Projekt: Rallyhalle's Saab 9-5 2.0t

Visionen är en rolig hobbybil som klara ett par varv på bana.
  • 80 Följare
  • 461 166 Visningar
  • Uppdaterades senast 3 december 2016
Rallyhalle
3 oktober 2009 · 4 299 Inlägg

AxlSam skrev:
Knepigt..
För Volvo har 5/108 i bultcirkel.
Medans SAAB har 5/110.

Fälgen kanske gick att skruva dit.
Men det kommer förmodligen inte vara någon höjdare att köra.

Eller har du centrerande kona på hjulbulten?

MVH

Har centrerande kona på bultarna. Så de går hur fint som helst o köra! smile


-Akerfeldt- skrev:
Sådär ja, nu kan vintern komma wink Ska ta och vinterutrusta min bil snart med smile

Några andra planer såhär innan vintern?

Precis, me tanke på hur kallt de plötsligt blev så vet man aldrig när den kommer wink

Hehe, betala skatten på bilen så jag kan planera nått tongue
Närå, men har väl tänkt att det ska tonas rutor. Troligtvis med solarplexusskivor då och sen ska en vinge på, den som Realcar har som är som en läpp på bakluckan smile Sen i vår i samband med nya fälgar ska jag väl också sänka bilen.

Sen får vi se, ska ju lacka om 9000 o fixa till den samtidigt så får se vad jag kommer ha råd med tongue

AxlSam
3 oktober 2009 · 1 497 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Har centrerande kona på bultarna. Så de går hur fint som helst o köra! smile

OK!
Men vad är det för navhål på Volvo respektive 9-5?

Rallyhalle
3 oktober 2009 · 4 299 Inlägg

AxlSam skrev:

Rallyhalle skrev:
Har centrerande kona på bultarna. Så de går hur fint som helst o köra! smile

OK!
Men vad är det för navhål på Volvo respektive 9-5?

Ser ingen skillnad på dom, sitter lika bra båda två smile

-Akerfeldt-
4 oktober 2009 · 2 638 Inlägg

Rallyhalle skrev:

AxlSam skrev:
Knepigt..
För Volvo har 5/108 i bultcirkel.
Medans SAAB har 5/110.

Fälgen kanske gick att skruva dit.
Men det kommer förmodligen inte vara någon höjdare att köra.

Eller har du centrerande kona på hjulbulten?

MVH

Har centrerande kona på bultarna. Så de går hur fint som helst o köra! smile


-Akerfeldt- skrev:
Sådär ja, nu kan vintern komma wink Ska ta och vinterutrusta min bil snart med smile

Några andra planer såhär innan vintern?

Precis, me tanke på hur kallt de plötsligt blev så vet man aldrig när den kommer wink

Hehe, betala skatten på bilen så jag kan planera nått tongue
Närå, men har väl tänkt att det ska tonas rutor. Troligtvis med solarplexusskivor då och sen ska en vinge på, den som Realcar har som är som en läpp på bakluckan smile Sen i vår i samband med nya fälgar ska jag väl också sänka bilen.

Sen får vi se, ska ju lacka om 9000 o fixa till den samtidigt så får se vad jag kommer ha råd med tongue

Skatten är alltid lika go att betala wink tongue

Men det andra låter riktigt bra tycker jag. Får hålla koll efter uppdateringar smile

Måste ta ta i min egen och bestämma lite vad man ska köpa för grejer. Min projektråd blir ju rätt död i den här farten tongue

Owla
13 oktober 2009 · 751 Inlägg

Va ett tag sedan du uppdaterade här wink Och vad jag har hört så är du jääääätte nöjd med alla fina vibrationer från volvo fälgarna right?lol
Såg på bilderna att du inte hade nått skattemärke heller, kanske skulle vara en bra investering om du vill slippa farbror blå tongue hade gött, hoppas på några fler bilder snart

Rallyhalle
13 oktober 2009 · 4 299 Inlägg

-Akerfeldt- skrev:
Skatten är alltid lika go att betala wink tongue

Men det andra låter riktigt bra tycker jag. Får hålla koll efter uppdateringar smile

Måste ta ta i min egen och bestämma lite vad man ska köpa för grejer. Min projektråd blir ju rätt död i den här farten tongue

Oja, alltid lika kul. E glad att 9000 inte e påställd, annars hade de varit dubbelt upp dessutom för dom ligger på samma månad hmm

Ja de kommer nog bli fint de smile
jo fan, har man inge mål så dör en projekttråd lätt av tongue


Owla: Nu ska vi inte prata om vibrationerna roll Beror lite på av nått annat också faktiskt tongue Vet dock inte vad.

Skattemärke får man inget nytt nu mer så de e skitsamma wink

Update kommer ju dröja lite, så jävla mycke fix me däck hit o dit tongue Men igår beställde jag ett nytt Pirellidäck iaf så till nästa vecka ligger alufälgarna me 4 dubbdäck hos däckgubben. Så till nästa månad kanske tongue

Rallyhalle
18 oktober 2009 · 4 299 Inlägg

Händer inte så mycke, håller på och fixar med vinterdäck och det har slutat med att mina plåtfälgar som jag köpte e till salu tongue Har beställt däck till 15"arna istället som borde komma nästa vecka, tills dess så har jag pappas vintersulor smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/785228_ff2egv.jpg
Pappas vintersulor, e riktigt sugen på dom här istället tongue


https://www1.garaget.org/gallery/archive/59709/785232_g4yzqg.jpg
Pappas vinterdäck på bilen

Försöker förhandla mig till att han o jag ska byta. Tror dock inte det går någe vidare.. tongue

Anledningen till att de blir saabfälgarna är att de vibrerar i bilen som Owla så fint påtalade roll
Navhålen e samma men bultmönstret gör att de inte funkar. Så nu åker de på saabfälgar igen som sagt.

När detta strul e färdigt så ska jag försöka hitta på nå kul me bilen smile
//Jacob

AxlSam
18 oktober 2009 · 1 497 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Anledningen till att de blir saabfälgarna är att de vibrerar i bilen som Owla så fint påtalade roll
Navhålen e samma men bultmönstret gör att de inte funkar. Så nu åker de på saabfälgar igen som sagt.

När detta strul e färdigt så ska jag försöka hitta på nå kul me bilen smile
//Jacob

Said so?

Rallyhalle
18 oktober 2009 · 4 299 Inlägg

AxlSam skrev:

Rallyhalle skrev:
Anledningen till att de blir saabfälgarna är att de vibrerar i bilen som Owla så fint påtalade roll
Navhålen e samma men bultmönstret gör att de inte funkar. Så nu åker de på saabfälgar igen som sagt.

När detta strul e färdigt så ska jag försöka hitta på nå kul me bilen smile
//Jacob

Said so?

Jo men va fan, man måste ju testa också tongue hehe
O nu vet vi garanterat att de inte funkar någe vidare roll

Funkiee Saab älskare!
21 oktober 2009 · 4 597 Inlägg

Bättre o få lära sig av misstagen man gör, än att man lär från dom som redan vet wink

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
AxlSam
21 oktober 2009 · 1 497 Inlägg

Funkiee skrev:
Bättre o få lära sig av misstagen man gör, än att man lär från dom som redan vet wink

Vad finns våra forum till för då?

Funkiee Saab älskare!
21 oktober 2009 · 4 597 Inlägg

Testa sälv. Även om någon testat kan man aldrig vara säker på att det stämmer förs än man testat det själv.

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Rallyhalle
21 oktober 2009 · 4 299 Inlägg

AxlSam skrev:

Funkiee skrev:
Bättre o få lära sig av misstagen man gör, än att man lär från dom som redan vet wink

Vad finns våra forum till för då?

Kan säga att jag mer än gärna lyssnar på sånna som kan, för det finns ju några på detta forum som man kan lita på. För jag tycker snarare att lyssna på dom som gjort misstaget är bättre.

Men nu va däcken billiga o jag hade inte hört från någon direkt så därför testade jag.

Men i fortsättningen när det gäller däck o fälgar så ska jag ringa den lokala däckgubben först iaf.

AxlSam
21 oktober 2009 · 1 497 Inlägg

Funkiee skrev:
Testa sälv. Även om någon testat kan man aldrig vara säker på att det stämmer förs än man testat det själv.

Jomen visst!
Jag har hört att det är bra med 50% vatten i bensinen.
Någon som testat?

Funkiee Saab älskare!
21 oktober 2009 · 4 597 Inlägg

AxlSam skrev:

Funkiee skrev:
Testa sälv. Även om någon testat kan man aldrig vara säker på att det stämmer förs än man testat det själv.

Jomen visst!
Jag har hört att det är bra med 50% vatten i bensinen.
Någon som testat?

muppskaft, du smutsar ner Jacobs tråd, klart som fan man inte häller i vatten i tanken, tänk lite mer realistiskt....

Som Jacob sa, att det var billigt, så varför inte testa? han lärde sig en läxa. Du sa ju att de inte passade, men det passade ju bra, fast de satt inte bra bara. men skit samma, jag är dum i huvudet för jag kan testa saker iaf. smile

Volvo XC70 "Polestar" (2016)
Rallyhalle
21 oktober 2009 · 4 299 Inlägg

Funkiee skrev:

AxlSam skrev:

Funkiee skrev:
Testa sälv. Även om någon testat kan man aldrig vara säker på att det stämmer förs än man testat det själv.

Jomen visst!
Jag har hört att det är bra med 50% vatten i bensinen.
Någon som testat?

muppskaft, du smutsar ner Jacobs tråd, klart som fan man inte häller i vatten i tanken, tänk lite mer realistiskt....

Som Jacob sa, att det var billigt, så varför inte testa? han lärde sig en läxa. Du sa ju att de inte passade, men det passade ju bra, fast de satt inte bra bara. men skit samma, jag är dum i huvudet för jag kan testa saker iaf. smile

Du smutsar ju ner den du med genom att bara svara på de där.

Och om en fälg inte sitter bra så passar den ju inte för den delen heller, bara det att de SÅG ut att passa. Därför jag köpte dom o provade.

AxlSam
21 oktober 2009 · 1 497 Inlägg

Rallyhalle skrev:
Och om en fälg inte sitter bra så passar den ju inte för den delen heller, bara det att de SÅG ut att passa. Därför jag köpte dom o provade.

I will keep it clean wink
Du fick ju ett gäng däck iaf.
15" eller 16"?

Rallyhalle
21 oktober 2009 · 4 299 Inlägg

AxlSam skrev:

Rallyhalle skrev:
Och om en fälg inte sitter bra så passar den ju inte för den delen heller, bara det att de SÅG ut att passa. Därför jag köpte dom o provade.

I will keep it clean wink
Du fick ju ett gäng däck iaf.
15" eller 16"?

Good! smile

Sålde volvogrejerna o köpte ett nytt pirellidäck. Slänger över 9000-däcken på 9-5ans 15"are o slänger på pappas bil. Får ha kvar pappas vinterhjul på sedanen smile

Så nu ska jag måla naven på skivorna för dom fälgarna är väldigt öppna tongue

EDIT: o pappas hjul e 16" wink

Senast redigerat av Rallyhalle (21 oktober 2009)

isak90
21 oktober 2009 · 1 997 Inlägg

Rallyhalle skrev:

AxlSam skrev:

Rallyhalle skrev:
Och om en fälg inte sitter bra så passar den ju inte för den delen heller, bara det att de SÅG ut att passa. Därför jag köpte dom o provade.

I will keep it clean wink
Du fick ju ett gäng däck iaf.
15" eller 16"?

Good! smile

Sålde volvogrejerna o köpte ett nytt pirellidäck. Slänger över 9000-däcken på 9-5ans 15"are o slänger på pappas bil. Får ha kvar pappas vinterhjul på sedanen smile

Så nu ska jag måla naven på skivorna för dom fälgarna är väldigt öppna tongue

EDIT: o pappas hjul e 16" wink

Gött att du får behålla dom smile 16"? Mina e 17" cool

Rallyhalle
22 oktober 2009 · 4 299 Inlägg

isak90 skrev:

Rallyhalle skrev:

AxlSam skrev:

I will keep it clean wink
Du fick ju ett gäng däck iaf.
15" eller 16"?

Good! smile

Sålde volvogrejerna o köpte ett nytt pirellidäck. Slänger över 9000-däcken på 9-5ans 15"are o slänger på pappas bil. Får ha kvar pappas vinterhjul på sedanen smile

Så nu ska jag måla naven på skivorna för dom fälgarna är väldigt öppna tongue

EDIT: o pappas hjul e 16" wink

Gött att du får behålla dom smile 16"? Mina e 17" cool

Japp, de va riktigt gött big_smile

Ska försöka göra lite plats inne i verkstaden på jobbet för lite omvårdnad av bilen i helgen tongue
Har ju inte ens tvättat skrotet på en månad tongue Så då hade jag tänkt att de ska upp lite bättre bilder också smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang