2056
Sök

Film HD: Hans Dahlbäcks garage

4 506 Inlägg
29 juli 2009
Fråga han varför han har rakat av sig mustaschen nästa gång, Det var ju hans signatur ffs.
Den och solglasögonen big_smile haaha

Kan du andas kan du dö.

1 688 Inlägg
30 juli 2009

Dedär vid 1.17-1.18 där någonstans lät som arabiska, HAHA

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Steker som aldrig förr
503 Inlägg
30 juli 2009
Hemsk jävla engelska. yikes

8-)

657 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Nu var det bilarna som är intressanta och inte om engelskan är bra eller ej big_smile

Alex_M skrev:
Hemsk jävla engelska. yikes
Senast redigerat av MDrei (30 juli 2009)

340 Inlägg
30 juli 2009
Bilarna är intressanta, och även det som sägs. Det är inget snack om det.

Men film innebär att du har bild + ljud = upplevelse. Det går liksom inte att bortse från t ex ljudet i en film. Helheten gör upplevelsen. Att folk reagerar på ljudet är ju ett bevis på exakt detta, vilket också är bland det första du får lära dig oavsett filmskola/utbildning.

Vill du ha fokus på bilarna i filmen måste du få bild och ljud att automatiskt ge tittaren fokus på bilarna, ett fokus som inte får "störas" av att sinnena reagerar på något annat i filmen. Här reagerar folk på något annat och då är det det som får uppmärksamheten = bilarna försvinner även fast de är grymma.

Gillar din film, helt klart...men visst hamnar även mitt fokus på ljudet. Det är oundvikligt. smile

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS

657 Inlägg
30 juli 2009
Trådstartare
Men nu är det så att vi är från Sverige och därmed blir det inte amerikanska eller Clarksonuttal.   LAtt inte köpa det är lite som om jag skulle klaga på att Alex_M talar med gnällbältesdialekt på hans filmer istället för rikssvenska.

Hursom, lite ironiskt det är i princip endast svenskar som klagar på engelskan, andra natonaliteter uppskattar bilarna big_smile

Fast samma visa var det ju med Scuderiafilmen här pågaraget så jag är van smile http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=96372

Ellemark skrev:
Bilarna är intressanta, och även det som sägs. Det är inget snack om det.

Men film innebär att du har bild + ljud = upplevelse. Det går liksom inte att bortse från t ex ljudet i en film. Helheten gör upplevelsen. Att folk reagerar på ljudet är ju ett bevis på exakt detta, vilket också är bland det första du får lära dig oavsett filmskola/utbildning.

Vill du ha fokus på bilarna i filmen måste du få bild och ljud att automatiskt ge tittaren fokus på bilarna, ett fokus som inte får "störas" av att sinnena reagerar på något annat i filmen. Här reagerar folk på något annat och då är det det som får uppmärksamheten = bilarna försvinner även fast de är grymma.

Gillar din film, helt klart...men visst hamnar även mitt fokus på ljudet. Det är oundvikligt. smile
Senast redigerat av MDrei (30 juli 2009)

1 688 Inlägg
30 juli 2009
Varför pratar du inte svenska på filmerna och lägger en engelsk undertext?
Ni båda verkar ju lite 50/50 på engelska, han får stå och tänka efter lite vad han ska säga innan varje uttalande känns det som.

Ett stort plus vore om du fixade en extern mikrofon så ni båda hörs, inte bara du till 80%.

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

340 Inlägg
30 juli 2009
Nja, jag köper inte det du säger. Jag producerar filmer åt utländska beställare och de är jädrigt noga med att engelskan är så ren som möjligt från modersmålsbrytning, så det är nog inget som har med Sverige att göra. Och att jämföra det med dialektala olikheter har inte heller med saken att göra.

Återigen, bilarna är grymma! Gillar verkligen filmen men tyvärr försvinner bilarna en del pga ljudet.
Bilarna är grymma på bild också, utan ljud. Men film är ju helheten av ljud och film tillsammans...

Jag vill gärna se mer från dig, för de här "mini-reportagen" är ett riktigt bra sätt att få se och uppleva saker via nätet! smile

/Ellemark
www.oepmedia.se
Bil: Audi TTS

Livsnjutare
1 707 Inlägg
30 juli 2009
Gå en språk kurs eller håll dig till Svenska.

482 Inlägg
30 juli 2009

Jodå... Så är det serru!

1 688 Inlägg
30 juli 2009
Så har vi det klassiska, "gör det bättre om ni själv kan". Nej, ingen har sagt att vi skulle göra det bättre, vi ger synpunkter/kritik på materialet.
Om vi kan göra en bättre engelsk rulle, kanske, kanske inte, men vi hade förmodligen hållt oss till svenska istället, åtminstone jag.

FreddeK
30 juli 2009
Palla bara 4 minuter, vart pinsamt med rix fm och hans försök till engelskan...skriv ett manus nästa gång så slipper man pinsamma situationer!
Senast redigerat av FreddeK (30 juli 2009)

FreddeK
30 juli 2009
HereComesTrouble skrev:

Pinsamt att klaga när du särskriver på svenska. Haha Språkkurs!

Meister
6 763 Inlägg
288 Inlägg
30 juli 2009
Tycker att de värsta är att ni bara klagar då han som lagt upp film och länk förmodligen inte kommer lägga upp fler när de bara klagas.

Ni som klagar kan ju spela in er själva med camen och lägga upp som svar i denna tråden så kan vi bedömma er engelska big_smile big_smile big_smile

Kolla gärna mina projekt =)
Golf MK3 Ljud & Styling http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=124245
Alla som vill får rätta mig om jag har fel

Bilvårdstekniker & Fotograf
4 418 Inlägg
30 juli 2009
Steve-StreetXNordic skrev:
Tycker att de värsta är att ni bara klagar då han som lagt upp film och länk förmodligen inte kommer lägga upp fler när de bara klagas.

Ni som klagar kan ju spela in er själva med camen och lägga upp som svar i denna tråden så kan vi bedömma er engelska big_smile big_smile big_smile

Om man kan Engelska pratar man det .. Behärskar man det inte så är det svenska som gäller i en sån här film ..

Vad jag vet så levererar Gustav seriösa grejor ... Det här lät som ett dåligt "fyllesnack" på Swengelska cool

Annars trevlig film ... men en film är värdelös utan action, borde införas lagar för det !! wink
Senast redigerat av Jill (30 juli 2009)

657 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
Det blir mer spontant och direkt med engelska tycker jag. Ingen engelsktalande har klagat å språket tidigare, det är faktiskt bara svenskar.

Att svar dröjer kan även bero på att man vill göra ett korrekt uttalande och inte bara språket.

Mikrofon var konstruktiv kritik, tack så mycket för det.

Losgard skrev:
Varför pratar du inte svenska på filmerna och lägger en engelsk undertext?
Ni båda verkar ju lite 50/50 på engelska, han får stå och tänka efter lite vad han ska säga innan varje uttalande känns det som.

Ett stort plus vore om du fixade en extern mikrofon så ni båda hörs, inte bara du till 80%.
Senast redigerat av MDrei (31 juli 2009)

657 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
OK, men det har faktiskt vart min erfarnhet att svensk "brytning" inte spelar roll för dom. Dialekter tycker jag är relevant, då alla förstår vad som sägs men kommenterar hur det uttallas, i princip som dialekter.

Kul att du gillar filmerna, det uppskattas.

Ja, det blir fler reportage men då kanske lite svengelska. Här har du ett textat med Koenigsegg CCX:

http://www.youtube.com/watch?v=n3GlJ4zs … annel_page

http://www.youtube.com/watch?v=vgLIfmxR … annel_page

http://www.youtube.com/watch?v=93bLHWE8 … annel_page

Ellemark skrev:
Nja, jag köper inte det du säger. Jag producerar filmer åt utländska beställare och de är jädrigt noga med att engelskan är så ren som möjligt från modersmålsbrytning, så det är nog inget som har med Sverige att göra. Och att jämföra det med dialektala olikheter har inte heller med saken att göra.

Återigen, bilarna är grymma! Gillar verkligen filmen men tyvärr försvinner bilarna en del pga ljudet.
Bilarna är grymma på bild också, utan ljud. Men film är ju helheten av ljud och film tillsammans...

Jag vill gärna se mer från dig, för de här "mini-reportagen" är ett riktigt bra sätt att få se och uppleva saker via nätet! smile

657 Inlägg
31 juli 2009
Trådstartare
Då mina tittare är från hela världen måste det även vara för en engelsk publik.

Förresten, svenska ska vara med gemener, versaler är det på engelska. Särskriv inte språkkurs.

HereComesTrouble skrev:
Senast redigerat av MDrei (31 juli 2009)

Sök