shift och en del extraljus å lite krom å skit
Ärligt talat så tycker det är lite jobbigt med att ligga ute så mycket som man gör just nu. Trist att knappt inte vara hemma...
Jag körde bröd i somras och nu håller jag på att ta släpkortet.. har också arbetat några veckor på budfirma.. Körde en Mercedes-Benz i somras.. men kör nog hellre scania eller volvo