''Har flera saker jag vill göra....
Launch Control.. Det sitter en manuell låda i bilen som växlar automatiskt. Finns ingen kopplingspedal utan kopplingen sköts av en motor. Vill lura kopplingen och lägga ett grundvarv på 3000-4000rpm och låta kopplingen läggas på när jag släpper bromsen.''
jo, e ju en SMG iome att det är en MC-motor, men om den kan växla automatiskt är det ju en DSG. dvs, att den är ''automatisk'', fast du kan köra sekventiell manuell växling.
DSGn funkar ju precis som en ''vanlig'' manuell, fast istället för skiftgafflar som förflyttas genom att du förflyttar växelreglaget, så 'klickar' du spaken upp/ner, å skickar då en signal som säger åt gafflarna att göra si å så, å voila, en växel är i. sedan styrs kopplingen på automatiserat å motoriserat sätt

EDIT: Å i ''automat''(D-)läget, så sköts växlingen om på samma sätt som i en vanlig automat. sensorer, styrenhet, växling.
Borde ju gå att pula ihop en egen launch control. En vanlig 6-800kronors varvdödare som du köper till a-traktorer eller moppar ('ful'-versionen som har snabbknapp för å kunna köra fort), som du sätter knappen så att den triggar när du släpper bromsen.
Men eftersom att den är en 'automat', så vet jag inte riktigt hur den reagerar på broms+gas. kan ju ha en 'failsafe' som låter dig göra så utan att kopplingen sätts i, eller så äre som på alla jag kommit i kontakt med, det ''stallas''

Mätare då? Ja digitalt är ju flashigt å allt, men som Broberg skrev, är svårt att läsa av i farten. prövat köra skoter/mc/moppe med digital varvvisare? pröva de så få du ju se