Prosport-s mätare från realcar!

Snofi -Team Moisty Racing-
20 juli 2009 · 842 Inlägg

Hejsan

Jag ska införskaffa mig:

Laddtrycksmätare
Oljetemp

Och jag undrar vad vet folket här om Realcars Prosport-s mätare ? är det bra, eller skit ?



Taget från Realcars hemsida

Prosport-S är den mest avancerade mätaren i Prosports sortiment! "Värstingen" har flera fördelar jämfört med andra mätare. Ett exempel är att all elektronik är inbyggt i mätaren vilket gör den extremt kompakt, dessutom slipper du helt klumpiga kontrollboxar som många andra märken använder. En annan fördel är den sfäriska linsen som förhindrar blänk och gör att mätartavlan alltid syns klart och tydligt. Mätaren är av så kallad stepper-variant vilket innebär att alla värden registreras digitalt och skickas till mätarens stepper-motor som styr mätarnålen. Det här är en mycket modern teknik som gör mätaren extremt snabb med extra hög känslighet - något den blivit känd och eftertraktad för inom tuningkretsar. Till de flesta mätare ingår det Prosport-givare (sensorer) men i vissa fall använder man befintliga givare (som exempelvis lambda-sond). I USA har flera kunder gjort tester som visar att Prosport är mer exakta än exempelvis Defi. Exempel på funktioner och egenskaper ser du nedan.


Mvh Snofi

Audi 90 Quattro "1036 hp 9.29" (1989)
Volkswagen Caddy "B2" (2011)
Snofi -Team Moisty Racing-
20 juli 2009 · 842 Inlägg

jag skulle gärna vara tacksam för ett snabbt svar.

mvh snofi

Audi 90 Quattro "1036 hp 9.29" (1989)
Volkswagen Caddy "B2" (2011)
henkebenke
20 juli 2009 · 1 703 Inlägg

Är förmodligen kinaprylar som allt annat realcar säljer, funkar garanterat bra och är nog prisvärt.
Allt snofsigt mumbojumbo som de beskriver produkterna med ska man nog ta med en smula salt  wink

Senast redigerat av henkebenke (20 juli 2009)

Volkswagen typ1 "Restolooker" (1962)
Snofi -Team Moisty Racing-
20 juli 2009 · 842 Inlägg

Vad sägs om Autometer då? som http://www.creatix.se/ säljer kan det vara äkta autometer?

Audi 90 Quattro "1036 hp 9.29" (1989)
Volkswagen Caddy "B2" (2011)
Thorssa
20 juli 2009 ·

Bara du undviker Realcar så har du iaf garanterat ett problem mindre!

Snofi -Team Moisty Racing-
20 juli 2009 · 842 Inlägg

oj vad alla verkar hata realcar smile flera jag har snackat med säger det kommer mest bara skit från dom.

Volkswagen Caddy "B2" (2011)
Audi 90 Quattro "1036 hp 9.29" (1989)
Turbomatte Lackerare/Rekondare
20 juli 2009 · 834 Inlägg

Snofi skrev:
oj vad alla verkar hata realcar smile flera jag har snackat med säger det kommer mest bara skit från dom.

Jag köpte min laddmätare på biltema. Den visat till 100% lika korrekt som en glycerinfylld industrimätare för 3000:- gjorde. Så min personliga åsikt är att dom funkar, och du borde köpa en därifrån och spara lite pengar.

Thorssa
21 juli 2009 ·

Snofi skrev:
oj vad alla verkar hata realcar smile flera jag har snackat med säger det kommer mest bara skit från dom.

Det är inte produkterna som är problemet utan personalen. Dryga till tusen och kass service.

Ljungstrom
22 juli 2009 · 90 Inlägg

ja köpte 2 prosport stepper mätare från realcar. oljetryck & oljetemp, har inte hunnit sätta i dom än men det känns som bra grejer.

nissan silvia Projekt-tråd
240karlsson 240karlsson
26 januari 2011 · 24 Inlägg

jag köpte ifrån realcar prosport mätare kört med de snart 2 år inga problem med de förutom oljetrycket fiblade ur för ett tag sen men de visare va en kabel blivit klämd vid generatorn inget som självaste mätarn fel eller givare fel va mest mitt som dragit fel  http://www.garaget.org/video/h9g95hq5tf9g så ser de ut

my life go sideways
Opel calibra turbo 4x4 "sopeln" (1993)
Saab 900 "saaben" (1994)
Volvo 244 turbo "ticken" (1984)
JockeT
26 januari 2011 · 1 010 Inlägg

Thorssa skrev:

Snofi skrev:
oj vad alla verkar hata realcar smile flera jag har snackat med säger det kommer mest bara skit från dom.

Det är inte produkterna som är problemet utan personalen. Dryga till tusen och kass service.

Måste hålla med!
Jag köpte en del saker för två år sen hos realcar i västberga (stockholm) och sen dess har jag inte åkt tillbaka.
Drygare och mer otrevlig personal får man leta efter! Nä om man kan välja så vill i alla fall jag inte gynna ett sånt företag.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang