3114
Sök

Volvo S40 T4 -98 dunkar vid växling

razzo
13 juli 2009
Trådstartare
Detta fenomen uppstår mest vid växling i lite lägre varvtal.
Man får i växeln utan problem men när jag släpper upp kopplingen så dunkar det till precis som att något rör på sig när motorn börjar driva detta är i allaväxlar. Någon som har någon ide vad det kan vara för något?

Motorkuddarna som börjar ta slut kanske?

1 043 Inlägg
13 juli 2009
Höger övre motorkudde till 99%

razzo
14 juli 2009
Trådstartare
Okej är det den som sitter under luftburken du menar då?

Kollade på dom igår o tyckte dom såg bra ut tog dock aldrig av dom.

5 198 Inlägg
14 juli 2009
Högersida i färdriktningen sett brukar bli dålig.. alltså vänster om du tittar ner i motorn framifrån

razzo
14 juli 2009
Trådstartare
Okej det jag reagerade på var att dom två över såg bra ut men dom undre såg rostiga ut. är det vanligt då dom är mer utsatta för vatten och skit under bilen?

Kan man montera av dessa en åt gången utan att riskera att skada något på motorn?

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 juli 2009
razzo skrev:
Kan man montera av dessa en åt gången utan att riskera att skada något på motorn?

javisst.

Jag tröttnade på att motorn rör sig och tog fram egna ballare fästen.  Notera även att bara det ena undre fästet är supportande i original, det andra tar bara vid i "nödfall" när det bakre inte orkar.  kanske är det du hör som ett dunk?  Med mina nya fästen så hålls motorn av bägge kuddarna (givetvis)

http://henke.rchomepage.com/s40upgrades/bussning.jpg

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

razzo
14 juli 2009
Trådstartare
Okej då kan det vara det jag hör faktist. Är det fäste du gjort högre än original då?

Forummoderator
10 576 Inlägg
14 juli 2009
razzo skrev:
Okej då kan det vara det jag hör faktist. Är det fäste du gjort högre än original då?

Högre?  Näe, det har samma monteringsmått men är kraftigare på alla håll.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

Sök