4212
Sök

Projekt: Rallyhalle's Saab 9-5 2.0t

Visionen är en rolig hobbybil som klara ett par varv på bana.

478 254 Visningar
Uppdaterades senast 3 december 2016
1 497 Inlägg
22 mars 2010
Rallyhalle skrev:
Jahopp, gjorde en bra investering i dom där däcken för de va tydligen fler som ville ha dom.

Mina 17" Aerofälgar med dom nya pirellidäcken e nämligen Stulna!

Haft inbrott i garaget i helgen troligtvis i lördags, dom snodde även fälgar till min 9000 samt min vinkelkap sad

Så får ni nys om ett par Aerofälgar med oanvända Pirellidäck på så säg till mig, alt. ring polisen!

//Jacob

Hem/garage försäkring?

1337
1 343 Inlägg
22 mars 2010
Rallyhalle skrev:
Jahopp, gjorde en bra investering i dom där däcken för de va tydligen fler som ville ha dom.

Haft inbrott i garaget i helgen troligtvis i lördags, dom snodde även fälgar till min 9000 samt min vinkelkap sad

Så får ni nys om ett par Aerofälgar med oanvända Pirellidäck på så säg till mig, alt. ring polisen!

//Jacob

Inte jätteovanliga så svårt att hitta.
Men klart man håller ögonen öppna.
tråkigt!

I'm not a fighter, I'm a lover!

Saab älskare!
4 597 Inlägg
22 mars 2010
Jälva svin som inte kan skillja på ditt och mitt!!! Fan. men jag ska hålla utkik för dig!

4 299 Inlägg
22 mars 2010
Trådstartare
AxlSam skrev:
Rallyhalle skrev:

//Jacob

Hem/garage försäkring?

Hemförsäkringen täcker de, så de ska bara göras en polisanmälan.

Xtravagant: Nee precis, räknar inte me att få tillbaka nått. Tänkte mer så att fler vet så kanske asen åker fast. Dock inte så troligt det heller....

Funkiee: Mm, nerknarkade pundarjävlar.... Tack, räknar dock inte me att få tillbaka dom sad

//Jacob

4 663 Inlägg
22 mars 2010
fy fan va  trött man blir på sådant.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
1 997 Inlägg
23 mars 2010
Jävla idioter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! mad mad mad mad mad mad

4 299 Inlägg
23 mars 2010
Trådstartare
Saab_Robin skrev:
fy fan va  trött man blir på sådant.

Skoja inte, räcker inte ens med att låsa in grejer längre...

MrEricsson: Så in i helvete, ska fan flytta till en annan planet så jag får ha grejerna ifred. En aning ensamt kanske bara tongue

isak90: Minst sagt, dom fick säkert ett extra rövhål istället för en hjärna när dom kom till världen.

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
24 mars 2010
MrEricsson: Så in i helvete, ska fan flytta till en annan planet så jag får ha grejerna ifred. En aning ensamt kanske bara tongue

iaf att ha garaget där eller bara parkera bilarna på månen hehe

då lär de iaf få ha grejjerna ifred

4 299 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
jonnielahti skrev:
helvetes idioter som inte kan köpa egna saker mad

Mm, hatar sånna där jävlar...

Imorgon åker jag o köper en ny uppsättning, dock inte likadana men dom funkar i alla fall.
Så skulle tippa på att dom åker på på onsdag eller torsdag. Kommer bilder då på vad de har blivit för några wink

//Jacob

4 299 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
Adde666 skrev:
http://www.blocket.se/stockholm/SAAB_9000och_9_5_Alufalgar___dack_s_v_25959764.htm?ca=11&w=1
denna verkar lite märklig.

Ja den va fan lite underlig, dock va de inte året-runt-däck på mina fälgar. Och sen så låg fälgarna här hemma när annonsen lades in.

Men tack ändå att du håller lite uppsikt smile
//Jacob

234 Inlägg
29 mars 2010
Riktigt surt att bli av med delar till bilen. Vet precis hur det känns. Någon t****re snodde min Viggen vinge förra vintern.

Håller utkik då min kompis är ute efter just sådana aero fälgar. Finns det några kantstötningar på fälgarna så att man kan identifiera dom?

Mvh Eric.

4 299 Inlägg
29 mars 2010
Trådstartare
Dahlhjelm skrev:
Riktigt surt att bli av med delar till bilen. Vet precis hur det känns. Någon t****re snodde min Viggen vinge förra vintern.

Håller utkik då min kompis är ute efter just sådana aero fälgar. Finns det några kantstötningar på fälgarna så att man kan identifiera dom?

Mvh Eric.

Ja man blir ju så jävla arg o besviken.

De va väldigt få kantstötningar, o dom va väldigt rena på insidan. Sen de som kännetecknar mest är väl att de sitter sprillans nya Pirelli P6000 som e oanvända på dom fälgarna.
En kantstötning på ena fälgen kom jag på nu är ifyllt me lackstift, som är av aningen mörkare nyans. Det är väl de jag kommer på.

//Jacob

4 299 Inlägg
31 mars 2010
Trådstartare
Nu har jag både hämtat nya däck, tvättat av dom o monterat dom på bil, bilderna får säga resten. smile

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/888783_9sxu9e.jpg
Sommardäcken på äntligen.

https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/888785_c1d859.jpg
Sommardäcken sitter äntligen på, redo för elmiaresan smile

Så nu slipper jag äntligen dubbarma. Visst, dom fälgarna e inte alls lika snygga som dom gamla. Men sett till priset jag gav så funkar dom helt klart. Kan till o med använda däcken ett bra tag smile

Så det va väl allt, MÅSTE tvätta bilen snart känner jag roll

//Jacob

275 Inlägg
31 mars 2010
Hehe, ja en redig tvätt skulle nog inte skada smile
Jag vågar inte sätta på mina sommarhjul än då de är midsommar ena dagen och julafton den andra här wink

4 663 Inlägg
31 mars 2010
sitter skit bra på din bil big_smile

1 997 Inlägg
1 april 2010
Fan då att du skulle vara före mig iår me o byta däck.. tongue Nä ser skitbra ut big_smile

Jag vill också byta men de har regnat hela jävla dagen idag när jag haft tid.. sad Hoppas jag kan byta imorrn smile

Syns på fredag! big_smile
// Fredrik

4 299 Inlägg
1 april 2010
Trådstartare
Fraider skrev:
Hehe, ja en redig tvätt skulle nog inte skada :)
Jag vågar inte sätta på mina sommarhjul än då de är midsommar ena dagen och julafton den andra här ;)

Hehe, ja jag har förstått att ni fortfarande har lite snö kvar :P Men här ligger de bara kvar några drivor på gräset så de kändes som att de va dags o byta nu :)

Saab_Robin: Mjo dom satt helt okej. Hade dock hellre haft mina andra :/

isak90: Haha, va jag före dig förra året också?? :P Ja de ser helt okej ut.

Nu har du bytt iaf ;)

//Jacob

1 997 Inlägg
1 april 2010
Rallyhalle skrev:
isak90: Haha, va jag före dig förra året också?? tongue Ja de ser helt okej ut.

Nu har du bytt iaf wink

//Jacob

Haha nej de va du inte tongue Men iår va du de.. wink

Japp de va tur de roll

Nu blir de o gå in i dimman! big_smile

// Fredrik

Sök