4128
Sök

SAAB 9000 2.3 T Frågor

Pedal To The Metal
750 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
#1
Hej. Tittar på en 9000 2.3 T -93

Den har gått 21000 mil , Dags att byta kamkedja snart?
Den är från 93. Och har DI-kassett. Betyder det att det är T5 Sprut
Finns det OBD II eller kom det 94?


Tack för hjälpen.

Mvh Martin

Martin Karlsson -Plötsligt händer det

1 019 Inlägg
20 juli 2009
#2
Revotech skrev:
Den är från 93. Och har DI-kassett. Betyder det att det är T5 Sprut

DI innebär inte automatiskt Trionic, även gamla bilar med LH hade DI. Men, ja, den har Trionic 5.2. En ovanlig version av Trionic som bara fanns just 1993 och bara på 2.3T (200hk och 225hk).


Svetsare
3 150 Inlägg
20 juli 2009
#3
Revotech skrev:
Hej. Tittar på en 9000 2.3 T -93

Den har gått 21000 mil , Dags att byta kamkedja snart?

Mvh Martin

Om/när du åker och kollar på den, så lyssna om det rasslar om motorn. Innan den gör det behöver du inte byta den, om inte nån länk är kass eller nåt. Kamrem däremot ska bytas "ofta".

Min har gått över 28.000 mil, vet inte men tror inte att min är bytt, hörs nåt gör det iallafall inte  smile

Varför FWD? Jo, för RWD är som att sätta hästen bakom vagnen.
Rushman: "Kör aldrig för fort, kör i den hastighet jag anser lämplig, vad det står på skyltarna skiter jag i."
http://www.youtube.com/ZonephoX

Pedal To The Metal
750 Inlägg
20 juli 2009
Trådstartare
#4
Garfield skrev:
Revotech skrev:
Den är från 93. Och har DI-kassett. Betyder det att det är T5 Sprut

DI innebär inte automatiskt Trionic, även gamla bilar med LH hade DI. Men, ja, den har Trionic 5.2. En ovanlig version av Trionic som bara fanns just 1993 och bara på 2.3T (200hk och 225hk).

Innebär det då att det finns ett OBD II uttag?

Martin Karlsson -Plötsligt händer det


Sök