Den ser ju till och med ut som att den skulle kunna få plats utan allt för mycket bök!
Jörgen
Kan bli tight... men jag ska skriva ut ritningen och hitta en referenspunkt och mäta lite. Det finns 1 cm över och en under så som det ser ut nu så är det nog lite för högt men jag tänkte med Qpons hjälp bygga en ny motorlucka i kolfiber.
...ny lucka i kolfiber... läckert, men visst har du redan gjort en sån? (fast lika mått som originalet) Isf blir ju din "gamla" "över"...hehe kanske ett litet byte mot duvetvad?
Den ser ju till och med ut som att den skulle kunna få plats utan allt för mycket bök!
Jörgen
Kan bli tight... men jag ska skriva ut ritningen och hitta en referenspunkt och mäta lite. Det finns 1 cm över och en under så som det ser ut nu så är det nog lite för högt men jag tänkte med Qpons hjälp bygga en ny motorlucka i kolfiber.
...ny lucka i kolfiber... läckert, men visst har du redan gjort en sån? (fast lika mått som originalet) Isf blir ju din "gamla" "över"...hehe kanske ett litet byte mot duvetvad?
Det kan vi säkert ordna men den jag har är inte helt 100 i epoxy men lätt som f_n.
Nu har jag testat att skicka PM igen. Jag hade fullt i boxen, vet inte om det berodde på det att meddelandet inte gick iväg.
Är inne på att sätta en vägg mellan ostkupan och kupén med ett fönster och skippa motorluckan helt, så som det är på Brabus V6-modellen. Coolt med gälar i sidorutorna bak... Och så får man lite mer utrymme för motor. Men då behöver jag hitta en hardtop och skippa "rulltaket".
For future track days I've been thinking about getting another rear lid for my Roadster and cut a big hole in the middle and run without the engine cover to let the hot air escape from the engine bay upward through the hole in the lid. I think that would lower the temperature in the engine bay quite significantly when the turbo is glowing red hot. OTOH I might just take the lid off while on track for the same effect.
Vi kan fortfarande gjuta av min hardtop om Du vill! Dessutom är jag intresserad av "rulltaket". Det är bara logostik som är problemet!
Jörgen
Det vill jag absolut göra... Om vi planerar så kan vi nog göra jobbet på några dagar... behöver smöra lite för kolfibergurun Qpon... Behöver även gjuta av plasten som sitter mot rutramen fram iom att det tydligen inte går att få tag på längre.
Har filat vidare på insuget och kommit lite längre... plats för spridare och MAF-sensor kvar att fixa. Behöver klura lite på hur man gör i SW för att få till spridarna. Rören i bilden kommer att limmas på plats. Och så har jag lite provbitar av materialet på väg hem så snart vet jag förhoppningsvis hur tjockt materialet måste vara för att det ska hålla. Fortfarande ingen som vågar gissa hur 3D-bilden egentligen ska bli ett riktigt insug?
Har filat vidare på insuget och kommit lite längre... plats för spridare och MAF-sensor kvar att fixa. Behöver klura lite på hur man gör i SW för att få till spridarna. Rören i bilden kommer att limmas på plats. Och så har jag lite provbitar av materialet på väg hem så snart vet jag förhoppningsvis hur tjockt materialet måste vara för att det ska hålla. Fortfarande ingen som vågar gissa hur 3D-bilden egentligen ska bli ett riktigt insug? http://www1.garaget.org/gallery/images/95/94557/94557-d52d25e356b72d94607096c1fcf177d3.jpg
Lämpligast vore väl att gjuta upp det i alu för att sedan CNC-bearbeta infästningen mot spjällhus & mot motor, samt gänga hål för delarna du ser ut att ha gjort av mässing. Det borde inte heller krävas vidare mycket godstjocklek om du adderar ett par stag som avlastar rören ytterligare. Spridarna borde räcka med att göra en hållare för tätningen precis som de gör original. Jag skulle placerat 1an och 2an i en vinkel där det går att få in en spridare till 2an med lite frigång, sedan skulle jag placera 3ans spridare i samma vinkel men åt andra hållet (om vi ser rakt upp som 0så blir den ena t.ex. -45 grader och den andra +45 grader) - även dessa bör CNC berarbetas för bästa passform.
Men med tanke på vad du gjort hittills tvivlar jag inte en sekund att det kommer bi galet bra.
Lämpligast vore väl att gjuta upp det i alu för att sedan CNC-bearbeta infästningen mot spjällhus & mot motor, samt gänga hål för delarna du ser ut att ha gjort av mässing. Det borde inte heller krävas vidare mycket godstjocklek om du adderar ett par stag som avlastar rören ytterligare. Spridarna borde räcka med att göra en hållare för tätningen precis som de gör original. Jag skulle placerat 1an och 2an i en vinkel där det går att få in en spridare till 2an med lite frigång, sedan skulle jag placera 3ans spridare i samma vinkel men åt andra hållet (om vi ser rakt upp som 0så blir den ena t.ex. -45 grader och den andra +45 grader) - även dessa bör CNC berarbetas för bästa passform.
Men med tanke på vad du gjort hittills tvivlar jag inte en sekund att det kommer bi galet bra.
Det kommer inte bli i metall, gjutning och CNC-bearbetning skulle vara grymt.
Min osäkerhet gällande spridarna är hur jag får till det i SW Men sen är det intressant det du skriver om vinklarna, även om jag inte riktigt förstår hur du menar. Jag har för mig att jag någonstans läst 21 grader mot inloppet... men det beror kanske på vilken spridare som används, i det här fallet kommer det bli Bosch typ EV6 (osäker ännu på vilken modell). Spridarna kommer att sitta mellan plenum och rör in i fläns, annars får dom inte plats. Det finns inte så mycket med plats för eventuella förstärkningar heller