4478
Sök

Skumt riktig konstigt. mb c 200 1999

22 Inlägg
29 juli 2009
Trådstartare
hejsan alla glada

nu på senare tid så beter sig min bil väldigt konstigt

om jag har låtit bilen stå i garaget över natten
och när jag startar den dagen efter, så låter de som rosengård i motorn, och när jag gasar så går varvmättarn knappt upp,

om jag låter bilen stå på under ca 1 min, då funkar den som vanligt

om jag kör 70 och skall öka 90-110
då rycker den till,  och ibland när jag trycker gasen i botten, den vägrar köra snabbare, som om den inte får tillräckligt med bensin, den tappar ork!

jag bytte bränslefiltret för 2 dagar sen, och den e fortfarande konstig!

vad kan felet vara, bränslepumpen?
Senast redigerat av F2A (29 juli 2009)

81 Inlägg
3 augusti 2009
min gjorde samma sak fast en 740 och det var pumpen som var kass, pröva spruta stargas i luftfilter, förgasarare, osv går den upp i varv osv så är det pumpen

22 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
Nu har jag bytt bränslepump och det är fortfarande samma sak sad

är det ingen som vet vad felet kan vara?

jag ringde Benz /hedins bil ab göteborg

där sa dom i verkstaden att dom går igenom bilen under ca 60 min och det kostar 1700 kr
men det är inte säkert att dom hittar felet? om dom inte hittar felet  då skall jag hosta upp 1700 kr till

men om man lämnar in en bil för FEL SÖKNING borde dom inte hitta felet då,

jag tycker att detta e väldigt konstigt!!

vad är stargas?
Senast redigerat av F2A (6 september 2009)

Merca-lastbils mekaniker och leg. vw-nörd..
857 Inlägg
6 september 2009
Jovisst kommer dom nog hitta felet men det är inte säkert att dom hittar det på under en timme. Vissa fel kan ta timmar innan man hittar på det.

Det som inte dödar gör ont
2 668 Inlägg
6 september 2009
prova att rycka sladden till lmm om det sitter en sån i bilen och se om den går sämre..

2slow

22 Inlägg
6 september 2009
Trådstartare
Imm= är det den svarta saken som fördelar luften? röret typ längst upp på motorn?
när jag drar ut den lilla sladden och gasar då är det inga problem! "Luftmassemätare"

det var en nisse som kopplade in bilen till nån dator* han arbetar med sånt* men han hittade inte felet han gick igenom bilen 2 gånger

när jag startar bilen efter att ha låtit den stå i garaget under natten
så skjuter varvmätarn upp i luften, 2-2200 varv typ
efter ca 1-2 sec så är den uppe i ca 850 något *normalt*
Och det låter som om någon kastar kastruller i bilen*motorn* efter några sec allt ifrån 10-40 sec, så låter och beter sig bilen normal igen,den låter och beter sig så bara om jag har låtit den stå över natten.

den tappar kraft, den e otrolig svag när jag har stannat vid rödljus.blir kö oftast bakom mig.

jag kollade på mekonomen för att se vad Luftmassemätare kostade,
denna lilla sak ligger på 3000+ kr
kan man köpa en begagnad och slänga på?
måste man då koppla in nån dator för att *lära in den nya Luftmassemätare till bilen*
Senast redigerat av F2A (6 september 2009)

Sök