Blivit blåst på 1200kr :(

JBlom Skogenracing.com
21 september 2009 · 154 Inlägg

Jag bor i Gävle... PM:a om du vill!

bmx
21 september 2009 · 7 100 Inlägg

bara att anmälan han så att han inte lurar fler personer.

har själv blivit lurad på en växellåda

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Phaetoon
21 september 2009 · 8 156 Inlägg

Tänk på att inte uppmana till något olagligt nu bara.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
MrTegefeldt Stålverksarbetare
21 september 2009 · 372 Inlägg

Hehe, jag har inte kommit mycket längre pga. att min mobil där jag hade det mesta av bevisen pajjade och då försvann allt, givetvis hmm
Men jag har fortfarande kvar killens namn, nummer och adress samt konto-nr.
Kanske borde åka upp så han får bjuda på en fika eller så...

Subaru Impreza WRX STI "Petter Solberg Edition" (2005)
boos_
22 september 2009 · 42 Inlägg

duu har PM..

Germax
22 september 2009 · 12 086 Inlägg

Jag säger inte att du ska nita den jäveln, men du kan du alltid få honom att tro det.
Det brukar hjälpa.

la_palma Labborant
22 september 2009 · 307 Inlägg

Jag blev blåst på 1500 av en annons, jag änmälde via internet och skrev hans namn nummer m.m Snubben åkte dit men han hade blåst ett flertal personer på ganska mycket pengar antagligen därför han åkte dit. Tror det blir svårt att få dit han för 1200...Hur som helst va jag tvungen att skicka in massa papper för att kronofogden skulle ta han på pengar, tyvärr räckte det med att han sa att han inte hade några pengar så slapp han betala, enligt pappren ska han betala när han väl har det men allt verkar bara som ett enda stort hyckleri, har gått 2år nu...Nästan så man blir sugen på att blåsa lite folk själv...

bmx
22 september 2009 · 7 100 Inlägg

la_palma skrev:
Jag blev blåst på 1500 av en annons, jag änmälde via internet och skrev hans namn nummer m.m Snubben åkte dit men han hade blåst ett flertal personer på ganska mycket pengar antagligen därför han åkte dit. Tror det blir svårt att få dit han för 1200...Hur som helst va jag tvungen att skicka in massa papper för att kronofogden skulle ta han på pengar, tyvärr räckte det med att han sa att han inte hade några pengar så slapp han betala, enligt pappren ska han betala när han väl har det men allt verkar bara som ett enda stort hyckleri, har gått 2år nu...Nästan så man blir sugen på att blåsa lite folk själv...

han får visst ditt han för 1200.ja fick ju de med 1000 kr.
ovadsett hur mkt de är så åker han ditt ändå

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
alain www.bimmerpower.org
22 september 2009 · 3 995 Inlägg

Det jag inte förstår riktigt är att folk skicka pengar till säljare bankkonto, jag har köpt en hel del från blocket men aldrig skickat pengar till bankkonto.
Jag har alltid be om säljare att skicka produkten med postförskot, mycket bättre, det kostar ingenting för säljare, jag får produkten som hämtas på posten och betala, mycket smidigare det har intill`s alltid fungerat och slapp att gå på en blåsning.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org
BMW 530i (2003)
BMW X5 4.4i (2006)
volvoentusiasten
22 september 2009 · 4 005 Inlägg

alain skrev:
Det jag inte förstår riktigt är att folk skicka pengar till säljare bankkonto, jag har köpt en hel del från blocket men aldrig skickat pengar till bankkonto.
Jag har alltid be om säljare att skicka produkten med postförskot, mycket bättre, det kostar ingenting för säljare, jag får produkten som hämtas på posten och betala, mycket smidigare det har intill`s alltid fungerat och slapp att gå på en blåsning.

Det fungerar bra tills man hämtar ut en sten för 3000kr istället för en laptop....

Efter detta så öppnar jag alltid paketet på plats hos postombudet. Är det något fel så har jag ett vittne som är opartisk och tingsrätt kan gå efter.

JBlom Skogenracing.com
22 september 2009 · 154 Inlägg

Tegefeldt är informerad. Har kontaktat mannen ifråga å väntar på svar.

dahboy
22 september 2009 · 1 002 Inlägg

JBlom skrev:
Tegefeldt är informerad. Har kontaktat mannen ifråga å väntar på svar.

Spännande..! cool

...
MrTegefeldt Stålverksarbetare
22 september 2009 · 372 Inlägg

Nu väntar jag med spänning! Håller båda tummarna över att detta ska lösa sig smile
Gött att det finns folk som ställer upp!

Subaru Impreza WRX STI "Petter Solberg Edition" (2005)
JBlom Skogenracing.com
22 september 2009 · 154 Inlägg

Gävle är inte stort så klart sånt här ska lösa sig. smile

snabeln
22 september 2009 · 84 Inlägg

Men hur skickar jag saker med postförskott? Måste man inte ha bankgiro då? Är väl inte så många som har det?

Germax
22 september 2009 · 12 086 Inlägg

Säljaren måste ha PG lr BG för att skicka mot postförskott. Vilket de flesta inte har.
Och bussgods alternativ är ju inget alternativ då de tar 1 månad för säljaren att få pengarna plus att man hört diverse skit om hur de missar hit o dit.
Dessutom gillar jag inte kioskmongona som brukar ha hand om bussgods.

Det handlar om att köpa från rätt person och tala i telefon, påså sätt märker man om man kan betala utan öveehängande risk att bli lurad. Att maila och skicka pengar skulle jag aldrig göra, kan ju sitta en apa på andra sidan tangenterna.

NS
25 september 2009 · 2 Inlägg

Eftersom det är mig MrTegefeldt har handlat dp:n så har jag kontaktat honom via pm och förklarat vad som hänt OCH DET HAR INGET M ATT JAG FÖRSÖKT BLÅSA HONOM. Ett stort missförstånd från min sida helt enkelt.
Pengarna kommer att återbetalas, end of story.

MrTegefeldt Stålverksarbetare
8 oktober 2009 · 372 Inlägg

NS# Hur går det för dig? Du har fått mitt kontonummer...
Jag har försökt ringa dig några gånger nu utan svar.

Subaru Impreza WRX STI "Petter Solberg Edition" (2005)
matteeee Ingen himmel är så blå som min
8 oktober 2009 · 2 972 Inlägg

JapMax skrev:
Jag säger inte att du ska nita den jäveln, men du kan du alltid få honom att tro det.
Det brukar hjälpa.

Det kan även leda till att man själv blir anmäld för olaga hot, ett brott som polisen ser allvarligare på (på gott och ont)..

JapMax skrev:
Och bussgods alternativ är ju inget alternativ då de tar 1 månad för säljaren att få pengarna plus att man hört diverse skit om hur de missar hit o dit.
Dessutom gillar jag inte kioskmongona som brukar ha hand om bussgods.

De ggr jag har använt Bussgods med efterkrav (både för att skicka och ta emot prylar) har det funkat över förväntan. Någon månad har jag aldrig behövt vänta på pengarna, och "kioskmongona" (vilket uttryck....) har varit trevliga och riktigt hjälpsamma!
Så visst är Bussgods ett alternativ. Ett bra alternativ till och med.

/Mattias
Hyundai Kona Electric "This is the way" (2020)
Holiace
8 oktober 2009 · 1 754 Inlägg

Enkelt, köp inte av privatpersoner över Internet, om det inte är på Tradera.

Jag kan inget om allt.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang