Supra till skyline

Lindahl-
7 augusti 2009 · 151 Inlägg

Tjena tänkte sälja supran och köpa en skyline istället. Det enda som gör mig förvirrad är att det finns r32 r33 r34 gts gtt gtr spec 1 o 2 hit o dit fattar inte mycket. Någon som kan rekommendera något? Får inte överstiga 200k. Övriga åsikter kring detta?

beathacker Amatör
7 augusti 2009 · 444 Inlägg

också nyfiken

BMW 320d (2006)
Anubis
7 augusti 2009 · 1 255 Inlägg

Lindahl- skrev:
Tjena tänkte sälja supran och köpa en skyline istället. Det enda som gör mig förvirrad är att det finns r32 r33 r34 gts gtt gtr spec 1 o 2 hit o dit fattar inte mycket. Någon som kan rekommendera något? Får inte överstiga 200k. Övriga åsikter kring detta?

Oavsett modell hade ja valt en GTR ska du ha GTS-T förstår ja inte poängen med o byta ifrån Supran då den är bättre på alla sätt o vis.... (de där tog emot o skriva tongue)

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
J_Knoxville
7 augusti 2009 · 34 Inlägg

Hade en Skyline R33 GTS-T innan, helt ok, men är ju lite mer "gammal" eller "80-tal" innuti + bara 5 växlade.

Annars, hade jag bytt från min Supra, till det priset så hade det blivit en R33 GT-R, eller R34 GTT.

GTS-T och GTT är ju "snålversionerna", dvs oftast bakhjulsdrivna och cirka 30hk mindre.

T.ex. R33 GTS-T är bakhjulsdriven och 250hk orginal, GTR är 4 hjulsdriven, 280hk och dubbelturbo.

Finns en R34 GTT här på garaget, tror den kallas "The Beast", myyycket snygg tack vare sitt GT-R bodykit, m,m.

Trim o så orkar jag inte gå igenom, dricker öl   ; )

Lycka till.

Mvh,
Tony.

Lindahl-
7 augusti 2009 · 151 Inlägg

Haha jo det är fyrhjulsdriften jag är ute efter bland annat smile

lodiseN
7 augusti 2009 · 806 Inlägg

J_Knoxville skrev:
Hade en Skyline R33 GTS-T innan, helt ok, men är ju lite mer "gammal" eller "80-tal" innuti + bara 5 växlade.

Annars, hade jag bytt från min Supra, till det priset så hade det blivit en R33 GT-R, eller R34 GTT.

GTS-T och GTT är ju "snålversionerna", dvs oftast bakhjulsdrivna och cirka 30hk mindre.

T.ex. R33 GTS-T är bakhjulsdriven och 250hk orginal, GTR är 4 hjulsdriven, 280hk och dubbelturbo.

Finns en R34 GTT här på garaget, tror den kallas "The Beast", myyycket snygg tack vare sitt GT-R bodykit, m,m.

Trim o så orkar jag inte gå igenom, dricker öl   ; )

Lycka till.

Mvh,
Tony.

Bira bira bira!!

BMW 525i "LågtryckarN" (1990)
Anubis
7 augusti 2009 · 1 255 Inlägg

Lindahl- skrev:
Haha jo det är fyrhjulsdriften jag är ute efter bland annat smile

Då är de ju en GTR du ska ha antingen en R32 eller R33 beror väl på vad som faller dig i smaken.

Men för 200k kan man få en väldigt fräsch och moddad R32 GTR eller en riktigt fräsch R33 med lite små godis på ska du ha R34 får du nog lägga på iallafall 100k till

Turbolagg, för den som väntar på något gott väntar aldrig för länge =D
mannen666666 preem pump
7 augusti 2009 · 836 Inlägg

hmm sälja en snygg bil å köpa en ful


*edit* r34 gtr  är den första snygga och den kostar väl..... eller

Senast redigerat av mannen666666 (7 augusti 2009)

wrooooom.ptshhhhhhhhhhhiiiiiiiiiii
Saab 9-3 SC "sketen fattigt stylad Saab" (2006)
Lindahl-
7 augusti 2009 · 151 Inlägg

mannen666666 skrev:
hmm sälja en snygg bil å köpa en ful


*edit* r34 gtr  är den första snygga och den kostar väl..... eller

Mm så kanske jag får ha den ifred om man parkerar i stan också, och slipper krångla vid farthinder och slå skallen i taket om jag råkar träffa en grop. Tänkt på sånna faktorer ens? smile

Marcuzx
7 augusti 2009 · 17 Inlägg

mannen666666 skrev:
hmm sälja en snygg bil å köpa en ful


*edit* r34 gtr  är den första snygga och den kostar väl..... eller

haha , ska du säga , sälja en ful o köpa en ännu fulare lollol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang