Det ska ju inte finnas en fysisk chans till att kompressorkåpan ser annorlunda ut inuti förutom vid utloppet då luften strömmar runt runt i hela kåpan så skulle den vara ojämn eller matchat på något sätt skulle det blir helt knas inuti
Det ska ju inte finnas en fysisk chans till att kompressorkåpan ser annorlunda ut inuti förutom vid utloppet då luften strömmar runt runt i hela kåpan så skulle den vara ojämn eller matchat på något sätt skulle det blir helt knas inuti
Om dom fräser ur för kompressorhjulet efter att delarna är ihopskruvade så finns det en risk för att inloppet inte blir centrerat när man vrider ena halvan.... men det lär jag ju märka.
Har du kollat på bilderna jag skickade, tror du att man ska sätta två catchtankar?
Humm, aldrig varit med om att någon har gjort så på någon vettig turbo.. men någon gång måste väll vara den första
Man "borde" helt klart ha två men jag tror jag kommer sneeka på att bara sätta en mellan ventilkåpan och TIK:en för jag kommer ju inte på långa vägar vara lika extrem
Humm, aldrig varit med om att någon har gjort så på någon vettig turbo.. men någon gång måste väll vara den första
Man "borde" helt klart ha två men jag tror jag kommer sneeka på att bara sätta en mellan ventilkåpan och TIK:en för jag kommer ju inte på långa vägar vara lika extrem
Backventilen som sitter på ena slangen kan tydligen strula... om den fastnar i öppet läge går laddtrycket in i vevhuset med oljefontän som resultat.... Kan man plugga hålet i spjällhuset och köra catchtank med ett litet filter till vevhuset?
Var ut till garaget en snabbis för att dela turbon och se om det skulle gå att vrida kompressorhuset. Det gick att dela och vrida utan att kompressorhjulet tog i godset men två av skruvhålen stämmer inte längre. Men det ser ut att vara ett enkelt jobb att borra upp två nya hål och gänga, så nu blir det betydligt enklare att dra rören till insuget. Kommer att göra en fläns till inloppet så att det röret går rakt ut, får se om jag hinner skissa upp en sån i veckan.
Det jag hann med ikväll var att rita en ny avgasfläns. Behöver hitta nån som kan skära ut delarna i rostfritt.
humm... det borde ju gå att ha filter på båda efter catchen... men var rackarns sitter den övre.. kollade på bilderna vad sitter innanför där den går in? det är ju nere i blocket...
humm... det borde ju gå att ha filter på båda efter catchen... men var rackarns sitter den övre.. kollade på bilderna vad sitter innanför där den går in? det är ju nere i blocket...
Måste kolla på bilen för att komma ihåg vad som sitter där... för mossig nu
Man kan inte riktigt vrida runt turbon åt alla håll å kanter brukar vara typ 90grader, 180grader osv. tillverkare brukar skriva ut detta både på internet och i eventuella papper/kartonger som följer med vid köp av turbo
Man kan inte riktigt vrida runt turbon åt alla håll å kanter brukar vara typ 90grader, 180grader osv. tillverkare brukar skriva ut detta både på internet och i eventuella papper/kartonger som följer med vid köp av turbo
Ser fint ut med avgasflänsen!
Det fanns bara ett läge där hålen stämde och det var så som det satt original. Men det ser enkelt ut att ta upp två hål och gänga. Sen hör det kanske till i det är projektet att göra om, om det går att göra om
humm... det borde ju gå att ha filter på båda efter catchen... men var rackarns sitter den övre.. kollade på bilderna vad sitter innanför där den går in? det är ju nere i blocket...
Kollade lite snabbt. Den kommer ganska högt upp, du får tänka på att motorn nästan ligger ner. Innanför sitter nedre kanten av första cylindern, har för mig att det sitter ganska skyddat. Kan kolla på lite andra bilder nån annan dag.
göra en strut ut till 2" för jag tror du nog behöver den diametern
På vilket sätt behöver jag det?
Avgaserna har ju en förmåga att expandera straxt utanför avgashuset när dom börjar svala lite lite. och det sista man vill är ju att mottrycket i avgassidan ska springa ikapp laddtrycket
humm... det borde ju gå att ha filter på båda efter catchen... men var rackarns sitter den övre.. kollade på bilderna vad sitter innanför där den går in? det är ju nere i blocket...
Kollade lite snabbt. Den kommer ganska högt upp, du får tänka på att motorn nästan ligger ner. Innanför sitter nedre kanten av första cylindern, har för mig att det sitter ganska skyddat. Kan kolla på lite andra bilder nån annan dag.
Mm.. jag försöker lura ut vad det är dom försöker ventilera
göra en strut ut till 2" för jag tror du nog behöver den diametern
På vilket sätt behöver jag det?
Avgaserna har ju en förmåga att expandera straxt utanför avgashuset när dom börjar svala lite lite. och det sista man vill är ju att mottrycket i avgassidan ska springa ikapp laddtrycket
Jag trodde att avgaserna minskade i volym när dom svalnade...
humm... det borde ju gå att ha filter på båda efter catchen... men var rackarns sitter den övre.. kollade på bilderna vad sitter innanför där den går in? det är ju nere i blocket...
Kollade lite snabbt. Den kommer ganska högt upp, du får tänka på att motorn nästan ligger ner. Innanför sitter nedre kanten av första cylindern, har för mig att det sitter ganska skyddat. Kan kolla på lite andra bilder nån annan dag.
Mm.. jag försöker lura ut vad det är dom försöker ventilera
Känns som en udda konstruktion iom att det sitter direkt på spjällhuset. Om jag förstått det rätt så stänger ventilen när turbon laddar och öppnar när det blir högre tryck i motorn än vad det är i insuget... Får en känsla av att jag missat något