2582
Sök

Audi s4 larmet börja starta utan vidare ? (HJÄLP)

Joas_86
26 juli 2009
Trådstartare
Tjena.

Jag äger en Audi S4 92a, har fan ett problem med larmet, de börja låta blinka utan vidare, har gjort de samma tid varje morgon i två veckors tid big_smile Visst de låter konstigt, men det är sant, mellan kl 09-10 så börja de låta o blinka ha sig !

Någon som vet vad felet kan vara ? Eller någon som vet om man kan slita bort skiten ?

TIPS ÄR VÄLKOMNA !

//Joas

1 723 Inlägg
26 juli 2009
åk och få känsligheten på larmet nedställd, kan va för högt ställd och då reagerar det på allt. har ibland samma problem med min golf, speciellt på vintern då kupévärmaren drar igång. det har även hoppat igång nu på sommaren också.

Trafikledare
563 Inlägg
26 juli 2009
Kompisen har en Octavia RS och han har haft problem med att larmet har startat mitt i nätterna, att bilen låser sig själv med nycklarna i osv.. Han felsökte med VAG:s dator och fick ut att dörrlåset i förardörren hade gett upp. Eller elektroniken i ialf, den var inte smidig att byta. Åk till din närmaste VAG verkstad och läs av felkoderna så får du fram vad som är fel..

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

Skogskonsult
214 Inlägg
26 juli 2009
Joas_86 skrev:
Tjena.

Jag äger en Audi S4 92a, har fan ett problem med larmet, de börja låta blinka utan vidare, har gjort de samma tid varje morgon i två veckors tid big_smile Visst de låter konstigt, men det är sant, mellan kl 09-10 så börja de låta o blinka ha sig !

Någon som vet vad felet kan vara ? Eller någon som vet om man kan slita bort skiten ?

TIPS ÄR VÄLKOMNA !

//Joas

Är det ett defa? min är likadan, rätt kul kl 5 på morgonen xD

Min har Btw tiden 4-6 på morgonen ständigt.
Senast redigerat av Aleck (26 juli 2009)

265 Inlägg
26 juli 2009
Ingen dålig väckarklocka. wink

Fire And Silk
2 254 Inlägg
27 juli 2009
Vårat larm på V70-T5'an startade bara sådär, och det visade sig att det var en fluga i kupén som aktiverade sensorerna, hehe.

Det viktiga är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel. ''Gustav Svensson''
Somliga kallar det lyx, Mercedes Benz kallar det för standard.

Sök