Inte en allt för produktiv helg, igår jobbade jag på en mässa hela dagen så det blev inget gjort i garaget. Idag satte jag mig i bilen och körde från södra Stockholm till Sala med ett par ritningar i bagaget.
Målet för dagen var att få hjälp med att svarva fram det här med en rostfri insexbult som utgångsmaterial.
Resultatet blev kanon
Drog fast den med en kopparbult avsedd för grenröret, vill vara säker på att den inte gängar upp sig.
Till bulten svarvade vi fram en distans så att det inte blir glapp mellan klocka och wastegate-arm.
Allt hålls på plats med två spårryttare.
Planen var att vi också skulle göra en ny oljeretur men det hanns tyvärr inte med. Ska rita ihop en enklare design ikväll och se om jag kan tillverka den själv. Den jag redan har gjort fungerar säkert till en början men det skulle vara skönt att ha en mer anpassad oljeretur på plats.
Allt för idag.... nu blir det lugnt ett tag iom att familjen har fokus nästa helg
Den står på förvaring för tillfället! Råkade starta eget så har knappt tid att sova numera! men det ska smygas igång så fort jag får rutin på allt! kommer du i gång till sommaren?
Den står på förvaring för tillfället! Råkade starta eget så har knappt tid att sova numera! men det ska smygas igång så fort jag får rutin på allt! kommer du i gång till sommaren?
Mvh/Jon
Åfan, ja ibland dyker det upp saker som är viktigare än hobbyn....
Hoppas att bilen ska vara igång i maj, sen får jag se om prylarna fungerar och om jag behöver komplettera med ett "piggyback".
Hittade en del bilder på ett Roadster-forum som visar produktionen av Smart Roadster Brabus V6 Bi-turbo. Häftiga bilder men samtidigt riktigt vemodigt.... Brabus ska enligt uppgift byggt 10st bilar men senare skrotat 8 av dom. Vet inte om det är sant men deprimerande om det är det...
Lite större paket än vad jag stoppar in i min Roadster Tanken flyttades fram för att motorn skulle få plats bak.