Har ett kvaddat originalsystem man skulle kunna testa på men det har jag inte tid till just nu. Du kan få det om du vill testa innan du sågar sönder ditt egna.
Det kunde vara intressant att såga upp för att se vad som finns i! Jag vill behålla caten orginal men resten kan man ju mikla med. Jag ska genast börja kolla hur jag kan transportera det utan att bli fattig.
Det är ju tydligen något dom tänkt på när dom vill skapa vacuum i vevhuset. det mesta på dom här maskinerna är ju jäkligt genomtänkt.
Det hade varit riktigt kul om man kunde få vet hur de har tänkt när de har gjort vissa grejer! Som i detta fallet. Har man använt insuget bara för att det är vädigt enkelt att komma åt det där eller kanske för att vakuumet gör att det blir en viss genomströmning som förhindrar att ventilationen beckar igen. Jag har funderat på detta ett tag nu och just nu tror jag att den största nackdelen med att koppla ihop den övre och nedre ventilationen är att man riskerar att det bildas skum i slangar och rör.
Som det är nu, om man har undertryck i insuget så bör det dra in luft genom den nedre ventilationen och på så vis vädra ut ev fukt från vevhuset. Gör man det här förändringen så ska man nog hålla noga koll på oljan.
Jag kanske ska göra det på den som ändå ska bytas!!!!!!
Ser inte riktigt på bilden vad det står men om jag inte mins fel så ska det vara 6 korta bultar och 2 som är lite längre (dom som håller röret till EGR-pumpen), det är samma muttrar till alla bultarna.
Hej everyhopa! Nån som vet något om dom där plastmuttrarna som håller innerskärmarna bak? Sitter 3/sida, men jag hade bara 4 kvar sedan jag meckade bort dom (tror 2 pajade helt enkelt). Enligt smart-center så finns dom inte längre??? (yeh right) Vad gör man?
Hej everyhopa! Nån som vet något om dom där plastmuttrarna som håller innerskärmarna bak? Sitter 3/sida, men jag hade bara 4 kvar sedan jag meckade bort dom (tror 2 pajade helt enkelt). Enligt smart-center så finns dom inte längre??? (yeh right) Vad gör man?
//Micke
Sitter på sjukt många bilar, allt från saab och volvo till renault har tyvärr inga nummer just nu för att hjälpa dig.
//Micke
Kan ju vara sant att dom inte finns längre men det borde finnas. En del paneler i bilen har tydligen tagit slut. Fråga efter Q0006449V001L05100 PLASTIC NUT HEX M6 eller eventuell ersättare.
//Micke
Sitter på sjukt många bilar, allt från saab och volvo till renault har tyvärr inga nummer just nu för att hjälpa dig.
När vi hittar så vill jag veta för att kunna köpa några i reserv. Oups jag tror att vi håller på att kapa Garys tråd.
//Micke
Kan ju vara sant att dom inte finns längre men det borde finnas. En del paneler i bilen har tydligen tagit slut. Fråga efter Q0006449V001L05100 PLASTIC NUT HEX M6 eller eventuell ersättare.