4409
Sök

Blandar olja med vatten efter topp packnings byte Hjälpp ? Corrado g60

25 april 2006
Trådstartare
Hej alla !
Skulle behöva lite hjälpp med det här som de står ovan !
De va så att kompressor rasade så kopplar jag ifrån den sen har jag kört nu ett tag med den så har den börjat blanda olja med vatten va hos en kompis som rev ner toppen på den sa att de såg fint ut inte slagen elle nåt så bytte han topp packningen på den o ny olja sen så sa han när den e igång i typ 10min så börjar den blanda olja med vatten igen o bygger typ mot tryck i kylaren vad kan de bero på eller varför den började blanda igen efter topp packnings byte nogån som kan hjälppa mig med detta e väldigt tacksam för alla svar o tipps som kan hjälppa !
Mvh !

Ölbryggare
339 Inlägg
25 april 2006
Ja du, antar att ni inte planmätte toppen?
Den började väl läcka av en anledning...

Mr,
219 Inlägg
25 april 2006
Inga sprickor i toppen???

26 april 2006
Trådstartare
Tjena !
Jo min kompis kollade på toppen o sa att den såg fin ut plan inte nån spricka elle nåt för de fanns inga spår på den gammla packningen !
Vet inte vad de kan bero på olje kylare man kan ju gissa men det e inget som e säkert !
Går det o få svar på vad det e om man lämnar bilen på felsökning så man vet säkert vad de e ?
O hur mycket kostar en fel sökning på motor nån som vet ?
Tack för svar grabbs !
Mvh !

199 Inlägg
26 april 2006
Kan vara mycket egentligen.

Kan det vara något av detta?

1. Man bör plana toppen när den ändå är av
2. Har du otur kan du fått "interna" sprickor i toppen
3. packningen kan ha lagt sig lite fel när ni monterat ihop motor

3 295 Inlägg
26 april 2006
corrado g60 komp ras skrev:
Hej alla !
De va så att kompressor rasade så kopplar jag ifrån den sen har jag kört nu ett tag med den så har den börjat blanda olja med vatten va hos en kompis som rev ner toppen på den sa att de såg fint ut inte slagen elle nåt så bytte han topp packningen på den o ny olja sen så sa han när den e igång i typ 10min så börjar den blanda olja med vatten igen o bygger typ mot tryck i kylaren vad kan de bero på eller varför den började blanda igen efter topp packnings byte nogån som kan hjälppa mig med detta e väldigt tacksam för alla svar o tipps som kan hjälppa !
Mvh !

hihi.. vilken lång mening.. wink

10 287 Inlägg
26 april 2006
Sorry, Det är bara att lyfta av och planmäta och trycktesta.

/Göran

corrado g60 komp ras skrev:
Hej alla !
Mvh !

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Sök