2747
Sök

** te_wik's diverse projekt - Moderskeppet är tillbaka! Audi 100 2.3E - 88b**

te_wik's projekttråd. Denna tråden har handlat om en hel del olika bilar, men från början handlade den om min Audi 100 2.3E, och det är ju den bilen början av tråden handlar om. Just nu ligger fokus på min 100 Turbo Sport... Visa mer

Försöker iaf
884 583 Visningar
Uppdaterades senast 11 november 2024
Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
7 maj 2011
"laminex/solfilm" på allt och glödning  på extraljusen som monteras nertill vid läppen och sen coils,måste ju bli lägre:D haha

5 111 Inlägg
7 maj 2011
Härligt! Nu måste du ju skaffa något lite mer matchande att montera mellan bromsskivorna och marken ju! wink

-sommar ska de va....
4 533 Inlägg
7 maj 2011
Kul projekt! Har du hunnit köra och utvärdera din dämpare?  Mina funkar utmärkt utom vid extrema gupp då den hoppar lite otrevligt.

Tack till alla som följer och tittar i våra projekttrådar .

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
eastmotorsport skrev:
Kul projekt! Har du hunnit köra och utvärdera din dämpare?  Mina funkar utmärkt utom vid extrema gupp då den hoppar lite otrevligt.

Nej det är ju körförbud på den lilla rackaren..har bara kört i lite gupp på parkeringen. Känns lite stum tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
Härligt! Nu måste du ju skaffa något lite mer matchande att montera mellan bromsskivorna och marken ju! wink

Har du nåt häftigt liggandes hemma kanske? smile

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 373 Inlägg
7 maj 2011
Nice smile men varför bytte du inte båda hjullagren bak?
Tycker att det ska vara utan extra ljus.
Fortsätt med det goda arbetet! smile

Häls. Hervas

5 111 Inlägg
7 maj 2011
te_wik skrev:
Volvo544special65 skrev:

Mvh Tommy

Tyvärr är det lite dåligt med det, visst har jag en del i 4/100 sen jag höll på med Skropel, men mest plåt... hmm

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
Hervas skrev:
Nice smile men varför bytte du inte båda hjullagren bak?
Tycker att det ska vara utan extra ljus.
Fortsätt med det goda arbetet! smile

Tack tongue

Det var bara en sida som var dålig. Byter nästa när det blir dags för den att säga upp handduken, är ett budget projekt ^^

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
te_wik skrev:
Volvo544special65 skrev:

Mvh Tommy

Tyvärr är det lite dåligt med det, visst har jag en del i 4/100 sen jag höll på med Skropel, men mest plåt... hmm

Men du, på en sån här bil ska det  vara plåt. Men gärna lite bredare än 5" som sitter på nu tongue

Mvh Tommy

2 373 Inlägg
7 maj 2011
Du får återkomma när du har utvärderat dämparna så man vet om det kanske blir sådana till min wink det var väldigt bra pris!

Häls. Hervas

5 111 Inlägg
7 maj 2011
te_wik skrev:
Volvo544special65 skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Men du, på en sån här bil ska det  vara plåt. Men gärna lite bredare än 5" som sitter på nu tongue

Mvh Tommy

Haha, jo, men 13" originalplåtisar till Opel Kadett (och liknande) är väl nu inte direkt hetare än vad du har på nu. lol

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:
te_wik skrev:
Volvo544special65 skrev:

Mvh Tommy

Haha, jo, men 13" originalplåtisar till Opel Kadett (och liknande) är väl nu inte direkt hetare än vad du har på nu. lol

Haha nej inte direkt, skulle få tag på navvända fälgar iaf, kan inte ha så mycket bredare än det är på den nu om sambon ska kunna köra med den, ingen servo.

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
7 maj 2011
Trådstartare
Hervas skrev:
Du får återkomma när du har utvärderat dämparna så man vet om det kanske blir sådana till min wink det var väldigt bra pris!

Det ska jag göra mannen! Och du, sorry att jag inte tagit fram art.nr på grejerna du PM'ade om. Har haft så fullt upp så har inte haft tid att kolla nåt åt någon.

Mvh Tommy

2 373 Inlägg
7 maj 2011
te_wik skrev:
Hervas skrev:

Det ska jag göra mannen! Och du, sorry att jag inte tagit fram art.nr på grejerna du PM'ade om. Har haft så fullt upp så har inte haft tid att kolla nåt åt någon.

Mvh Tommy

Det e lugnt mannen klart att jag fattade det för annars så brukar du fixa det snabbt smile
Det gick bra att fixa fram det ändå.

Häls. Hervas

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Bestiktning på Golfen imorgon då tongue Varit ner till fordons idag och lånat mätinstrumenet så jag fick ställt CO halten.

Låg på 0.14 tidigare, nu ligger den på 1.8. Går mycket jämnare nu.
Håll tummarna!

Mvh Tommy

Drifttekniker/Epelektriker
29 Inlägg
9 maj 2011
Starkt att du orkar dona o ha dig med alla bilar, så när ska du komma o fixa min?...;P

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
Cabelguy_ skrev:
Starkt att du orkar dona o ha dig med alla bilar, så när ska du komma o fixa min?...;P

Haha, vad har du för fel på din då? Ut på Lulecruising?

Mvh Tommy

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
9 maj 2011
ne  vi måste kolla i finland nåndag efter gulsolfilm så vi får klart den till luleå crusing goffen då smile

Försöker iaf
12 819 Inlägg
9 maj 2011
Trådstartare
christofer_k skrev:
ne  vi måste kolla i finland nåndag efter gulsolfilm så vi får klart den till luleå crusing goffen då smile

Jo å efter bes imorrn åker stötfångarna väck big_smile

Mvh Tommy

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
9 maj 2011
te_wik skrev:
christofer_k skrev:

Jo å efter bes imorrn åker stötfångarna väck big_smile

Mvh Tommy

om den går igenom wink

Sök