3275
Sök

"Japan grenrör" Volvo C70 -98 T5

4 Inlägg
26 april 2006
Trådstartare
Hej, hjälper igentligen att montera detta? Ljudmässigt / Effekt mässigt / Nackdelar / Övriga possitiva punkter. Tacksam för svar.

4 824 Inlägg
26 april 2006
Nej inte direkt, enda skillnaden mot den som sitter på din bil nu är att det är bättre flöde i japangrenröret vilket man vill ha om man planerar höga effekt uttag.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

4 Inlägg
26 april 2006
Trådstartare
Ok tack.

5 710 Inlägg
26 april 2006
O vad är ett "japan grenrör"?
Ett grenrör som sitter på bilar som skall säljas på Japanska marknaden (?) antar jag men varför ett speciellt grenrör dit?

*Nyfiken*

MVH Jonas
..............

4 824 Inlägg
27 april 2006
Det är ett grenrör som är tillvärkat i japan och kallas japangrenrör enbart för att det står på att det är tillvärkat i just japan tillskillnad från dom andra, det finns igentligen 2st japangrenrör ett lite äldre samt det som används i produktion idag som kom på 2,5T och R-line.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Supraman
2 300 Inlägg
27 april 2006
Har man dom större aggen monterat (16t och uppåt) på sin bil original så är det bra rör som sitter på och det finns ingen anledning att byta då.
man kan kolla om man har ett bra rör genom att lossa turbon från grenröret och se hur kanalerna är utformade.
På dom grenrör som är bra ska kanalerna sluta en bit in i grenröret, på dom dåliga slutar dom i höjd med flänsen mot turbon.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Sök