2894
Sök

Volvo 740. Startar inte på startmotorn

30 Inlägg
27 juni 2009
Trådstartare
#1
Har en volvo 740 gl 89a som inte vill gå runt på startmotorn, det klickar i den när jag vrider på tändningen, jag har bytt till en annan startmotor och den är likadan,vad tror ni att felet kan vara? Är tacksam för svar

Team R-N Racing

961 Inlägg
27 juni 2009
#2
slut på batteri ? testa ladda de ..

Pure DieselPower

30 Inlägg
27 juni 2009
Trådstartare
#3
Batteriet är fulladdat. kan det vara något jordfel?

Team R-N Racing

plattsättare!
804 Inlägg
27 juni 2009
#4
funkar startmotorn som du testar med då? när min startmotor gick så klickade det bara också

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
30 Inlägg
27 juni 2009
Trådstartare
#6
Blomsterberg skrev:
funkar startmotorn som du testar med då? när min startmotor gick så klickade det bara också
ja den funkade på den andra bilen jag tog den ifrån

Team R-N Racing

30 Inlägg
27 juni 2009
Trådstartare
#7
Det kan inte vara något fel på tändningslåset?

Team R-N Racing

1 517 Inlägg
27 juni 2009
#8
740_HKS skrev:
Det kan inte vara något fel på tändningslåset?
Jo kan mycket myligt vara, har själv problem med det och  själv har jag kommet fram att det är nått galet uppe vid täninglåset.

▂ ▃ ▅ ▆ ▇ ▉ 100%

908 Inlägg
27 juni 2009
#9
hahaha! jag hade sånt problem med min ju yikes det klickade när man vred till steg 3 på tändningslåset, precis som om det klickade i ett relä, eller hur ? tongue ägaren innan hade gjort någon 'förbi koppling' så man var tvungen att 'trycka' på en switch knapp, liksom koppla från (de va nån kabel han hade klippt av och satt knappen på) och då börja startmotorn mata.. smile
Senast redigerat av Beckstroem (27 juni 2009)

MoffeGreven
28 juni 2009
#10
Har du verkligen satt i alla kablar? Kolla riktigt noga, hade själv glömt en då klickane bara.

5 Inlägg
30 juni 2009
#11
jag vet alarmet har satt igång när bilen laddat ur testa tryck på alarm dosan wink


103 Inlägg
1 februari 2010
#12
brukar oftast vara jordfel gör som "totten" sa jorda batteriet med en startkabel mot grenröret och testa. om det är det felet så sitter jordningen till motorn på undersidan. en gul kabel som sitter lite under generatorn typ smile

Är Michelin franska däck? Ja, men dom är dubbade till svenska. ;)

islurren1
1 februari 2010
#13
Kan prova med att tjuvkoppla starten me en mejsel. Då ser du u oxå om de ev. e knas me bakstycket på tändningslåset.. eller kolla om du har ström i kabeln från tändlåset när du vrider nyckeln i startläge


Sök