Kom på att jag har ett litet problem däremot!! Jag har ju ett helt insug från en Aero. MEN det är från en -02a typ... Med andra ord inte samma typ av mapsensor, den som suttit på bilen tidigare ska gängas ner i insuget. Men på -02 och frammåt ska map-sensorn bara stoppas ner i ett hål och skruvas fast med 2 små skruv.
Så då är frågan, är det någon som har ett passande insug från första 9-5 aeron eller en SE från 2001? Eller kanske sitter på en map-sensor med tillhörande kontakt till kablaget?
Kom på att jag har ett litet problem däremot!! Jag har ju ett helt insug från en Aero. MEN det är från en -02a typ... Med andra ord inte samma typ av mapsensor, den som suttit på bilen tidigare ska gängas ner i insuget. Men på -02 och frammåt ska map-sensorn bara stoppas ner i ett hål och skruvas fast med 2 små skruv.
Så då är frågan, är det någon som har ett passande insug från första 9-5 aeron eller en SE från 2001? Eller kanske sitter på en map-sensor med tillhörande kontakt till kablaget?
Kollat bildelsbasen?
Ja nu har jag Fanns lite mer att välja på nu till rätt pris än sist jag va ute o leta
Kollat bildelsbasen?
Ja nu har jag Fanns lite mer att välja på nu till rätt pris än sist jag va ute o leta
Ja, man får vara inne ofta för att hitta delar som är värda att ens klicka på haha
Vet att jag utlovade en update häromdagen, men fick åka hem och ta hand om min 9000 som fått en ruta inslagen och tändningslåset avbrutet. Några pantskallar försökte sno en bil utan batteri...
Och idag är jag strandsatt på den sketna ön jag bor på eftersom det prompt skulle komma en ganska stor mängd snö och jag har lagt om till sommardäck...
Det går bra nu!
Bjuder på en bild med en lite mer ihopplockad motor nu iaf!
Vet att jag utlovade en update häromdagen, men fick åka hem och ta hand om min 9000 som fått en ruta inslagen och tändningslåset avbrutet. Några pantskallar försökte sno en bil utan batteri...
Och idag är jag strandsatt på den sketna ön jag bor på eftersom det prompt skulle komma en ganska stor mängd snö och jag har lagt om till sommardäck...
idioter som inte kan låta bilar vara ifred..men du har väl inte gett upp hoppet om den nu väl?
Gett upp hoppet har jag inte gjort! Men det är faktiskt tänkt att 9000 ska få byta ägare nu då jag inte har tiden eller plats för mer än 2 bilar. Synd att en fullr funktionsduglig bil bara står och förfaller!
Motorn är nu ihopskruvad, bara ventilkåpan kvar som just nu är iväg och blästras!
Men en sak saknas för att motor och låda ska kunna lyftas i bilen igen och det är kopplingen. Har inte bestämt mig där riktigt om jag ska testa med min sinterlamell och 228mm tryckplattan eller om jag ska köpa en Aerokoppling istället? Eller har någon något annat tips?
kör hårt nu! två helger kvar innan nästa träff. Btw, hojta om du behöver hjälp! Inte så mycket till hjälp kanske men jag har massa rock'n roll-historier.