2992
Sök

** te_wik's diverse projekt - Moderskeppet är tillbaka! Audi 100 2.3E - 88b**

te_wik's projekttråd. Denna tråden har handlat om en hel del olika bilar, men från början handlade den om min Audi 100 2.3E, och det är ju den bilen början av tråden handlar om. Just nu ligger fokus på min 100 Turbo Sport... Visa mer

Försöker iaf
884 594 Visningar
Uppdaterades senast 11 november 2024
Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
Hervas skrev:
Härligt att Golfen gick igenom! smile

Jepp smile Va tycker du om det nya stuket på han då? haha.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
christofer_k skrev:
te_wik skrev:
Var iväg och köpte solarplexi till A6an idag så den får bli lite mörkare baktill smile

Mvh Tommy

ska vi ta och putsa upp plexit imorgon ? smile så kan jag ta ner mina och torka bort all damm smile

Ja jo kanske vi kan. tongue

Mvh Tommy

Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

2 373 Inlägg
11 maj 2011
te_wik skrev:
Hervas skrev:

Mvh Tommy

Ganska ballt! smile

Häls. Hervas

Försöker iaf
12 819 Inlägg
11 maj 2011
Trådstartare
Hervas skrev:
te_wik skrev:
Hervas skrev:

Mvh Tommy

Ganska ballt! smile

Haha inte så övertygande svar, men jag vet ju att du är som jag som gärna vill se gamla bilar i fint originalutförande.. Men just därför alla moddar är gjorda så det lätt går att återställa smile

Mvh Tommy

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
11 maj 2011
ska ta och åka nån dag till stugan och jaga ekorrar så du får dig en fin svans på antennen big_smile  lr kanske en rävsvans skull va finare;D

5 111 Inlägg
11 maj 2011
Jag tycker som så att varför Mk1or kan passa i "rat"-utförande är att de med sin polska 70-tals kvalitetsplåt och miljövänliga självlättande lackering ( roll ) ofta råttar till sig själv med åren...

Den här Goffen såg ju i stället ut att ha klarat sig relativt hyggligt. Med stötfångarna på plats så såg det ut som en väldigt hyfsad originalare med lite lätt slitage av tidens tand. Nu.... Nja, ska jag vara helt ärlig så känns det inte som rätt bil för ändamålet, den ser genast lite risigare ut utan stötfångarna och med den "sporadiskt dithängda regplåten", utan att det för den skull blir "så risigt att det blir fränt".

Knappast någon riktig känsla av custombygge heller med alla pressveck och hål intakta.

Säger det inte för att såga dig, och det vet du nog också, utan det är bara lite egna reflektioner. smile Skulle snarare satsa på att försöka få lite mer puts överlag...så gott det går så att säga, liksom "fräscht men autentiskt"....menar m.a.o. inte att det måste behöva betyda mängder av metalflake, candy och krom. smile

Kanske stötfångarna från äldre Mk1, före plastfångarnas tid, vore ett bra alternativ om man skall göra något?

Givetvis avgör du ju själv vad du vill göra, inte mig emot om du så rollar den rosa, monterar treekrade fälgar och spegeltoning. smile Lite reflektioner bara, som sagt.

Vorsprung durch Technik
2 432 Inlägg
11 maj 2011
Volvo544special65 skrev:
Jag tycker som så att varför Mk1or kan passa i "rat"-utförande är att de med sin polska 70-tals kvalitetsplåt och miljövänliga självlättande lackering ( roll ) ofta råttar till sig själv med åren...

Den här Goffen såg ju i stället ut att ha klarat sig relativt hyggligt. Med stötfångarna på plats så såg det ut som en väldigt hyfsad originalare med lite lätt slitage av tidens tand. Nu.... Nja, ska jag vara helt ärlig så känns det inte som rätt bil för ändamålet, den ser genast lite risigare ut utan stötfångarna och med den "sporadiskt dithängda regplåten", utan att det för den skull blir "så risigt att det blir fränt".

Knappast någon riktig känsla av custombygge heller med alla pressveck och hål intakta.

Säger det inte för att såga dig, och det vet du nog också, utan det är bara lite egna reflektioner. smile Skulle snarare satsa på att försöka få lite mer puts överlag...så gott det går så att säga, liksom "fräscht men autentiskt"....menar m.a.o. inte att det måste behöva betyda mängder av metalflake, candy och krom. smile

Kanske stötfångarna från äldre Mk1, före plastfångarnas tid, vore ett bra alternativ om man skall göra något?

Givetvis avgör du ju själv vad du vill göra, inte mig emot om du så rollar den rosa, monterar treekrade fälgar och spegeltoning. smile Lite reflektioner bara, som sagt.

om jag  förstått rätt så ska de inte läggas ut nå pengar på bilen  allt ska lösas på de billigaste sättet  + att bilen ska gå att få orginal. den kmr gå som sommar/supar bil med mig baki ratten wink lrhur tommy tongue

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Volvo544special65 skrev:

Nej, tanken är ju alltså inte att förstöra bilen som sagt, det hade ju varit synd.

Putsningen kommer, bla därför stötfångarna är väck för att man ska komma åt att bättra på alla skador i fronten. Att dom åker bort redan nu tycker jag inte gör något, tycker den ser lite småtuff ut såhär istället för gråa matta och skeva stötisar.

Sen är den inte direkt såpass fräsh som den ändå ser ut på bild.. Lätt att vinkla kameran lite så vissa saker inte syns ^^

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
christofer_k skrev:
om jag  förstått rätt så ska de inte läggas ut nå pengar på bilen  allt ska lösas på de billigaste sättet  + att bilen ska gå att få orginal. den kmr gå som sommar/supar bil med mig baki ratten wink lrhur tommy tongue

Nä, precis. Jag har 100an som behöver den ekonomiska biten så golfen får klara sig med en skvätt bensin och olja emellanåt.

Nåjo, sommar/suparbil men för den skull ska den inte supas sönder! tongue Om två år är den skatte.beff så då ska han va en fiin originalare.

Mvh Tommy

5 111 Inlägg
12 maj 2011
te_wik skrev:
Volvo544special65 skrev:

Nej, tanken är ju alltså inte att förstöra bilen som sagt, det hade ju varit synd.

Putsningen kommer, bla därför stötfångarna är väck för att man ska komma åt att bättra på alla skador i fronten. Att dom åker bort redan nu tycker jag inte gör något, tycker den ser lite småtuff ut såhär istället för gråa matta och skeva stötisar.

Sen är den inte direkt såpass fräsh som den ändå ser ut på bild.. Lätt att vinkla kameran lite så vissa saker inte syns ^^

Mvh Tommy

Yep, förstår hela resonemanget.
Men som sagt, fräscha stötfångare PÅ är vad jag röstar för, plast eller krom. smile
I det långa loppet då alltså.

Annars kanske Snebackarn har någon 70-tals 245a inne som kan donera stötfångarna, det vore väl coolt? wink

2 373 Inlägg
12 maj 2011
te_wik skrev:
Hervas skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommy

Ganska ballt! smile

Haha inte så övertygande svar, men jag vet ju att du är som jag som gärna vill se gamla bilar i fint originalutförande.. Men just därför alla moddar är gjorda så det lätt går att återställa smile

Mvh Tommy

Ha ha du har så rätt så wink

Häls. Hervas

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Plexit monterat på A6an. Skitiga rutor - eller ja, skitig bil rättare sagt.

Såhär såg den ut när jag hämtade den, med vinterfälgar med navkapslar, ingen toning samt orangea skärmblink.
https://www1.garaget.org/archive/28/27325/243601/243601-2278191.jpg

Nu ser den ut så här;
https://www1.garaget.org/archive/28/27325/243601/243601-2336243.jpg

https://www1.garaget.org/archive/28/27325/243601/243601-2336244.jpg

Emblemen borta, måste bara få bort alla limrester samt polera upp bilen ordentligt.
https://www1.garaget.org/archive/28/27325/243601/243601-2336245.jpg

Nu börjar den iaf tappa gubbstuket lite smile
Nya skyltar ska på också smile

Mvh Tommy
Senast redigerat av te_wik (12 maj 2011)

2 373 Inlägg
12 maj 2011
Nice smile

Häls. Hervas

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 maj 2011
Trådstartare
Hervas skrev:
Nice smile

Ja tack. Rätt nöjd faktiskt smile

Mvh Tommy

Ain't no place like home...
4 641 Inlägg
13 maj 2011
Riktigt snyggt mannen! Det är lätt att få till en chysst stil på C4orna smile

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

Försöker iaf
12 819 Inlägg
13 maj 2011
Trådstartare
Cuefa skrev:

Mjoo, men jag undrar om min är lite sänkt.. har jämfört med andra A6or (ej quattro) och dom ser mycket högre ut än min.

Mvh Tommy

Ain't no place like home...
4 641 Inlägg
14 maj 2011
te_wik skrev:
Cuefa skrev:

Mjoo, men jag undrar om min är lite sänkt.. har jämfört med andra A6or (ej quattro) och dom ser mycket högre ut än min.

Mvh Tommy

Det gör väl inget? :-P

Autopilot: På.
Projekt: Skogsmulle on a budget

Försöker iaf
12 819 Inlägg
14 maj 2011
Trådstartare
Cuefa skrev:
te_wik skrev:
Cuefa skrev:

Mvh Tommy

Det gör väl inget? :-P

Nää men hade ju varit kul att veta tongue Sen är den stötig som s*tan i bakvagnen så tror iaf det är hårdare sk lastfjädrar bak.

Mvh Tommy

Försöker iaf
12 819 Inlägg
16 maj 2011
Trådstartare
Nu är iaf A6an färdigservad. Bytte det sista nyss vilket var multiremmen. Var inte så jäkla bökigt som jag trodde, gick smidigt.

Dock hade jag ingen 32mm blocknyckel så jag fick inte bort hela fäkten med viskokoppling och allt så fick släppa på de fyra skruvarna som håller fläkten på kopplingen. Lite pilligt var det allt att få tillbaka dom men det gick bra.

Mvh Tommy

2 373 Inlägg
16 maj 2011
te_wik skrev:
Nu är iaf A6an färdigservad. Bytte det sista nyss vilket var multiremmen. Var inte så jäkla bökigt som jag trodde, gick smidigt.

Dock hade jag ingen 32mm blocknyckel så jag fick inte bort hela fäkten med viskokoppling och allt så fick släppa på de fyra skruvarna som håller fläkten på kopplingen. Lite pilligt var det allt att få tillbaka dom men det gick bra.

Mvh Tommy

Bra jobbat Tommy!

Häls. Hervas

Sök