Jag tycker som så att varför Mk1or kan passa i "rat"-utförande är att de med sin polska 70-tals kvalitetsplåt och miljövänliga självlättande lackering (

) ofta råttar till sig själv med åren...
Den här Goffen såg ju i stället ut att ha klarat sig relativt hyggligt. Med stötfångarna på plats så såg det ut som en väldigt hyfsad originalare med lite lätt slitage av tidens tand. Nu.... Nja, ska jag vara helt ärlig så känns det inte som rätt bil för ändamålet, den ser genast lite risigare ut utan stötfångarna och med den "sporadiskt dithängda regplåten", utan att det för den skull blir "så risigt att det blir fränt".
Knappast någon riktig känsla av custombygge heller med alla pressveck och hål intakta.
Säger det inte för att såga dig, och det vet du nog också, utan det är bara lite egna reflektioner.

Skulle snarare satsa på att försöka få lite mer puts överlag...så gott det går så att säga, liksom "fräscht men autentiskt"....menar m.a.o. inte att det måste behöva betyda mängder av metalflake, candy och krom.

Kanske stötfångarna från äldre Mk1, före plastfångarnas tid, vore ett bra alternativ om man skall göra något?
Givetvis avgör du ju själv vad du vill göra, inte mig emot om du så rollar den rosa, monterar treekrade fälgar och spegeltoning.

Lite reflektioner bara, som sagt.