1749
Sök

Volvo PV544 -60 skall bli brukis *28/10 -10*

2 164 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
#921
Landberg skrev:
Alltid kul med Pv, jag har ju ett par stycken jag med! Lycka till med fortsatt renovering!

ja PV är aldrig fel! big_smile Och din är så jäkla rå!! jag älskar den big_smile Tack så mycket!!

"Life´s too short to drive a boring car"

2 164 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
#922
Update 27/1 -10

Känsliga tittare varnas!! Pornografiskt innehåll!!



https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/847360_gkhhvo.jpg
dom var värre än va jag kom ihåg.. men men, nästa gång får de bli nya smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/847366_xc0jqp.jpg
nu är alla skruvarna "fina" igen smile


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/847370_0f21ch.jpg
såhär blev det big_smile fin fint! dock har "tallriken" som fläkten står på börjat rosta igen.. grundade aldrig den, och den smällen fick jag ta nu hmm


https://www1.garaget.org/gallery/archive/24969/847373_5686l1.jpg
Aj!! det gör fan ont i ögonen så vackert det är!! yikes Nya bakgrundsbilden på datan big_smile



Hoppas ni inte blev besvikna nu! wink Kommentera på!!

"Life´s too short to drive a boring car"

Forummoderator
26 475 Inlägg
27 januari 2010
#923
Mmm...ååååh...*flämtar och stönar högt*...åh vad skönt tongue
Fina bilder smile

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

2 164 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
#924
AirOne skrev:
Mmm...ååååh...*flämtar och stönar högt*...åh vad skönt tongue
Fina bilder smile

haha big_smile tackar tackar! jag blev rätt nöjd själv tongue

"Life´s too short to drive a boring car"

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
2 164 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
#926
farbrorbozze skrev:
åhhhh åhhhh åhhh nuuuuu..... blev det kladdigt i byxan wink

jag står fast vid "sveriges största community för sexuellt avvikande" tongue

"Life´s too short to drive a boring car"

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
27 januari 2010
#927
dadde skrev:
jDet värmer en "gammal" mans hjärta (jag är 20år, men känner mig äldre)

Bra dadde lol

Bra uppdateringar, en B18 förtjänar sånt där smile

gör som så att du tar isär blocket(ur med vev m.m), tvättar med högtryck och avfettning in och utvändigt, och BLÅSER torrt uttuti med tryckluft smile (tänker på oljekanaler m.m) Sen maskar du så att så lite damm som möjligt kommer in i själva motorn när du slipar och lackar utsidan smile sen bara att hona cylindrarna, tvätta och torka igen, och tillbaka med allt smile Gärna med lite olja mellan alla lager och kolvbultar, kolvringar och liknande wink så gjorde jag iallafall smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
27 januari 2010
#928
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:
åhhhh åhhhh åhhh nuuuuu..... blev det kladdigt i byxan wink

jag står fast vid "sveriges största community för sexuellt avvikande" tongue

Det var därför jag skrev så wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

Liten pöjk
610 Inlägg
27 januari 2010
#929
Fast nu har vi glömt något! de näst intill viktigaste i att riva motor är att ta mycket med bilder så vi kan njuta av de smile !

orginal? nää du kan va orginal!

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
27 januari 2010
#930
efreeli skrev:
Fast nu har vi glömt något! de näst intill viktigaste i att riva motor är att ta mycket med bilder så vi kan njuta av de smile !

Det bästa man kan göra när man skall renovera en motor är att ge fan i att riva skiten över huvudtaget, det blir bara massa kostnader lol

var jag rolig nu dadde, du kommenterar sällan mig här smile (kan bero på att jag skrivit 2 inlägg och du inte varit inne mellan dem?)

åter, du gör ett riktigt fint arbete, ingenting lämnas åt slumpen här smile ser fram emot att få se bilen i sommar och kanske ta ett litet race! wink

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

2 164 Inlägg
27 januari 2010
Trådstartare
#931
Volvo1968 skrev:
efreeli skrev:
Fast nu har vi glömt något! de näst intill viktigaste i att riva motor är att ta mycket med bilder så vi kan njuta av de smile !

Det bästa man kan göra när man skall renovera en motor är att ge fan i att riva skiten över huvudtaget, det blir bara massa kostnader lol

var jag rolig nu dadde, du kommenterar sällan mig här smile (kan bero på att jag skrivit 2 inlägg och du inte varit inne mellan dem?)

åter, du gör ett riktigt fint arbete, ingenting lämnas åt slumpen här smile ser fram emot att få se bilen i sommar och kanske ta ett litet race! wink

vi kan ta ett litet race smile min nova mot din 140..

fan oxå, jag pallar inte att greja med motorn, men jag blir väl tvungen tongue

"Life´s too short to drive a boring car"

Opptimistisk Pessimist
1 479 Inlägg
27 januari 2010
#932
Det finns annat att göra, ställ motorn åt sidan sålänge smile fixa toppen vettja! motorn är lätt, bara riva, slipa lacka o montera tongue att min inte är ihop beror på att jag skall ha min andra kam, annars skulle den varit klar på ett par dagar big_smile

Alla Volvo Amazoner blev inte Vallåkrabyggen på 80talet, denna fick nöja sig med ett ovanligt färgval och sönderkörning, för att sedan bli bortglömd i nästan 20 år - Kolla HÄR hur bilen får nytt liv!
------------------
Varning, jag sparar nästan på allt, och ser möjlighet i 90% av alla bilvrak...

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
27 januari 2010
#933
Dadde det är en B18 wink blås rent den med tryckluft & skruva ihop den big_smile lite olja här&där kanske inte skadar... men har du tänkt byta lager & kolvringar? annrs kan du lika gärna låta bli att riva ut dom... eller hade du redan gjort det?? jajaja vad du än tänker göra så.... momentdra lageröverfall & toppbultar enl verkstadshandboken är väl det du bör tänka på wink

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

2 164 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
#934
farbrorbozze skrev:
Dadde det är en B18 wink blås rent den med tryckluft & skruva ihop den big_smile lite olja här&där kanske inte skadar... men har du tänkt byta lager & kolvringar? annrs kan du lika gärna låta bli att riva ut dom... eller hade du redan gjort det?? jajaja vad du än tänker göra så.... momentdra lageröverfall & toppbultar enl verkstadshandboken är väl det du bör tänka på wink

kam, vev, stakar och kolvar är kvar i blocket.. räcker det att bara blåsa ur den och montera dit allt igen? med nya packningar.. eller måste jag riva isär hela och göra rent? kan smutsen har lagt sig på dumma ställen så som den står?

"Life´s too short to drive a boring car"

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
28 januari 2010
#935
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:
Dadde det är en B18 wink blås rent den med tryckluft & skruva ihop den big_smile lite olja här&där kanske inte skadar... men har du tänkt byta lager & kolvringar? annrs kan du lika gärna låta bli att riva ut dom... eller hade du redan gjort det?? jajaja vad du än tänker göra så.... momentdra lageröverfall & toppbultar enl verkstadshandboken är väl det du bör tänka på wink

kam, vev, stakar och kolvar är kvar i blocket.. räcker det att bara blåsa ur den och montera dit allt igen? med nya packningar.. eller måste jag riva isär hela och göra rent? kan smutsen har lagt sig på dumma ställen så som den står?

Det väljer du själv, jag skulle då ha blåst rent & satt ihop den jag. smile

Har hört nångång att man inte bör återmontera lager iaf, & gamla kolvringar är ju väldigt lätt att bryta av--... så ska du inte renovera så tycker jag att det duger att blåsa rent & sätta ihop.
rensa ur all skit från gängorna till toppbultarna & kolla så dom går lätt att skruva i&ur & rensa oljekanalen upp till vipparmsbryggan (kommer upp vid en av mittre toppbultarna.)
skrapa rent från packningsrester & eventuellt putsa av packningsytorna för hand med en slipkloss med fint slippapper. om du ska rengöra kolvarna så är det bara snurra runt motorn så den du vill rengöra står i topp (stoppa papper/trasor i hålen där stötstängerna ska komma upp) & viktigast av allt... glöm inte att olja in & montera lyftarna nere vid kamaxeln innan toppen åker på wink
läs igenom handboken om: "Avdelning 2A Motor B18A" en gång innan du börjar wink http://volvo1800pictures.com/sweden/Vol … n_page.htm

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

2 164 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
#936
farbrorbozze skrev:
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:
Dadde det är en B18 wink blås rent den med tryckluft & skruva ihop den big_smile lite olja här&där kanske inte skadar... men har du tänkt byta lager & kolvringar? annrs kan du lika gärna låta bli att riva ut dom... eller hade du redan gjort det?? jajaja vad du än tänker göra så.... momentdra lageröverfall & toppbultar enl verkstadshandboken är väl det du bör tänka på wink

kam, vev, stakar och kolvar är kvar i blocket.. räcker det att bara blåsa ur den och montera dit allt igen? med nya packningar.. eller måste jag riva isär hela och göra rent? kan smutsen har lagt sig på dumma ställen så som den står?

Det väljer du själv, jag skulle då ha blåst rent & satt ihop den jag. smile

Har hört nångång att man inte bör återmontera lager iaf, & gamla kolvringar är ju väldigt lätt att bryta av--... så ska du inte renovera så tycker jag att det duger att blåsa rent & sätta ihop.
rensa ur all skit från gängorna till toppbultarna & kolla så dom går lätt att skruva i&ur & rensa oljekanalen upp till vipparmsbryggan (kommer upp vid en av mittre toppbultarna.)
skrapa rent från packningsrester & eventuellt putsa av packningsytorna för hand med en slipkloss med fint slippapper. om du ska rengöra kolvarna så är det bara snurra runt motorn så den du vill rengöra står i topp (stoppa papper/trasor i hålen där stötstängerna ska komma upp) & viktigast av allt... glöm inte att olja in & montera lyftarna nere vid kamaxeln innan toppen åker på wink
läs igenom handboken om: "Avdelning 2A Motor B18A" en gång innan du börjar wink http://volvo1800pictures.com/sweden/Vol … n_page.htm

tack tack, vad skulle man göra utan dig? wink

"Life´s too short to drive a boring car"

Självlärd
3 083 Inlägg
28 januari 2010
#937
Den röda fälgen där var sjukligt fin

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Sköning med knasiga idéer, förvirrad, sjuk& glömsk
6 585 Inlägg
28 januari 2010
#938
dadde skrev:
farbrorbozze skrev:
dadde skrev:

kam, vev, stakar och kolvar är kvar i blocket.. räcker det att bara blåsa ur den och montera dit allt igen? med nya packningar.. eller måste jag riva isär hela och göra rent? kan smutsen har lagt sig på dumma ställen så som den står?

Det väljer du själv, jag skulle då ha blåst rent & satt ihop den jag. smile

Har hört nångång att man inte bör återmontera lager iaf, & gamla kolvringar är ju väldigt lätt att bryta av--... så ska du inte renovera så tycker jag att det duger att blåsa rent & sätta ihop.
rensa ur all skit från gängorna till toppbultarna & kolla så dom går lätt att skruva i&ur & rensa oljekanalen upp till vipparmsbryggan (kommer upp vid en av mittre toppbultarna.)
skrapa rent från packningsrester & eventuellt putsa av packningsytorna för hand med en slipkloss med fint slippapper. om du ska rengöra kolvarna så är det bara snurra runt motorn så den du vill rengöra står i topp (stoppa papper/trasor i hålen där stötstängerna ska komma upp) & viktigast av allt... glöm inte att olja in & montera lyftarna nere vid kamaxeln innan toppen åker på wink
läs igenom handboken om: "Avdelning 2A Motor B18A" en gång innan du börjar wink http://volvo1800pictures.com/sweden/Vol … n_page.htm

tack tack, vad skulle man göra utan dig? wink

Varsågod... men skyll inte på mig om det blir nå knas wink JAG hade gjort på detta viset iaf big_smile

Ja har en helt "normal" drömlivsstil i filmens värld ;)
Länk till CHEVY projektet (Tillsalu!)
Länk till FORD -32 5w projektet

2 164 Inlägg
28 januari 2010
Trådstartare
#939
Volvo142_73a skrev:
Den röda fälgen där var sjukligt fin

hehe aa dom blev väldigt fina efter lite lack smile



haha, Farbrorbozze jag kommer skylla dig för allt! tongue

"Life´s too short to drive a boring car"

35 Inlägg
28 januari 2010
#940
fint med röda fälgar

Volvo


Sök