3385
Sök

Yttertemperaturmätare Volvo 740

42 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
Tjena!
Fick tag i en yttertemperaturmätare idag från en 740gle. Problemet är att jag har en GL och har därför inga fördragna kablar. Fick med "Kabelblocket" som sitter bak på mätaren, och kablarna i blocket är ca 5cm långa. Det finns 8st kablar. Någon som vet vilka kablar som är + respektive jord och vilken kabel jag ska koppla till givaren?

Kabelblocket är numrerat från 1-8

1: Blå
2: Vit
3: Gul
4: Grön
5: Blå/gul
6: Brun
7: Grå
8: Vit

Green Street Elite
676 Inlägg
7 juli 2009
om det inte finns röd så är gul + och finns det ingen svart så är brun - om jag inte har helt fel, resten kan jag tyvär inte hmm

42 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
paradyne skrev:
om det inte finns röd så är gul + och finns det ingen svart så är brun - om jag inte har helt fel, resten kan jag tyvär inte hmm

Okej, tackar!
Provade precis att koppla in den på ett vanligt 9v batteri utan resultat, men ska prova i bilen imorgon!
Någon som vet vilka kablar tempgivarn ska kopplas in på?

908 Inlägg
7 juli 2009
HALLÅ ! detta finns i mitt galleri !big_smile

42 Inlägg
7 juli 2009
Trådstartare
Beckstroem skrev:
HALLÅ ! detta finns i mitt galleri !big_smile

Tack så mycket! smile
Märkte nu att färgerna på mina kablar inte alls stämmer överens med dina, men det har nog ingen betydelse.
Vad har knappen för funktion?

EDIT:
Går det att ta en sensor från en vanlig digital utomhustermometer eller måste det vara någon speciell?
Senast redigerat av storleffe (8 juli 2009)

908 Inlägg
16 juli 2009
lånar tråden lite, jag har kopplat in detta i bilen nu, allt gick bra tills jag märkte att yttertempsgivaren spökade.. prövade att byta den mot den som satt inne, fortfarande fel på utetemp men den funkade fint inne.. så, har jag kabelbrott eller är det en trasig mätare ? MVH

254 Inlägg
16 juli 2009
är de bata gle som har utetemperatur mätare orginal?? för de har jag i min gl också ju

908 Inlägg
17 juli 2009
ralle_91 skrev:
är de bata gle som har utetemperatur mätare orginal?? för de har jag i min gl också ju

nej, alla kunde få det..

42 Inlägg
19 juli 2009
Trådstartare
Har fortfarande inte fått någon ordning på mätaren. Kan det vara så att kabeln till givaren ska vara en viss längd för att motståndet ska bli rätt? Just nu visar den -30 grader när det är ~ +20

1 043 Inlägg
19 juli 2009
Måste vara volvos givare.

Sök