3322
Sök

Smart Roadster Coupé - Dubbla effekten - Motorn startad!!

Målet är att dubbla effekten på en Smart Roadster med en motorvolym på 0,7l fördelat på 3 cylindrar. Original har motorn 82Hk.

895 890 Visningar
Uppdaterades senast 28 december 2016
1 290 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
robin_civic skrev:
underbart projekt smile

Tack! Ska försöka få lite mer tid i garaget så att det blir klart någon gång smile

1 290 Inlägg
22 november 2012
Trådstartare
Krassegrand skrev:
Hur funkade vår luftning av bromsarna?

Jörgen

Vet inte ännu, behöver hjälp av någon för att lufta ur hela systemet. Ska ta tag i det snart hmm

16 Inlägg
30 januari 2013
Hua mig det var mäktig att läsa igenom allt i ett svep och vad sugen man bli på att börja meka igen.

Kanon jobb du har gjort, mycket imponerande.

Jag går och funder på att köpa mig en roadster ( tycker den är coola), men är lite osäker på om jag kommer tycka den är för trött.
Och sen är detta med växelådan som alla tycker är skit, blir det mycket bättre med en om mappning ?

Är detta en bil du vill rekomedera ?
Skulle helst vilja ha en hobbybil med massor av effekt och super snabb men vid 44år börja man tänka sig för i trafiken (har sporthoj i garaget om det skulle knipa annars kör jag VW UP till vardags).

mvh Jonas

Till Salu

1 290 Inlägg
5 februari 2013
Trådstartare
gardeus skrev:
Hua mig det var mäktig att läsa igenom allt i ett svep och vad sugen man bli på att börja meka igen.

Kanon jobb du har gjort, mycket imponerande.

Jag går och funder på att köpa mig en roadster ( tycker den är coola), men är lite osäker på om jag kommer tycka den är för trött.
Och sen är detta med växelådan som alla tycker är skit, blir det mycket bättre med en om mappning ?

Är detta en bil du vill rekomedera ?
Skulle helst vilja ha en hobbybil med massor av effekt och super snabb men vid 44år börja man tänka sig för i trafiken (har sporthoj i garaget om det skulle knipa annars kör jag VW UP till vardags).

mvh Jonas

Den är som en liten go kart... slö beror lite på hur du ser på det... Du kör ifrån det mesta om det är kurvigt, blir frånkörd av det mesta när det är rakt smile

Med en bra mappning och att man växlar "manuellt" så är det inga problem med lådan men den blir aldrig så snabb som dubbelkopplingslådor.

Hoppas mitt inlägg är till någon hjälp smile

18 Inlägg
15 februari 2013
Tack för grym läsning! Lade en prem och hoppas på en in action-film.

42 Inlägg
25 februari 2013
Nu har även jag likt många andra läst igenom hela tråden, tog 2 hela arbetsdagar att läsa (inte gjort ett skit på jobbet, lär väl få sparken, men det var det värt!)

Är grymt imponerad utav din vilja och envishet. En annan hade ju gett upp vid minsta lilla..

Hur går det förresten, har du fått ordning på abs-systemet?

Prem lagd!

1 290 Inlägg
25 februari 2013
Trådstartare
Norrsken skrev:
Nu har även jag likt många andra läst igenom hela tråden, tog 2 hela arbetsdagar att läsa (inte gjort ett skit på jobbet, lär väl få sparken, men det var det värt!)

Är grymt imponerad utav din vilja och envishet. En annan hade ju gett upp vid minsta lilla..

Prem lagd!

Blanda inte in mig när facket förhandlar med din arbetsgivare wink

Har inte gjort nått i garaget på ett tag nu men ska komma igång igen.

1 212 Inlägg
25 februari 2013
+1

Exsicco skrev:
Norrsken skrev:

Prem lagd!

Blanda inte in mig när facket förhandlar med din arbetsgivare wink

Har inte gjort nått i garaget på ett tag nu men ska komma igång igen.

vad fan! hela stolpen behöver inte vara grön, kör....

1 290 Inlägg
6 april 2013
Trådstartare
Projektet är till salu då andra prioriteringar i livet har kommit. Skicka email eller PM vid intresse av hela projektet eller utvalda delar!
Senast redigerat av Exsicco (6 april 2013)

35 Inlägg
6 april 2013
tråkigt att du inte får klart den.

men så är det ju såklart ibland.

hoppas någon lika dedikerad köper hela projektet och färdigställer det.

måste säga att det är ett grymt jobb du lagt ner på denna bilen, har följt projektet ett tag och är mäkta imponerad.

så tack för att du har delat med dig av projektet! smile

907 Inlägg
6 april 2013
Nej vad tråkigt sad du som hade kommit så långt

239 Inlägg
2 maj 2013
Vad tråkigt men så är det!
Då har Du kanke tid att komma inom Halmstad någon gång på en fika?
Säg till när Du är i närheten!
Eller sov över och kolla på Halmstads Sportscar event.
http://www.halmstadsportscarevent.se/

Jörgen

173 Inlägg
12 juni 2013
Exsicco skrev:
Projektet är till salu då andra prioriteringar i livet har kommit. Skicka email eller PM vid intresse av hela projektet eller utvalda delar!

Neeej!! :´(

Helt otroligt synd!! Hade verkligen sett fram emot att den skulle bli klar. Jag är så sjukt impad av detta bygge! Detta är den enda smart jag gillar. : P

Är det någon annan som har tagit vid eller har du kvar den?
Senast redigerat av MightyMike (12 juni 2013)

208 Inlägg
12 juni 2013
Kul med Smart roadster projekt!

Väntar med spänning på slutresultatet.

Mvh

Housework can't kill you, but why take a chance?

1 290 Inlägg
13 juni 2013
Trådstartare
MightyMike skrev:
Exsicco skrev:

Neeej!! :´(

Helt otroligt synd!! Hade verkligen sett fram emot att den skulle bli klar. Jag är så sjukt impad av detta bygge! Detta är den enda smart jag gillar. : P

Är det någon annan som har tagit vid eller har du kvar den?

Den finns kvar om du är sugen på att ta över projektet wink

1 290 Inlägg
13 juni 2013
Trådstartare
willegard skrev:
Kul med Smart roadster projekt!

Väntar med spänning på slutresultatet.

Mvh

För få se ett slutresultat så behöver vi hitta någon annan som slutför....

1 290 Inlägg
26 september 2013
Trådstartare
Jag är i "valet & kvalet" om jag ska fortsätta med projektet eller inte. Om jag ska driva det vidare så behöver jag ett garage, delar gärna med andra om det är drivna människor. Tar emot tips på lokaler, helst Sthlm norrort men även annat i Sthlm av intresse.

1 290 Inlägg
26 september 2013
Trådstartare
qpon skrev:
har du flyttat?

Japp till Solna. Har du plats i ditt garage? wink

94 Inlägg
26 september 2013
Kollat igenom hela din tråd precis... FÖR JÄKLA FINT BYGGE! big_smile

Sök