2907
Sök

Olovlig körning

469 Inlägg
16 juli 2009
Xtravagant skrev:
Varför skulle det vara "mildare" om man kör utan körkort än om man är full?
Man har väl förlorat körkortet av en anledning?

Eller som länsstyrelsen formulerar det, man är inte lämplig att ha körkort pga olika anledningar.
Bör anses lika hårt som rattfylla då man är olämplig på ett annat sätt.

If you can't do the time then don't do the crime!!

jag tror inte du har förstått riktigt vad vi menade!
om du kör rattfull så är det BIG NO NO!! oavsett olovligt eller ej!
men att man kan ta enbart olovlig körning på ett milader sätt om personen har haft körkortet innan händelsen, förstår du? om han har haft kortet innan så antar jag och hoppas jag att personen har tagit kortet som vi andra och gjort alla tester?

"tänk på att även världens starkaste man får ta i när han skiter!"

56 Inlägg
16 juli 2009
Till chaib. Hoppas verkligen att du får ditt straff. För jag har ingen lust å möta någon rattfull på vägen. Varken med lastbil eller personbil.

Fri fart för ett fritt folk!
14 661 Inlägg
16 juli 2009
Xtravagant skrev:

Eller som länsstyrelsen formulerar det, man är inte lämplig att ha körkort pga olika anledningar.

bara för att man har blivit av med kortet betyder det jhu inte automatiskt att alla kunskaper försvinner
man är en lika bra eller dålig bilförare oavsätt om man har körkortet eller ej

alltså gör inte körkortet någon skillnad förutom att man får enligt lagen köra bil

fast tanke på alla idioter man ser dagligen så betvivlar jag att alla är körkortslösa
även om dom inte borde få köra bil har dom endå körkort

så körkort eller ej kvittar eftersom man är inte farligare just pga man inte har en plastlapp

sen hurvida det är olagligt eller ej har inte så mycket med saken att göra med själva framförandet av ett fordon

Kör fort så hinner inget hända...

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
16 juli 2009
chaib skrev:
rattfylla kommer jag inte dömas till för tog inget blås på plats och om rapporten kommer som ni kanske säger 1 till 3 månader efter så är jag nästan säkert på att inget kommer att hända, jag bara nekar till händelsen och säger att det inte va jag som körde, + att polisen sa att jag skulle få hem pappret veckan efter jag blev tagen, liksom polisen skrev på anteckningar mitt namn person nummer och sparkade ut mig från polis bilen och körde iväg. Han kan ha slarvat bort det som tur eller så bara tar det tid men som sagt böter borde komma veckan efter och inte dröja 4-5 veckor tills man får böter lapp hem. Och om det kommer till tingsrätten borde jag endå få information om att det utred ers och besked borde komma.

Min gissning är att polisen helt enkelt har skitit i det eller slarvat bort pappret eller kanske inte orkat skriva ner det.

Nej, du får inget besked. Du kommer få ett brev när ett beslut har fattats.
Och du har inget chans alls att förneka att det var du, det räcker att polismannen säger att det var du som körde så är du körd.

Jag hoppas innerligt att du åker dit utav bara helvete. Men det är ju min åsikt.

Mvh. David.

Bygger rolig bil. :)

124 Inlägg
16 juli 2009
hur jävla puckad får man vara? visst, tänk inte på dig själv men tänk för helvete på andra trafikanter. dumfan!

Hoppas du får ett jävligt hårt straff.

chaib
16 juli 2009
Trådstartare
Torlejf skrev:
chaib skrev:
rattfylla kommer jag inte dömas till för tog inget blås på plats och om rapporten kommer som ni kanske säger 1 till 3 månader efter så är jag nästan säkert på att inget kommer att hända, jag bara nekar till händelsen och säger att det inte va jag som körde, + att polisen sa att jag skulle få hem pappret veckan efter jag blev tagen, liksom polisen skrev på anteckningar mitt namn person nummer och sparkade ut mig från polis bilen och körde iväg. Han kan ha slarvat bort det som tur eller så bara tar det tid men som sagt böter borde komma veckan efter och inte dröja 4-5 veckor tills man får böter lapp hem. Och om det kommer till tingsrätten borde jag endå få information om att det utred ers och besked borde komma.

Min gissning är att polisen helt enkelt har skitit i det eller slarvat bort pappret eller kanske inte orkat skriva ner det.

Och du har inget chans alls att förneka att det var du, det räcker att polismannen säger att det var du som körde så är du körd.

Jag hoppas innerligt att du åker dit utav bara helvete. Men det är ju min åsikt.

Mvh. David.

du säger jag kommer få brev hem när ett beslut har fattats, det kan jag hålla med om men var är böter lappen? om inte böter lappen kommer så kommer inte heller beslutet komma. och du säger att det räcker med bara att polisen känner igen mig så har du helt fel, det finns anledningar varför polisen låter dig skriva under på plats när du har blivit stoppad och stora beslut ska fattas det är beroende på att dem ska ha det som bevis mot dig att det va du som var på plats. Du fattar inte hur enkelt du kan neka detta för jag inte har skrivit under. Har vänner som har kommit undan med det med.

Bilvårdstönt.
1 109 Inlägg
16 juli 2009
chaib skrev:
Torlejf skrev:
chaib skrev:

Mvh. David.

du säger jag kommer få brev hem när ett beslut har fattats, det kan jag hålla med om men var är böter lappen? om inte böter lappen kommer så kommer inte heller beslutet komma. och du säger att det räcker med bara att polisen känner igen mig så har du helt fel, det finns anledningar varför polisen låter dig skriva under på plats när du har blivit stoppad och stora beslut ska fattas det är beroende på att dem ska ha det som bevis mot dig att det va du som var på plats. Du fattar inte hur enkelt du kan neka detta för jag inte har skrivit under. Har vänner som har kommit undan med det med.

Men du, eftersom du inte erkände på plats kan du inte heller få böter innan du blivit dömd.
Det är ju just det som är själva grejen med att man skriver under på plats. Man erkänner sitt brott och betalar för det.
Du däremot struntade i att skriva under, vilket innebär att du inte är skyldig innan du blivit dömd för det. Detta betyder att ditt ärende måste gå igenom en jäkla massa instanser och kommer i slutändet kosta samhället en jäkla massa pengar.
Allt för att du inte kan stå för dina misstag och försöka slingra dig.

Förresten, du borde fått ett papper där du kan erkänna i efterhand?
Mvh. David.
Senast redigerat av Torlejf (16 juli 2009)

Bygger rolig bil. :)

chaib
16 juli 2009
Trådstartare
Torlejf skrev:
chaib skrev:
Torlejf skrev:

Mvh. David.

Men du, eftersom du inte erkände på plats kan du inte heller få böter innan du blivit dömd.
Det är ju just det som är själva grejen med att man skriver under på plats. Man erkänner sitt brott och betalar för det.
Du däremot struntade i att skriva under, vilket innebär att du inte är skyldig innan du blivit dömd för det. Detta betyder att ditt ärende måste gå igenom en jäkla massa instanser och kommer i slutändet kosta samhället en jäkla massa pengar.
Allt för att du inte kan stå för dina misstag och försöka slingra dig.

Förresten, du borde fått ett papper där du kan erkänna i efterhand?
Mvh. David.

Har inte fått papper på nåt hmm Och kan inte bli dömd med att polisen säger det va jag det är inte tillräcklig med bevis.
Senast redigerat av chaib (16 juli 2009)

111 Inlägg
16 juli 2009
Kan man anklaga en efterbliven för att vara efterbliven?
Hoppas bara att Mr. Chaib bara kör ihjäl sig själv när han
nu gör det, för det är inte en fråga OM, utan NÄR! mad

Time is never wasted when you’re wasted all the time.

5 198 Inlägg
16 juli 2009
skicka kopia på erkännande till Polis,, de verkar ju godta både skärmdumpar och ipnummer som bevis

Trucker
2 710 Inlägg
16 juli 2009
Min åsikt: Du är inte mogen att ha körkort..

Förövrigt: har du ej skrivit under ngt, så kan du ju aldrig åka dit för ngt. Han har ju inte heller tagit ngt alkoholtest. På vilka grunder ska ha sätta dit dig..? Vore jag du skulle jag neka till allt förutom den lilla boten du kommer åka dit på. Han har inga bevis på ngt.

Fan, de e såna som du man inte vill ha i trafiken.. (inget illa)

Fart missbrukare

282 Inlägg
16 juli 2009
jo de räcker med vad polisen säger vill dom så kan dom köra över dig totalt...... så du menar på så länge du inte skriver under något så kan du inte bli dömd?

eee oki e du frisk eller?

så du menar att någon som begår ett brott så blir dom friade för dom inte har skrivit under något??

tänk lite nu innan du skriver..

Grejjen är skriver du inte under så går dom via rätten så då blir det rättigång istället. jag vet av egen erfarenhet och det gällde inte någon jävla fylle körning...

kan du verkligen leva med att du har döttat en barn eller liknade???

du har inte gjort det ÄN men det kan lätt hända!!!!!!!!

282 Inlägg
16 juli 2009
fylle körning kommer du klara dig ifrån efter som inget alkotest gjordes så där e det lugnt men böter kan du få  för fortkörning och olovlig via rätten om dom väljer att tro på polisen.

chaib
16 juli 2009
Trådstartare
aja vi får se vad som händer smile

1337
1 343 Inlägg
16 juli 2009
Growe skrev:
Xtravagant skrev:

bara för att man har blivit av med kortet betyder det jhu inte automatiskt att alla kunskaper försvinner
man är en lika bra eller dålig bilförare oavsätt om man har körkortet eller ej

alltså gör inte körkortet någon skillnad förutom att man får enligt lagen köra bil

fast tanke på alla idioter man ser dagligen så betvivlar jag att alla är körkortslösa
även om dom inte borde få köra bil har dom endå körkort

så körkort eller ej kvittar eftersom man är inte farligare just pga man inte har en plastlapp

sen hurvida det är olagligt eller ej har inte så mycket med saken att göra med själva framförandet av ett fordon

Är det inte så att man blir av med kortet av en anledning?
dvs att man inte har den kunskapen som du talar om att man har trots man inte har en plastbit.

Har man kunskap om vad som gäller och är en bra förare blir man inte av med kortet.
Vänd det hur du vill men alla som blir av med kortet blir det pga att dom inte kan anpassa sig på vägarna.
Kan man inte anpassa sig på vägarna så är man en fara för andra, med andra ord en dålig förare.

Oavsett om man haft kort kommer ta kort eller bara e dum i huvudet så kommer en full person aldrig bli en bra förare.. har man haft körkort när man blir tagen för rattfylla så borde man ha det dubbla straffet.
Då betyder det inte bara att man är så totalt hjärndöd att man kör bil på fyllan utan att också att all kunskap som gjorde man fick kortet från början bara är som bortblåst..

Den dagen en full person korsar min väg så är det de sista han gör.
Om han kör in i en vägg och blåser sig själv in i riket för de döda så blir det bäst för alla andra..

I'm not a fighter, I'm a lover!

1337
1 343 Inlägg
16 juli 2009
chaib skrev:

Ta det lugnt och njut av resan.
Du kommer få ett strafföreläggande och inget annat.
Detta kan dröja upp till ca 2 år.
men mellan 6mån och 12mån är det vanligaste.

För det du gjort dig skyldig till så gissar jag på att du blir av med kortet mellan 8-12 månader..

Så straffad kommer du bli.

I'm not a fighter, I'm a lover!

158 Inlägg
16 juli 2009
Saken är den, polisen i Skåne är v'rdelös, har sett flera gånger folk komma undan med 150+ på 70vägar osv, det är mycket möjligt att chaib har "tur" och inte får något straff, visst.. Man kan tycka vad man vill och det var fel att köra försnabbt o med alkohol i blodet, men jag tror han har lärt sig av sitt misstag. Hoppas du fick svaret på din fråga chaib wink till er andra, hoppas ni har lärt er av hans misstag och kommer inte göra samma sak i framtiden.

/puppe out.

Amateurs practise until they get it right. Professionals practise until they cant get it wrong.

chaib
16 juli 2009
Trådstartare
Xtravagant skrev:
chaib skrev:

Ta det lugnt och njut av resan.
Du kommer få ett strafföreläggande och inget annat.
Detta kan dröja upp till ca 2 år.
men mellan 6mån och 12mån är det vanligaste.

För det du gjort dig skyldig till så gissar jag på att du blir av med kortet mellan 8-12 månader..

Så straffad kommer du bli.

så du menar att om jag klara körkortet nu igen så kommer jag endå få straffet efter 6 - 12 månader ?

I'am AWESOME..
2 783 Inlägg
16 juli 2009
Chaib, det Xtravagant säger stämmer.

Du kanske hinner ta om ditt kort, men du kan bli av med det så fort fallet är klart dock.

Du kö inte med fötterna, du kör med hjärnan!

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
16 juli 2009
Olovlig körning efter att du har blivit av med kortet? Garanterat spärrtid på kortet, klarar du ditt körkort (vilket jag hoppas att du inte gör) så blir du av med det tids nog.

Finns inga ursäkter till att köra full, du har uppfört dig som en jävla snorunge, sen att sitta och skryta om det på ett forum är väl bra jävla pantat.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Sök