VW Vento 1.8 -92 Problem

Morina
25 juli 2009 · 37 Inlägg

Hej! någon som kanske kan hjälpa mig har fel på min bil den hackar och har sig vet inte va det kan vara. När jag startar och håller den på 3000 varv utan att köra står bara still så smäller/bullrar det ifrån avgasröret. Det är inte fördelarlocket bytt nytt och inte tändkablarna heller. Kan det vara bensinpumpen? luftmassemätare vad har den för funktion? känns som de tar in luft någonstans.

tack på förhand!

Hua100
26 juli 2009 · 267 Inlägg

din bil har ett gummi under förgasaren. kolla så de är helt (jag brukar spruta startgas runt förgasaren när bilen går) ändras tonarten på din bil då så har du ett gummi som behövs bytas

finns på biltema smile

Volkswagen Passat 2,0 TDI 4M "Vaffelwagen" (2010)
Dodge Charger R/T "2 X Hemi v8" (2007)
Morina
26 juli 2009 · 37 Inlägg

Glömde att skriva det. Jag har öppnat där också och kollat de var ingen fel på den kan det vara hela förgasarn det är fel på??

Morina
26 juli 2009 · 37 Inlägg

Ingen som vill hjälpa?? sad

ventohuan Fartdåre!
26 juli 2009 · 592 Inlägg

Har du bytt tändstiften? Hade liknande problem med en vento för något år sedan. Då bytte ja en del till tändsystemet. rotor, fördelare, tändkablar o stift. Efter denna lilla operation så gick bilen helt perfekt. Felet var då antagligen rotorn då den aldrig var bytt. Bilen hade då ca16000 mil på mätaren.

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
Morina
26 juli 2009 · 37 Inlägg

Jag har bytt fördelarlocket och armen i där men inte tändstiften faktiskt

ventohuan Fartdåre!
26 juli 2009 · 592 Inlägg

Morina skrev:
Jag har bytt fördelarlocket och armen i där men inte tändstiften faktiskt

Har de blivit någon skillnad eller den går fortfarande lika illa efter attdu bytt lite?
Du kan ju testa o byta stiften. De brukar ju iof kunna sitta i ganska länge så de e kanske dax iaf.
Su kan ju även testa att byta bränslefilter. Men de verkar iof som att den får soppa om du får den till att smälla i avgasröret. Så de borde va att den in går ordentligt på någon cylinder.
Annars vet ja faktiskt inte vad man ska göra åt de.

Du kan ju alltid fråga killarna på gtiklubben.nu eller på vwgolf.se
Där e kanske någon som kan. De forumen har iaf hjälp mig mer än detta här på garaget.org, De e ju båda inriktade mer på enbart VW.

Hoppas verkligen du kan hitta felet!

Event/shopansvarig på VWPC.SE
Volkswagen Passat Club - Das Club
VW GTI Klubben - för dig med vattenkyld VW
GroundX Got N/A?
26 juli 2009 · 358 Inlägg

Ja, det låter som att det har någonting med tändningen att göra. Så stiften låter som nästa steg om du är osäker på när dessa byttes senast. Kolla även på stiften hur de ser ut, de kan säga en hel del om hur motorn går.

Honda Civic VTi EG6 "Wannabe Rare n Ricy" (1992)
Morina
28 juli 2009 · 37 Inlägg

Okej grabbar! åker och köper nya imorgon på biltema, det får duga så får vi se resultatet.

GroundX Got N/A?
31 juli 2009 · 358 Inlägg

Något resultat? smile

Honda Civic VTi EG6 "Wannabe Rare n Ricy" (1992)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang