3462
Sök

Olovlig körning

got stance?
546 Inlägg
14 juli 2009
GreenGhost skrev:
folk som bryr sig om bilar eler liv kör inte onykter. A[i]tt köra "olovligt" (utan körkort etc) skiter jag fullständigt i, det är kul och borde inte ses som "hårt"[/i]. Men rattfylla? Jag kan lova dig att du hellre önskat din egen död än dina 3 polares som satt i bilen och mamman och barnet du fronta med...

ok , ska hänga med min 10 åriga bror ut och köra han tycker ju det är kul. eller varför inte släppa ut en femtonåring i trafiken utan riskutbildningar av diverse slag så han kan slå hastighets rekord på ströget här i stan vem bryr sig om barnfamiljerna som är ut och går.
Senast redigerat av joonte_ (14 juli 2009)

夢の力

467 Inlägg
14 juli 2009
Meen fyfan!! Ja hoppas du skämtar?? Att du ens bemödar dig att skriva en sån sak i detta forum? Du borde tamejfan skämmas så mycket att du inte ens vågar skriva detta.... Hoppas du åker dit så det sjunger om det.
En rejäl jävla omgång är vad du skulle ha din vårdslösa ****

En volvo går att bygga på två sätt: rätt sätt eller fel sätt. En Saab går att bygga på 27 sätt: ett av dem är rätt.

Muttley
14 juli 2009
Trådstartare
GreenGhost skrev:
folk som bryr sig om bilar eler liv kör inte onykter. Att köra "olovligt" (utan körkort etc) skiter jag fullständigt i, det är kul och borde inte ses som "hårt". Men rattfylla? Jag kan lova dig att du hellre önskat din egen död än dina 3 polares som satt i bilen och mamman och barnet du fronta med...

De är ju ungefär lika begåvat att köra utan körkort smile. Då kan vilken idiot som helst köra på vägarna och tro mig, jag vill inte möta de där idioterna när jag jobbar.

8 156 Inlägg
15 juli 2009
Flyttar den här tråden till allmänt, då diskussionen i högsta grad är fordonsrelaterad.
Tänk på att de vanliga forumreglerna även gäller i denna tråd. Dvs inlägg som kan vara stötande bör man undvika att posta.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

130 Inlägg
15 juli 2009
om dom inte tog en blåskontroll vet inte polisen att du var onykter, han visste absolut inte att du var påverkad utav att han bad dig flytta bilen.

så det kommer nog bara bli olovlig körning, du hade tur att dom inte märkte att du hade druckit.

469 Inlägg
15 juli 2009
joonte_ skrev:
GreenGhost skrev:
folk som bryr sig om bilar eler liv kör inte onykter. A[i]tt köra "olovligt" (utan körkort etc) skiter jag fullständigt i, det är kul och borde inte ses som "hårt"[/i]. Men rattfylla? Jag kan lova dig att du hellre önskat din egen död än dina 3 polares som satt i bilen och mamman och barnet du fronta med...

ok , ska hänga med min 10 åriga bror ut och köra han tycker ju det är kul. eller varför inte släppa ut en femtonåring i trafiken utan riskutbildningar av diverse slag så han kan slå hastighets rekord på ströget här i stan vem bryr sig om barnfamiljerna som är ut och går.

måste faktiskt hålla med greenghost här med att olovlig körning kan tas som mildare straff förutsatt att personen i fråga har hafft körkortet innan, däremot att köra rattfull är fyf*an i helvetet så omoget och totalt korkat!! den tanken ska över huvud taget inte äns finnas i huvet på en person som har druckit alkohol.
är man så dum så man inte kan vänta tills man har nyktrat till så skulle man inte ha druckit över huvud taget.
nu ska jag inte hoppa på TS för jag tycker att historien låter lite mytomanisk men ändå! är det sant så hoppas jag att du får ett hårt och skoningslöst straff!

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

Fri fart för ett fritt folk!
14 669 Inlägg
15 juli 2009
chaib skrev:
japp men som sagt alla gör sina misstag smile

om man kallar det där misstag törs jag inte tänka på vad du gör med flit...

synd att han inte tog alkotest

jag brukar alltid fråga om jag inte ska blåsa
om jag ska bli stoppad i tid och otid så vill jag åtminstånde att dom varje gång automatiskt gör blåskontroll
så alla idioter i trafikeen som kör fulla åker fast

Kör fort så hinner inget hända...

136 Inlägg
15 juli 2009
chaib skrev:
japp men som sagt alla gör sina misstag smile

Det är skillnad på misstag och ren jävla idioti

14 669 Inlägg
15 juli 2009
tkd_rille skrev:
GreenGhost skrev:
folk som bryr sig om bilar eler liv kör inte onykter. Att köra "olovligt" (utan körkort etc) skiter jag fullständigt i, det är kul och borde inte ses som "hårt". Men rattfylla? Jag kan lova dig att du hellre önskat din egen död än dina 3 polares som satt i bilen och mamman och barnet du fronta med...

De är ju ungefär lika begåvat att köra utan körkort smile. Då kan vilken idiot som helst köra på vägarna och tro mig, jag vill inte möta de där idioterna när jag jobbar.

man har fortfarande begripet kvar när man kör utan körkort men nykter

man kör inte med körkortet

finns säkert många som inte har körkort som kör bättre än många här inne

så kör man med förståndet ser jag inte ett körkort som något viktigt

a-o är att man inte går på droger eller dricker när bilkörning är inblandat

skulle jag bli påkörd av en utan körkort skulle jag inte bli förbannad
men skulle en onykter iidot köra på mig skulle jag nog troligen bli helt galen och börja hoppa på den personen i ett desperat försök att hoppa in något förstånd i huvudet
skulle mina barn bli skadade skulle jag ägna hela mtt liv att göra livet en pina för den personen dessutom

274 Inlägg
15 juli 2009
Inlägget censurerat av moderator.

fyllo

chaib
15 juli 2009
Trådstartare
yeep "idiot eller va fan ni kallar mig skiter jag fullständigt i alla är inte perfekta" men som sagt har ännu inte fått nåt brev hem från polisen , har dock bokat teorin och upp körning nu tills nästa månad. Och tro mig jag ångrar det som fan. Och för personer som försöker leka smarta på forumet eller änglar kan bara dra för ni har säkert gjort nåt fel med om inte ett större fel smile

Och skrev inte under på plats och har inte fått brev hem, har gått nu 4 veckor med. + kommer det brev hem vilket jag inte tror det gör för det skulle komma första eller andra veckan för jag fick böter, men vi säger det kommer brev hem nekar jag bara att det inte va jag... för chansen är ganska liten att få för det i och med att jag inte skrev på plats. men men tror det va en snäll polis som tog mig och gav mig en varning.
Senast redigerat av chaib (15 juli 2009)

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
15 juli 2009
chaib skrev:
yeep "idiot eller va fan ni kallar mig skiter jag fullständigt i alla är inte perfekta" men som sagt har ännu inte fått nåt brev hem från polisen , har dock bokat teorin och upp körning nu tills nästa månad. Och tro mig jag ångrar det som fan. Och för personer som försöker leka smarta på forumet eller änglar kan bara dra för ni har säkert gjort nåt fel med om inte ett större fel smile

Och skrev inte under på plats och har inte fått brev hem, har gått nu 4 veckor med. + kommer det brev hem vilket jag inte tror det gör för det skulle komma första eller andra veckan för jag fick böter, men vi säger det kommer brev hem nekar jag bara att det inte va jag... för chansen är ganska liten att få för det i och med att jag inte skrev på plats. men men tror det va en snäll polis som tog mig och gav mig en varning.

Om du inte skrev under så är det ju inte polisen som sköter papperna väl? Det ska väl gå till tingsrätt och fan och hans moster innan det beslutas?

Därav tar det tid!

mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

Offroad Racing
3 122 Inlägg
15 juli 2009
(Nu har jag inte läst hela denna tråden utan bara första inlägget och nåt enstaka sedan)

Om du nu klarar dig undan så hoppas jag att du lär dig av ditt misstag och aldrig gör nåt liknande igen... (och ser till att dom du umgås med heller inte gör nåt liknande)

Blir du fälld så ska du vackert ta straffet, du vet ju att du har begått ett brott och bör ju därför ta konsekvenserna utan protest...

Det lär dock bli svårt för dom att sätta fast dig, eftersom du bara angett ett personnummer och inte haft nåt leg. Dom har ju ingen garanti för att du var du.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

1 Inlägg
15 juli 2009
E man så dum , o kör så fort på en väg där de ska va 50 så e de ju en anledning till varför de ska va 50.
o sen om man e så jävla puckad o sätter sig i bilen med alkohol i kroppen så a ne ..
om du nu inte tänker på dig själv så tänk för fan på oss andra i trafiken..

pucko!

[Pink.Holly]

49 Inlägg
15 juli 2009
Finner inga ord.Du har kört onykter, 50 km/h över hastighetsgränsen och sitter här o säger att du tänker neka ifall det kommer brev hem. Ta ditt straff o visa att du står för vad du har gjort är min åsikt!

R1 driver!
5 128 Inlägg
15 juli 2009
Vågar man visa sig på gatorna i Lund nu med folk som kör onyktra, olovligt och alldeles för fort nu? Trodde det fans mer vett i folk, men är väl som ordspråket "än är inte den sista idioten född".. Hoppas du växer upp och tänker istället!

14 669 Inlägg
15 juli 2009
ska föresten ge dig ett svar på frågan smile

troligen är det så att allt ligger hos åklagaren just nu
när denna har tid kommer du att bli åtalad och när du blir dömd kommer dom skicka till länsstyrelsen att du kört olovligt och då kommer dom troligen dra in kortet
detta kan hända 1månad efter händelsen liksom 1år och 11månader och 29dagar efteråt

eller så har du tur och polisen sket i att rapportera händelsen

hoppas dock på oturen i ditt fall
eftersom du inte verkar inse hur man ska bete sig i trafiken..kan hoppas att du får dig en tankeställare på risk1 och du tar till dig vad dom diskuterar där..för du är väll medveten att du måste gjort både risk1 och risk2

risk 1 är om alkohol och droger
risk2 är halkbanan

1337
1 343 Inlägg
15 juli 2009
Varför skulle det vara "mildare" om man kör utan körkort än om man är full?
Man har väl förlorat körkortet av en anledning?

Eller som länsstyrelsen formulerar det, man är inte lämplig att ha körkort pga olika anledningar.
Bör anses lika hårt som rattfylla då man är olämplig på ett annat sätt.

If you can't do the time then don't do the crime!!

I'm not a fighter, I'm a lover!

chaib
15 juli 2009
Trådstartare
rattfylla kommer jag inte dömas till för tog inget blås på plats och om rapporten kommer som ni kanske säger 1 till 3 månader efter så är jag nästan säkert på att inget kommer att hända, jag bara nekar till händelsen och säger att det inte va jag som körde, + att polisen sa att jag skulle få hem pappret veckan efter jag blev tagen, liksom polisen skrev på anteckningar mitt namn person nummer och sparkade ut mig från polis bilen och körde iväg. Han kan ha slarvat bort det som tur eller så bara tar det tid men som sagt böter borde komma veckan efter och inte dröja 4-5 veckor tills man får böter lapp hem. Och om det kommer till tingsrätten borde jag endå få information om att det utred ers och besked borde komma.

Min gissning är att polisen helt enkelt har skitit i det eller slarvat bort pappret eller kanske inte orkat skriva ner det.

got stance?
546 Inlägg
15 juli 2009
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=141904

hänvisar till denna tråd, en av HUNDRATALS saker som kan gå fel om man fyllekör. du ska va sjukt glad att inget allvarligt hände

夢の力

Sök