Kivik skrev:
linuslinje skrev:
Om det bara klickar snabbt när du drar om tändningen så har du för lite ström att dra igång startmotorn.
Fungerar det om du laddar batteriet eller ger starthjälp med annan bils batteri?
Antingen är ditt batteri sopslut eller så är din generator paj.
Får ta och kolla upp det! Batteriet är nytt för ett par månader sen.
Kolla upp det!
Min S90 klickar likadant när batteriet är slut, brukar uppstå när jag har dunkat för mycket musik, så jag har en startbooster fastmonterad ifall att

Varför din ABS-lampa började lysa vet jag dock inte, möjligt att det kan orsakas av för lite ström men det låter lite märkvärdigt. dock så brukar abs-givarna gå rätt friskt på 9-serie. Mina är slut med.
Btw, kopplar du bort startspärren på din bil så kan du få riktiga problem med ditt försäkringsbolag om bilen blir stulen.
Jag förstår inte riktigt vad du menar, om du har originalimmobalizer så kommer inte den hindra dig från att starta motorn. Däremot kommer den stänga av din motor efter ca 1-3 sekunder.
Om du har ett annat larm så kan vi bara spekulera hur det är byggt. Vissa larm sätter immobalizern innan tändning så den måste avaktiveras innan start men det är ju bara elakt.

VKN_940 skrev:
okej.. då hade jag fel. men du kan inte bogsera hem bilen.. då måste du byta automat låda också..
Såvida du inte lyfter upp bakaxeln och bogserar den bakåt. Men det är väl lite overkill och svårt med en vanlig bil
Det går att bogsera i 3-6km/h någon kilometer utan skador dock även om allt är att avråda då det inte blir någon smörjning i växellåda bl.a.
Enklaste är väl att hyra ett bilsläp.